Gå til innhold

Ble overrasket når jeg hentet jr. i bhg. i går

Anbefalte innlegg

Den eneste grunnen jeg kan komme på som jeg ikke ville hatt ansiktsmaling på barna mine var hvis vi skulle til fotografen. Men..... jeg forventer ikke at barna er helt rene og pene når jeg henter i bhg, så hvis vi skulle dette hadde jeg selvfølgelig lagt inn god tid til skifting og vasking først.

Kan ikke fatte og begripe at du ikke synes dette er bare koselig!?! Jeg hadde tatt med meg både sommerfugl-datter og sabeltann-sønn hvor som helst jeg. Hva gjør vel det???

Jeg synes det er helt fantastisk å hente barn med ansiktsmaling, for de er jo sååå stolte!! Ingenting gleder meg mer enn å hente overlykkelige barn etter mange timer i bhg.

Fortsetter under...

Forresten så lurer jeg på hva du mener er riktig å gjøre...

- Ringe rundt til alle foreldrene for å spørre om barnet han/hennes kan få lov til å bli malt i dag..?

- Sende brev med hjem noen dager i forveien, slik at barn som får lov til å bli malt kan ha med en underskrevet lapp?

- Aldri male barna i ansiktet, fordi kanskje noen av foreldrene skal ha med barnet i butikken eller i bursdag etter endt barnehagedag?

hehehe... Synes jeg ser det for meg;) Jeg mener at man bør forvente at barna er møkkete etter mange timer i barnehagen. Skinkeost i håret, mel på klærne, tiss i trusa, osv.. ;)

Unnskyld meg, mockanin, men har du lite å bry hodet ditt med? Eller er du bare humørløs?

Har du unger og har dem i barnehage, så må du forvente at unga kan være møkkete, fått et sår eller to, kommer hjem med fjeset fullt av leverpostei, med joggesko fylt av sand til ei hel sandkasse eller med ansiktsmaling.

Det er innmari bra at de er spontane og finner på ting i barnehagen, og nei, de kan ikke varsle foreldre om _alt_ de finner på. Skal du ha med barnet på noe "viktig", og da tenker jeg på noe nokså mye mer viktig enn en shoppingrunde, gitt, så må du si ifra når du leverer barnet på morgenen, da vettu...

Og hvorfor har du egentlig hvite puter i sofaen hvis du er redd for at de skal bli møkkete? Det er liksom noe av greia med å ha unger, det, at man ikke kan være så nøye med alt.

hvite puter går bra med barn, bare man gidder å fortelle de "du har ansiktsmaling i fjeste, ikke kos puten før du har vasket deg"... men det er jo hardt arbeid å huske på å si slikt :)

Annonse

hun er ikke upoppis. ihvertfall ikke for meg, jeg er bare uenig og har det litt gøy i samme slengen. det er kanskje litt ufint av meg, men jeg har altså ikke noe i mot noen pga en enkelt status.

det har jo hendt masse vis av ganger at folk jeg har snakket masse med har vært ekstremt uenig med meg også. eller at dib generelt har vært uenig. speseilt når jeg utaller meg om språk ting...hihi. men om 5 min er det glemt. tror ikke folk går å husker på at XXX sa det og det, så da er hun sånn og sånn, med mindre det er slik at man alltid er uenig med en person. noe som jo også er litt givende

Kjenner jeg fikk lyst å gå i barnehagen "vår" å si at de MÅ gjøre det de også :D

Hver gang bhg har funnet på noe utenom det vanlige lyser gleden ut av øynene på enkelte av ungene. Jeg er en av de første til å hente siden jeg er hjemmeværende, så jeg legger merke til det!

Herligherlig!! (Absolutt en av godene med å hente tidlig; jeg føler alle barna kjenner meg og kommer å forteller om dagen sin når jeg henter pia mi. Nice!! Er ofte de kommer å prater til oss ute også. Gjerne når de er sammen med en bestemor som står som et spmtegn og lurer på hva i all verden det er som skjer. Det er ikke alltid like moro da....Da blir det jo min jobb å si til en fremmed dame at "barnet ditt kjenner oss så vi er helt trygge altså" ;p)

Hehe, en gang i vår da jeg skulle hente Lillegutt, var han malt i hele ansiktet. Det gikk i svart, gult og rødt, så en som så bilde av ham i ettertid lurte på hva slags livssyn de hadde i barnehagen. På toppen av det hele skulle vi direkte til politistasjonen og ordne med pass! Men heldigvis forstod han at vi måtte vaske det av før vi dro. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...