Gå til innhold

Julegaver...

rødme

Anbefalte innlegg

hvor mye kjøper dere for til barnet(a)? Jeg har en sønn på snart 6 år. han får ingen gaver av far siden far ikke vil ha kontakt og ei heller har informert sin famile om at han har en sønn... Jeg bruker og kjøpe for 1500-2000 ca.. Han får og pakkekallender. Det variere jo for hverdag hva det er men prøver å legge inn noen fornuftige ting som truser og sokker innimellom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøper du julegave for 1500.2000??

Syns dette var utrolig mye..

Jeg har kjøpt et akebrett for 200 kr og skal kjøpe en ulldress eller lignende i tillegg. Kommer nok ikke til å ha gave for mer enn 500 til sammen..

Jeg har lyst til at Jenta mi skal lære at jula handler om å glede hverandre og om å kose seg sammen med familie og venner og ikke om å få masse store gaver.. Selvfølgelig skal hun få gaver, men har ikke tenkt å blakke meg helt heller...

Kommer sikkert til å kjøpe større gaver noen år, men det får være hvis det er noe spes hun trenger eller ønsker seg..

Jenta mi er et donorbarn og har ingen far, men jeg kommer ikke til å kjøpe større gaver som en "erstatning" for det.. hun er bare 6 mnd nå, men når hun blir større kommer jeg heller til å bruke litt penger på ting vi kan gjøre sammen for å kose oss. Kino, restaurant, tivoli og lignende.

Men det er sånn jeg tenker det da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ca 3000, men det er fordi jeg kompanserer for min familie som ikke gir gaver. Far gir kun gave når det er hans jul, så føler jeg må kompansere litt der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt pengene på et nytt bilsete til han, betalte 4200kr for det, når han er så liten bryr han seg ikke så mye om leker, kjøper noen klær og en liten leketing til han.. Han får gaver av begge sider av familien, bf skal også være med oss en stund på julaften. :) Han får nok plenti av leker så jeg synest jeg gjorde noe smart med å kjøpe et bra sete til han!

Han fyller også 1år i januar så jeg kjøper nok noe mere da heller, pusser opp rommet hans og da får han mange nye ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler egentlig ikke det er så mye... Men kjekt å høre hvordan andre gjør det. Jeg kjøper da enten en stor pakke i fjord kjøpte jeg nintendo DS + noen bøker og litt andre små ting, I år blir der flere småpakker hver ting koster mellm 2-300 kr. Det er ting som han har ønsket seg veldig lenge. Vi har penger til og gå på kino,resturang,reise til syden en gang i året,lekeland ,tivoli,ski ferie i Hemsedal osv.. Så føler ikke det går på bekosning av noe at jeg kjøper gaver for den summen. Til bursdag kjøper jeg for rundt om 1000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gutt på 4 1/2 og ei jente på 1 1/2. Faren deres og jeg bruker mellom 500 og 700 kr på hvert barn hver (kjøper gave sammen), sånn at summen totalt blir den samme som vi kjøpte for da vi var gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en på 6 år og en på 2,5 år. De får vel fra med sånn ca mellom 500-800 kr tenker jeg. De skal jo gi til hverandre også , og det må jo mor betale. Både ting de trenger og ting de ønsker seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine (10 mnd til jul) skal få et hårbørstesett (de begynner å få hår!!) + en ulldress, koster rundt 400 totalt pr barn. Og så tenker jeg at jeg setter inn kr 500,- ekstra på sparekontoen denne mnd:-)

De har allerede mer leker enn de trenger. Har ønsket klær og bøker. Vet jeg får kjeledresser av mine foreldre (fra H&M, kr 299,-), ullbodyer og en bukse av en tante, sengesett og smekker av oldeforeldre...

Tror nok de får noen leker og, men kommer IKKE til å bruke mye store summer på leker til de nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper ting til jenta mi på 3 år når det kommer opp noe hun trenger ellers syns jeg hun har altfor mye av både det ene og andre...

Så av meg får hun en symbolsk gave. Det kommer en dag hvor de har mange krav og da blir det nok dyrere å ha barn i hus. Dessuten er det altfor mye fokus på gaver..barna lærer jo ikke verdien av selve julen- kos med familie og venner <3 Barns takknemlighet er jo et kapittel for seg selv...de skal ha, ha ha..masse, mer mest!!!!!Dum trend!!! Ser i bursdager jeg har vært hvor barna får gave på gave..sier takk, slenger det fra seg og hiver løs på neste. Tenker på de barna som ikke får noe, eller kanskje bare en ting- hvor det lyser glede i øynene deres!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år gir jeg litt mye ,gir vanligvis litt over 500. Men i år så får sønnen min på 7 år Nintendo DSi, Jeg betaler da 800 på den og søstern min spytter inn 200 kroner.

Dattern min på 8 år har fått ny sykkel på slutten av sommeren som var,noe hun valgte selv siden hun ønsket seg ny sykkel :)

Kommer nok også til å kjøpe en liten ting til hver av dem sånn at dattern min også får noe under treet fra meg.

Dattern min har en pappa som ikke stiller opp i det hele tatt,mens sønnen min er hos pappan sin fast og har mye kontakt med familien til pappa.Ungene mine får like mye av meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...