Gå til innhold

Hvor lenge lar dere babyen gråte ved legging?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lar han aldri gråte ved legging. Jeg brukte enormt mye tid inne på soverommet sammen med han de første ukene. Satt ved siden av han helt til han sovnet. Han ble derfor trygg i senga si og forbinder den med noe koselig og godt.

Synes ikke man skal henge seg opp i klokka med så små babyer. Greit, du kan ha samme rutine med stell, mat og bad, men jeg ventet alltid med å legge til han var synlig trøtt. Synes det er litt slemt å legge dem uten at de er trøtte bare fordi kl er sju.. Nei senk skuldrene og legg ungen når han er trøtt. Sitt sammen med henne og gjør henne trygg. Det er jo veldig lenge til det i det hele tatt er et poeng med å "lære" henne å sove.. Hun forstår jo ikke hvorfor hun må ligge der.

Mitt barn skal i allefall være ganske stor før jeg vurderer gråtekur. Da skal han skjønne hvorfor og nekte å legge seg på pur trass. Tviler på sengen til snuppa di blir mer innbydende når hun gråter seg i søvn....

Skrevet

Jenta mi er snart 4 måneder og jeg lar henne ikke gråte mange minuttene. Når hun begynner å gråte går jeg inn til henne etter max to minutter. Men jeg gjør ikke mye ut av det. Jeg bare sier forsiktig hysj, putter inn smokken igjen og stryker henne over håret. Tar henne kun ut av sengen hvis jeg ser at hun ligger og gulper(da er det gjerne en rap som presser).Da sovner hun som regel etter gjennomsnittlig 15 minutter. Noen ganger legger jeg bare henne rett i senga og der sovner hun med en gang også. Det er på kvelden altså. Hun er utrolig flink til å sovne da.

Når det gjelder dagsovingen går det litt lenger tid for å få henne til å sove. Men jeg bruker samme prosedyren da med tanke på hvor lenge jeg lar henne gråte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...