Denishil Skrevet 30. november 2010 #1 Skrevet 30. november 2010 Har klart kunststykket å få termin den 4 januar, ting gikk litt rakere enn planlagt her etter fjerning av den ene eggstokken hehe. Sist fødte jeg 14 dager før ul termin, men akkurat på dagen etter egen termin og da var jeg sikker på når han ble laget =) Har veldig veldig lyst til å holde lille mannen inne i magen til vi har begynt på ett nytt år, mest i forhold til skolestart o.l også at det er jo litt kjedelig å være født så seint på året hehe (mulig jeg er litt rar) Så her er planene for jula å RUGE, er det flere enn meg som håper å holde tett inn i 2011??
*smula* Skrevet 30. november 2010 #2 Skrevet 30. november 2010 Håper på 2011 ja. Har ikke termin før i midten av januar, så tror nok at det skal gå bra. Tenker spesielt på når den lille skal begynne på skolen, da er det stor forskjell på å være 5,5 og 6,5 år. Det viktigste er jo at babyen er frisk, uansett om det blir 2010 eller 2011.
Loop, Mamma til tvillinggutter Skrevet 30. november 2010 #3 Skrevet 30. november 2010 Håper å holde guttene inni magen til over nyttår ja. Har termin 22 Januar, men tvillinger kommer jo før og man vet aldri hvor lenge før. Vi får bare knipe igjen
nr 4 i magen på overtid Skrevet 30. november 2010 #4 Skrevet 30. november 2010 Er så enig, så enig:) Vil også holde tutta der inne til vi er i 2011:) Har termin 9.januar. Vi får ta det med ro i julestria og være forsiktig på glatta, så skal nok dette gå bra:) Lykke til de siste ukene:)
yeah:) Skrevet 30. november 2010 #5 Skrevet 30. november 2010 Jepp, samme her. Vil helst at ungen kommer i 2011. Men nå tror jeg ikke det er fare for at hun kommer før nyttår da, med tanke på at jeg har termin 23.januar. Førstemann ble født på selve nyttårsaften...men før midnatt. Så hun ble altså født 31.12.07. Så nå kommer hun til å være 5 år når hun begynner på skolen. Hadde hun blitt født noen timer senere hadde hun blitt 6 år når hun begynner på skolen. Det er litt kjipt å tenke på...for jeg syns 5 år er alt for tidlig. Men vi kommer jo til å se det litt ann da. Hvis vi ikke føler hun er klar for det, kommer vi til å søke om utsettelse.
Jenny251210 Skrevet 30. november 2010 #6 Skrevet 30. november 2010 Termin 6 januar....håper veldig hun holder seg inne til 2011 ja
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 30. november 2010 #7 Skrevet 30. november 2010 Har termin 29. desember, og tiden flyr ifra meg. Så jeg håper at han holder seg inne til 2011. Kanskje rundt 2. eller 3. januar. Håper ikke gå så alt for lenge over termin heller da. En årsak er det kanskje er bedre å være født tidlig på året enn seint på året, ihvertfall frem til man er 20 år. Årsak nummer to, jeg har en 14 mnd gammel datter her hjemme, så det er ikke så lenge siden sist jeg fødte. Jeg har lyst til å nyte siste tiden alene med henne. Sist fødte jeg 5 dager før termin, men det sies jo at man går lenger og lenger for hvert svangerskap, så da får vi bare håpe og tro det da Men dette kommer nok an på formen. Holder formen seg slik som den er nå, så går det fint. Blir den mye verre, så blir vel jeg også utålmodig som alle andre. Lykke til
Snuskomrusk Skrevet 30. november 2010 #8 Skrevet 30. november 2010 Oh yes, ruging på høyt nivå her og Har termin 27 desember, men håper av samme grunn som dere å gå over til 2011. Men må innrømme jeg er rimelig lei og sliten nå, har bekkenløsning som gjør meg fullstendig avhengig av krykker og mannen for hjelp til, vel egentlig alt. Så når rakettene har sluknet natt til 1 januar, håper jeg at jeg sitter i bilen på vei til sykehus med rier
SnekkerPelle Skrevet 1. desember 2010 #9 Skrevet 1. desember 2010 Jeg har også termin den 4.januar! Jeg vil bruke romjula på å ruge :-)
:o) :o) :o) Skrevet 1. desember 2010 #10 Skrevet 1. desember 2010 Jeg har allerede en sønn som er født i desember, og føler nesten jeg mister ett år med "frihet" fordi han begynner på skolen så tidlig! Jeg har termin 6. januar nå, og håper veldig jeg klarer å "knipe igjen" til over nyttår! Håper jeg går over termin også jeg da, for at det skal gå så lang tid som mulig mellom julen og bursdagen til den lille
Gjest Mentha♥Høygravid♥ Skrevet 1. desember 2010 #11 Skrevet 1. desember 2010 Satser på at han holder seg på plass til over nyttår, ja! Har termin 7. januar, men hvis det går som planlagt får jeg KS 1. januar. Det holder jo akkurat Tenker som deg at det er mest praktisk for lille om vi får startet på et nytt år før han kommer, men til syvende og sist bestemmer han det selv Jeg kommer i alle fall ikke til å gjøre noe for å fremskynde fødselen! Pappan har bursdag 23 des, og ba meg snilt om ikke å gjøre det samme mot bebisen Så da krysser jeg fingre og bein og håper han hører på foreldrene sine! Hehe... Lykke til til dere andre som sitter med beina i kors!
Lillemy89 Skrevet 1. desember 2010 #12 Skrevet 1. desember 2010 jeg har også termin den 4 januar. vil veldig gjerne at lillemann skal holde seg inne til over nyttår. men jeg kjenner godt for min egen del så skulle han ha kommet idag. hehe trodde virkelig ikke at jeg skulle bli lei og uttålmodig så tidlig =P men jeg følger legenes råd så det er håp om at han blir der til over nyttår . hehe for jeg å har inntrykket av at det er kjedelig å være minste man i gjengen. minst på skolen, mindre enn alle i klassen sin. jeg er sikker litt rar. men jeg er selv født tidlig på året, og husker alle de i min klasse som var født sent på året å hvor ukult det var
ambumamma Skrevet 1. desember 2010 #13 Skrevet 1. desember 2010 Ingen store utskeielser eller planer ei jula nei Håper også veldig den lille kommer i 2011. Har termin i midten av januar, så det skal vel gå bra, men det er jo typisk at det skulle skje akkurat oppi jula når man helst ikke har lyst Men må si jeg gleder meg veldig til å hilse på den lille.
Plutselig_gravid Skrevet 1. desember 2010 #14 Skrevet 1. desember 2010 hehe En venninne av meg hadde termin 31 desember, hun regnet med at det skulle bli januarbarn siden hun ble igangsatt 18 dager over tiden med førstemann. VEL, barnet kom i romjulen. hehe. SÅ dere får prøve litt omvendt psykologi jenter. Type "jeg vil føde i romjulen, jeg vil ikke gå overtid" osv.
januarjenta11 Skrevet 1. desember 2010 #15 Skrevet 1. desember 2010 Har termin 1.januar. (!!!) Skikkelig dårlig timet Håper enten på 14 dager FØR termin, eller så passer 2.januar veldig bra, hehe.. Dersom hun ikke kommer før jul er planen å sitte mest mulig stille, med håp om at hun da kommer etter nyttår. At the end of the day, er det lite jeg kan gjøre. Hun kommer når hun kommer, og det blir nok like stas uansett
KmammaK Skrevet 1. desember 2010 #16 Skrevet 1. desember 2010 Jeg tenker også slik, har termin 9 jan. Spesielt fordi det er gutt tenker jeg sånn da.. jenter er ofte litt mer klar til å starte på skolen enn guttene.. Men ja som de fleste sier, de kommer når de kommer.. Men det er jo lov å håpe! Blir spennende å se! Jeg har i allefall ikke tenkt å gjøre noe som helst for å "fremskynde" fødselen før klokken er slagen på nyttår.. Så det blri nok en rolig jul og nyttår her ja:) Egentlig greit at det er sånn også da, så slipper vi å bli utålmodige.. vi vil jo vente!
Lukkelukken og bebibror Skrevet 1. desember 2010 #17 Skrevet 1. desember 2010 Jeg har termin 2.januar, og håper for hans del at jeg går over. MEN selv vil jeg ha han ut i dag, helst i går
Bompibjørnen *født* Skrevet 1. desember 2010 #18 Skrevet 1. desember 2010 Er HELT enig med lukkelukken.. For ungens del håper jeg at jeg tipper over nyttår, men for min del skulle h*n helst vært ute igår... har termin 1.1.11... holder med ett minutt over midnatt den nyttårskvelden, så kan h*n starte skolen når h*n vil..
AO3 Skrevet 1. desember 2010 #19 Skrevet 1. desember 2010 Vel, med termin 4. februar håper jeg det skal gå bra?? Vi har til og med vært så kyniske at vi planla å få barn etter nyttår, så vi la inn litt "slingringsmonn", hehe. Hadde ikke trodd det skulle klaffe på første forsøk (igjen), men det gjorde det... Jeg har en oktobergutt fra før, og ser helt klart fordelene med å være født tidlig på året! Både i forhold til barnehageplass og etterhvert skolestart. Pluss at hvis det skulle bli fødsel før nyttår, blir det et prematurt barn, noe jeg gjerne vil unngå... Men man skal aldri si aldri! Jeg kjenner ei som hadde termin ca 14. januar. Hun var sååå fornøyd med timingen, med +/- to uker før termin ville dette bli et januarbarn! Men - jammen ble det ikke baby i romjula likevel, gitt.
Smurfeline87 Skrevet 1. desember 2010 #20 Skrevet 1. desember 2010 Jeg vil jeg vil!! Men så har jeg termin 30.desember også da.. Håper i hvert fall
anna_duck Skrevet 1. desember 2010 #21 Skrevet 1. desember 2010 Bre en liten morsom ting - datteren min heter Kristine og er født 06.01.06 ;-)
gutt 2011 <3 jente 2013 Skrevet 1. desember 2010 #22 Skrevet 1. desember 2010 Jeg har termin 23 desember, men håper veldig på at han vil vente til 1 januar!! Men alt er visst helt etter boka både med størrelse og vekt så det spørs om han ikke kommer akkurat på termindato. Men alt er bedre enn på julaften så e bare å knipe sammen å håpe på det beste :-)
hippmamma Skrevet 2. desember 2010 #23 Skrevet 2. desember 2010 Har også termin 1.1.11...!!! Er veldig klar på at jeg VIL gå helt til termin eller gjerne noen dager over også Det har jo mye å si både for både foreldrene og barnet. Etter 1 januar vil far få to uker ekstra permisjon, dvs 12 uker i stedet for 10 uker og vi havner forran i søknadbunken om bhg plass. Ellers så vil jeg tro det er mye bedre å være eldst i klassen en yngst. Er faktisk snakk om opptil ett år forskjell. Og jeg tror det har masse å si for hvordan det går på skolen og utviklingen videre. Ikke at det er verdens undergang om h*n blir født i desember, men tenker det hadde vært det beste:) Uansett så skal jeg gjøre mitt for å ikke føde før.. Skal følge kjerringråd fra punkt til prikke..(ikke at jeg tror så veldig mye på de men..) Ruge skal jeg hvertfall Jeg skal hvertfall prøve å planlegge bedre neste gang vi vil ha flere ))
pennywise*tobarnsmor<3* Skrevet 2. desember 2010 #24 Skrevet 2. desember 2010 man kan jo faktisk utsette skolestart med ett år når barna er født så sent på året. er mye vanligere enn folk tror:) jobber i skoleverket, og har truffet på mange førsteklassinger med annet fødselsår enn sine klassekamerater. Er ikke noe ungene bryr seg noe nevneverdig om heller... jeg har termin 17/12, og min mann og jeg har allerede snakket om muligheten for å utsette skolestart for jenta vår. Får se an hvor "moden" hun er når det nærmer seg:) en ting er sikkert, de små kommer når det passer dem uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå