Gå til innhold

Noen andre "bæremammaer"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så fascinert av forskningen på mødre som bærer barna på magen/brystet, og har lyst til å gjøre det med min baby.

I helgen var jeg innom butikken "Bæreglede" i Oslo etter å ha surfet litt rundt etter anbefalte bæretøy. Servicen var fantastisk og innehaveren hadde god tid til å vise de ulike selene og sjalene - og fortalte ærlig hva som var fordeler og ulemper med alle. Linken er her: http://www.bereglede.no/

Jeg følte meg skikkelig godt ivaretatt og fikk den informasjonen jeg var ute etter: Hvordan bære barnet på en så enkel måte som mulig uten å skade hofter etc.

Så nå gjenstår det bare å øve seg på å knytte sjalet jeg endte opp med å kjøpe, samt å se hvordan det fungerer å gå med barnet på seg - ute og inne.

Noen som har noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mentha♥Høygravid♥
Skrevet

Jeg har ingen erfaring enda, annet enn å tasse rundt inne med knytt sjal og en bamse i ;) Synes det er en kos måte å øve seg litt på,både på knyting og bæring! Arvet et sjal fra søsteren min (som forøvrig var veldig fornøyd!), samt at jeg kjøpte et elastisk på tilbud her for noen uker siden.

Gleder meg veldig til å prøve med bebisen i sjalet, og tror det kommer til å lette mye når det kommer til bæring i forhold til huslige sysler, eller noe så enkelt som en dotur ;) Hvis jeg vil tusle over til svigers i vinterkulda, så kan bebisen ligge i sjalet mens jeg har en stor boblejakke utenpå. Godt og varmt :)

Har ikke vært i butikken du anbefaler, hvor i Oslo ligger den? Og hva slags sjal har du kjøpt?

Skrevet

Jeg kjøpte min meitai tettitett på Bæreglede og er superfornøyd:) nå bærer jeg rundt på snuppa som er 12 dager og den fungerer perfekt!

Skrevet

Er bæremamma ja... Har en 2åring, som har blitt båret MYE. Spesielt sen høst til det er bart på veien igjen har vogna stort sett får stå inne, den drar jo inn så mye skit!.

Bæring gir også mulighet til å komme tett inntil barnet (det er jo deilig å ha ungen så tett), i tillegg så gir det en helt annen frihet enn å gå med vogn. Jeg har hund, og i marka er det ikke alltid like lett å komme fram med vogn. - Gikk på endel felles trilleturer gjennom DNT, og så hvor mye enkelte slet med vognene på dårlige skogsbilveier, mens jeg gikk som vanlig med en "liten sekk".

Jeg har masse bæretøy av ulik type.

- Elastisk sjal tenkte jeg å bruke i starten. Det gikk greit å lære seg å knyte, kløna litt mer med å få ungen ned i, men det gikk greit det og. MEN jeg hadde et sommerbarn, og han er en "varm unge". Han svettet meg rett og slett ut etter kort tid. Så jeg ble aldri helt fornøyd med sjalet.

- Maitai, derimot bar jeg MYE i. Elsket den (vel har etterhvert fler). Kan variere stillingen etter behov og alder på ungen.

- Siden maitai var skikkelig håpløs på fly kjøpte jeg en Ergo sele også. Når ungen begynte å bli tyngre var det stort sett den det gikk i. Eneste selen pappamannen brukte.

Nå i høst har det dessverre blitt litt mer vogn. Gutten er 16kg og med bekkenløsning greier jeg rett og slett ikke å bære han mer (det er det å få han opp som er største problemet).

Skrevet

er litt "bæremamma" :) har eit vevd sjal og ein meitai som vart mykje brukt til 2åringen når ho var litt mindre og hadde tolmod nok til å bli bært. no har eg lyst på eit vevd sjal sidan nr.2 kjem i februar :)

Skrevet

Så bra at dere har gode erfaringer! Jeg har også hund og ser at jeg stabber meg sakte nok avgårde nå, og at vognen blir tung å få fram over alt, så gleder meg til å kunne knytte godt og gå en god tur med babyen på brystet og hunden i bånd!

Bæreglede ligger rett ved St.Olavs plass i Oslo, veldig liten gate, men rett ved Ullevålsveien, så egentlig ikke vanskelig å finne! De har litt begrensede åpningstider, så sjekk nettsidene før du drar inn. De har også bæretreff der man kan ta med babyen og læremå knytte med den på.. Litt lettere enn med dukker og bamser.. :0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...