Gå til innhold

Jeg har latt meg selv forfalle helt :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt et vanskelig år med mye styr, og har helt glemt meg selv oppi det hele :/

Sitter her nå med slitt hår med kommunegrå ettervekst etter en hårfarge som er ganske stygg da det er en god stund siden det ble farget.

Stygge øyenbryn som jeg ikke har styring på for noe i verden. Det har jeg aldri hatt, de er vanskelig å ha med og gjøre.

Et ansikt fullt av kviser, arr, svarte hudormer og hår. Jeg har masse hvitt hår overalt i ansiktet. Og svart bart...

Pupper som er bittesmå og skrukkete, på grunn av strekkmerker.

Gule tenner...

MASSE utflod. Hjelp!

Jeg er lav og tynn, og aner ikke hvordan jeg skal kle meg for å virke voksen men samtidig pent.

Jeg trenger virkelig og fornye meg. Både for min sin del og samboeren sin del...

Jeg blir kjempeglad for alle tips og råd jeg kan få!

Fortsetter under...

Skrevet

Aller først: STOPP de negative tankene!

"Lav og tynn" betyr liten og slank - og det er kjempeflott :o) Eva Longoria er et godt eksempel på det. Du kan lesse på med feminine klær som framhever puppene, midjen og hoftene uten å se vulgær ut.

Har du råd til å bestille frisørtime first thing in the morning, så gjør det. Spør hva slags sveis og farge du ville kle, la deg selv bli ny. Frisører er dessuten knallflinke på øyenbrynsnapping.

Bart kan alltids nappes, hvite hår syns knapt.

Skaff en god skrubbekrem til ansiktet og bruk den i dusjen, gjerne hver kveld.

Puppene dytter du inn i en snasen push-up-bh.

Tennene kan blekes av tannlegen om du virkelig er plaget, men det koster.

...og utflod har jeg ikke peiling på, men det har sikkert fastlegen din ;o)

("utflod" er forresten verdens styggeste ord, ikke rart kvinner ikke vil ha det!)

Skrevet

Ehm too much information.. Hehe.

Det kommer jo til å koste litt kanskje. Ville nok ha gått til frisør og skaffet meg fin klipp og farge. Ville også fått nappet øyenbrynene der hos profesjonelle. Det er ikke dyrt :)

Ville fått vokset barten, kjøpt en sånn "sliper" på vita som du kan gnikke bort ansiktshårene med. Det tar litt tid, men er verdt det. Så burde du skaffe deg en bra ansiktsmaske. har en gammel en "Shiseido- The skincare". Vet ikke om den finnes enda, men den har reddet meg fra alle hudkriser! Etter noen få dagers bruk! Helt utrolig.

Puppene kan du "fikse opp" hvis du går til Change og får hjelp til å finne en bra BH. Kjøp colgate one whitening tannkrem. Den fungerte faktisk på meg :) Utfloden kan du kanskje ta en vivag kur for?

Kjøp deg et nytt antrekk, f.eks. tights, en litt kul topp og støveletter. Som du ser koster det jo litt, men du kan jo gjøre endel av dette selv. Jeg tror når du har fått fikset hår, bart og øyenbryn så vil du føle deg myye bedre :)

Skrevet

Enig med Julesnøtråkkende squaw(et fantastisk nick btw!!!), men legger til: Spander på deg selv å VOKSE øyebrynene, ikke nappe, blir mye finere og varer enda lenger. Koster ca 200 kr. Ellers er du heldig som kan kalle deg selv lav og tynn - det er vel bedre enn f eks stor og tykk? ;)

Skrevet

Til jul i år ønsker du deg frisørtime, time hos hudpleier, og gavekort på klesbutiker!

Så får du ordnet hår og øyenbryn hos frisøren, ansiktet hos hudpleier, og t en venninne med deg på shopping og kjøp flatterende klær!

Tennene kan du evt bleke, men ville prøvd med tannpuss 2-3 ganger pr. dag først.

Kjøp deg noen gode hudpleieprodukter hos hudpleier, på apotek eller lignende for å holde huden ved like=)

Skrevet

1. napp øyebrynene dine eller la en frisør eller vennine gjøre det

2. ta en tur til frisøren med håret ditt

3. utflod kan komme av infeksjon..jeg har det selv og må til legen nå, off gruer meg max..:(

4. tenk positivit! tenk at du er slank og kan kjøpe alle klær du vil for de passer deg.

Annonse

Skrevet

Du...Detta går sååå bra! Vi har alle vært der du er:)

Dra til frisøren og få klipt og farget håret ditt. Om du ikke har råd så går du til en lærling. Er han eller hun flink så kan de nappe bryn også, eller du gjør det selv. bare husk å nappe under brynet, ikke over. Sjekk youtube, der er det sikkert 100vis av filmer som viser hvordan du gjør det.

Å vokse leppa si er lett som en plett, kjøp voksstrips og fjern alle mørke hår. De hvite i ansiketet får du ikke gjort så mye med, men de er sikkert ikke så ille heller.

Kjop "porestrips" mot hudormer på vita. damp ansiktet, eller ta deg en dusj, så klistrer du på en strip på nesa eller hvor det måtte være, lar det tørke og riv de av forsiktig. Ganske fasinerende det som sitterfast på stripsen etterpå:/ Så bruker du en toner for å vaske de åpne porene. Gjør dette en dag i uken.

Kast alle gamle kjipe klær som er for store for deg, eller for små.

Kjøp en god pushup bh

Kjøp "Crest whiteningstrips" fra ebay for gule tenner..de er billige og funker faktisk..

Lag en bodyscrub av olivenolje og sukker, masse sukker og kanskje litt honning om du har. Skrubb deg i dusjen og huden blir herlig myk.

Kjøp støvletter med høye heler....

Er egentlig ikke så mye som skal til bare man setter igang.

Jo, også må du trene litt, om det så bare er en gåtur for å få i gang sirkulasjonen

Skrevet

Og så utflod oppi det hele da, gitt;) Måtte le litt av den:) Men det høres ikke ut som om du har forfalt så mye, du trenger nok bare en liten shining, som en gullvask og boning av bilen. Det går så bra med noen grep, skal du se.

Skrevet

ååå, "deilig" å høre at andre har det sånn også, sorry, men du skjønner hva jeg mener.

fikk litt inspirasjon her til å fikse meg selv, lei av det trøtte trynet mitt.

Skulle vært obligatorisk at mannen spanderte et Spa på oss!!!!

for alles skyld!

meeen, det er mye man kan gjøre hjemme på badet, bare sett av litt tid, for det fortjener du.

hva med venninnespa på badet?

det kan være moro da, kanskje et glass champis også?

sminke hverandre osv?

hihi

Skrevet

Du må rett og slett bare sette av litt tid til deg selv! Litt egoistisk har alle lov til å være iblant :) og tiden du bruker på deg selv kommer ofte tilbake som økt overskudd fordi man blir i bedre humør når man kan se seg i speilet og like det man ser.

Unn deg en frisørtime hos en dyktig frisør som kan gi deg gode råd om frisyre, farge og stell av akkurat din type hår. Dyktige frisører napper eller vokser ofte også øyebryn, så der kan du slå to fluer i en smekk!

Du nevner ingen ting om tannpussvaner eller tobakksvaner, men jeg vil si som en over her har sagt: Prøv å være flink og pusse 2-3 ganger om dagen i et par uker, da ser man fort resultater. Ha en tannbørste og en liten tannkremtube i veska, da er det lett å ta en kjapp tannpuss midt på dagen om man f.eks. er på jobb. (Hvis kollegaer stusser over at du pusser tenner på jobb kan du bare smile og si du liker å ha fresh ånde.) Bruk gjerne tannkrem som er laget for å fjerne misfarging.

Hudproblemer og hårvekst i ansiktet er ikke mitt spesialområde, men et av mine favorittips mot røde, betente kviser er rett og slett sårsalve (a la Brulidine)! Kviser skyldes bakterier, og sårsalver er laget for å drepe bakterier uten å skade huden. Smører du Brulidine e.l. på kvisa etter at du har klemt den ut er det vesentlig mye mindre sjanse for at den blir rød, betent og lager arr i ettertid.

Hud som har "forfalt" bruker ofte tid på å bli fresh igjen, så mens du jobber med saken vil jeg anbefale deg å bruke en god foundation eller dekkpudder mens du er på jobb hvis du føler at du ser sliten og ustelt ut. Så lenge du er forsiktig med mengden (ofte er det ikke så mye som skal til) og vasker bort sminka etterpå burde ikke det by på noen problemer ... Ellers vil jeg anbefale deg å passe på å drikke nok vann. Vann virker rensende, og kan gjøre underverker for hud som ikke er helt happy.

Med mindre man vil legge seg under kniven får man ikke gjort stort annet med puppene enn å putte dem i en BH i riktig størrelse.

Når det gjelder klesstil vil jeg anbefale deg å titte på hvordan mennesker med din kroppsfasong og en klesstil du liker kler seg. Se hvilke farger de bruker, hva slags topper/gensere de bruker, hva slags bukser/skjørt de går med, hvilke sko de bruker, hvilket snitt de velger på jakker/kåper osv.

Lav og tynn? Kall det heller liten og slank! Syns du at du er for lav er det mulig å gå til anskaffelse av et par behagelige sko med litt hæl.

Også må du huske å være glad i kroppen din! Stell pent med den, finn ut hva du liker med kroppen din, og fremhev det! Har du pene ben eller nydelige hender? Ikke vær redd for å vise frem det du er fornøyd med! Det trenger ikke innebære mer enn at du går i skjørt, tettsittende bukser eller noe annet som ikke skjuler formene du er fornøyd med, eller lakkerer neglene/tar på deg en ring eller et armbånd for å gi hendene dine et blikkfang.

Utfloden kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med; det problemet bør du nok få hjelp til fra kompetent personell.

Ønsker deg lykke til! :)

Skrevet

Er enig i alt som er sagt over her!

Og vil legge til en ting! Jeg er elendig på å sette sammen tøffe antrekk! Jeg vil så gjerne, men kreativiteten strekker ikke til =P SÅ... finn en butikk du liker, og be dem sette sammen et antrekk til deg! Dette pleier jeg å gjøre, og blir alltid fornøyd.. De som jobber der har peiling.. Bare si at du trenger litt hjelp til å sette sammen noe stilig ;)

Og ikke ha dårlig samvittighet! Man skal bruke litt på seg selv ;)

Skrevet

Ble inspirert, så idag hadde jeg et hjemmespa for meg selv mens mini sov!

nappet og shavet, smurte og koste meg.

Føler meg bittelitt freshere hvertfall, og til helgen har jeg lagt planer med noen venninner, så da kanskje jeg vil føle meg enda bedre!

kom igjen, opp å stå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...