Gå til innhold

Trygt å få kokt vann til baby på restaurant i syden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til Gran Canaria, og babyen er da 5 1/2 mnd. Har begynt med gröt 1-2 ganger pr. dag. Lurer på om jeg kan være trygg på at maøn får vann fra flaske som er kokt hvis jeg ber om kokt vann til gröt, når vi er ute på restaurant. Hva tror dere? Hvordan gjör man det ellers om man ikke skal være avhengig av å være inne på hotellet hver gang hun skal ha gröt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siste uken i oktober var vi i Tyrkia, og da var vår lille tulle 5,5 mnd. Jeg hadde med termos, og kokte selv opp vann, og tok med på restauranter osv. Det syntes jeg var veldig kjekt :)

Skrevet

Ja, tenkte på det som et alternativ... Håper det er vannkoker på hotellet...

Skrevet

Tviler vel egentlig på at du får flaskevann, så jeg ville så definitivt tatt med eget kokt vann på en termos, selv om kokingen sikkert dreper det meste av ulumskheter så ville jeg nok gjort det for sikkerhetsskyld!

Skrevet

hei, jeg bor i spania og nå er min så liten at vi ikke trenger tenke på koking av vann til han enda. Men jeg hadde nok ikke stolt på at de brukte flaskevann, tror de tar vann fra springen, såfremst du ikke gir dem vannet og ber dem bruke det.

Selv bruker vi flaskevann til te, kaffe og til vann som koker inn i maten feks havregrøt, men til å koke poteter bruker vi vann fra springen.

God tur og kos deg i varmere vær :)

Skrevet

Takk for svar! Supert!

Skrevet

Som de andre sier, ta med en termos med kokt vann. Det pleier å stå om det er vannkoker på hotellet, så det burde du sjekke opp. Hvis ikke det står noen ting om det, så ville jeg kjøpt en billig en og tatt med den. Nå vet jeg ikke hvordan det er i Spania, men i veldig mange land er det mye mer kjemikalier i vannet enn vi er vant til i Norge, så springvann bør man ikke bruke i mat selvom det er kokt så evt bakterier forsvinner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...