Gå til innhold

tvillingvogn?! hjeelp!!

kathy89

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har sett på EasyWalker Sky. Den har hardbagger, med ungene vendt mot deg, noe jeg ser en del tvillingvogner ikke har muligheten til, noe som virker veldig klønete.. Liker også at man kan feste 2 barneseter, f.eks Maxi Cosi på vognen, det må være praktisk når ungene sover, og man bare skal en liten tur på butikken eller noe.

Følger med på denne, og ser om andre anbefaler annet :)

Jeg har kjøpt en Mountain Buggy Duo. Har jo enda ikke fått kjørt noe særlig med den siden jeg ikke har termin før i februar, men det jeg har sett til nå ser veldig bra ut. Var litt knøtete og sette på baggene syntes jeg, men det er nok litt vanesak. Den ble også ganske liten slått sammen, noe som er en stor fordel! Likte også at regntrekker er transparent. Hadde en Emmaljunga vogn til sønnen min og bestilte et transparent regntrekk fra Amerika fordi det som fulgte med var helt håpløst. Den går også akkurat ut og inn en vanlig dør (80 cm).

Andre ting jeg likte: reguleringen av håndtaket, den store kurven under vognen, flskeholderen på siden, str på baggene, de vendbare hjulene forran.

Vi skal også ha Mountain Buggy. Har hatt 2 stk i singelvogna og det finnes ikke bedre vogn mener jeg. Eneste ulempen er at bagen er litt liten, men føder i januar og regner med at den holder til sommeren, siden vi slutter med dunposer til våren. Skal bestille den doble bagen da den er litt romsligere enn de single bagene (lengden er den samme, men det blir litt bedre plass til vinterposer i den). Har kjøpt mini-dunposer til å ha oppi, også kjøper vi heller noen større dunposer til høsten når vi skal bruke sportsvogndelen.

Vi bestiller også fra babyjungle.nl da jeg ønsker siste modell og vil ikke kjøpe brukt. Mye penger å spare, i tillegg leverer de raskt. Har ikke bestilt enda (er i uke 32) så får vel gjøre noe med dette snart..

Annonse

Vi har kjøpt tfk twinner twist, fordi det etter en del kikking rundt på diverse tester og forum virket som dette jevnt over var den vognen folk var mest fornøyd med. I tillegg skal visstnok hardbagene til tfk være noen av de større på markedet. Men ungene er ikke ute enda, så jeg har ikke fått testa vogna selv altså..

Ja det er gøy med vogn, men dessverre mindre utvalg av tvillingvogner enn enkeltvogner. våre kriterier for vogn da vi kjøpte for et knapt år siden. var at det måtte være håndbrems (har nemlig kjørt noen tvillingvogner med søsken til uten brems og det er kjempetungt uannsett hvor lett vogna er og hvor store hjul det er) da var det ikke så mye igjen det stod mellom tfk og teutonia. Vi endte opp med TFK, pluss: bred men smal (fordi hjulene kommer under og ikke på siden, som gjør at jeg kommer til og med inn og ut av verandadøra, det gjør jeg ikke med min arvede emmaljunga) baggene brukte jeg til de var 8mnd+ hadde de i seler fra de var 4 mnd som man kan feste i bunnen. lufthjul så den er lett å manøvrere. kan bli svært liten lagt sammen, regulerbare fotbrett- kjekt når de soveri for store dunposer hvor man kan gi dem en tett følelse likevel og mindre luft i posen så de holder bedre varmen. Minus: glidelåssystemet for å regulerer ryggen på sportsvgondelen er litt pes, kan bare sitte fra deg når man begynner å bruke sportsvogndelen. lurer av og til på om jeg ville valgt teutonia idag, pga ungene kan sitte mot deg lenger (dog noen sier at da mister den god kjøreegenskap pga balansen når barna passerer året og er tyngre). men teutonia hadde dårligere bremsesystem og plasthjul uten luft. teutonia har hardbagger som man setter inn i sportsvogndelen. vi vurderte aldri mountan buggy, den utrolig bra å kjøre men har ikke håndbrems eller regulerbare fotbrett, ungen sitter fra deg og på mange modeller kan man ikke feste forhjulene (som er et must i ulent terreng). I tillegg kjøpte vi en peg perego vogn duette, og peg perego bilstoler m/isofx. egentlig uunværelig hadde grinda alltid i bilen og klikk klikk var begge ungene med i butikken uten problem. (heldigvis fikk jeg noe av dette brukt) denen vogna var også så smal at jeg uten problem kom meg rundt i de trangeste butikker. adapter system til mountan buggy vogn fungerer greit men mange synes det er litt pes å bruke det.

sorry langt men håper det hjalp.

• 1 måned senere...

Vi bestilte noen dager før jul så leveringen tok selvfølgelig noen dager ekstra pga helligdager o.l., men ca en ukes tid tar det fra du bestiller til du har den på døra. Skulle du få problemer med vogna i ettertid, er det bare å kontakte de igjen. Jeg har aldri hatt problemer med den vogna (tvillingvogna er min 3. Mountain buggy vogn), men har fått høre av andre at babyjungle.nl er svært behjelpelig dersom noe skulle skje.

Glemte å skrive tidligere at vi også har hatt TFK twinner twist duo som søskenvogn, og den kan ikke sammenlignes med Mountain buggy duo mener jeg. Men det er jo smak og behag det :-)

Nå er tvillingene født (3 dager gamle) og jeg gleder meg til å sette igang med trilleturer så fort vi er hjemme igjen fra sykehuset. Det blir så stas :-)

Annonse

Hei:)

Jeg gikk inn på babyjungle.nl. Der valgte jeg den 2011 vogna og 2 hardbagger. Skulle bare sjekke prisen. Husk at den prisen du får opp der er inkl moms til Nederland 17%, så den må du trekke i fra. Vi må betale moms til Norge 25%, så d må legges på igjen.. hehe , håper du skjønte. men iallefall så fant jeg ut at det ble ca 8000 (sjekka ikke frakt)

samme vogn +2 hardbagger på barnas hus blir 14000:)

Har du prøvd vognen? Jeg har bare sett på nett jeg da, skulle ønske jeg kunne fått trillet og sett i virkeligheten liksom...

Bilstol går visst på mountain buggy også. Iallefall maxi cosi setene..

Tror ikke jeg tør å kjøpe vogn før etter ordinær UL. Nå skal vi på UL på torsdag, og det gleder jeg meg til:) Lurer på om begge vokser. Magen vokser iallefall!!!

Jeg har sett litt på Easy Walker sky duo. Den kommer med hardbagger og man kan sette maxi cosi bilstol på understellet.

Virker veldig fin, men jeg må si at jeg syns alle tvillingvognene er litt "enklere" enn vanlig vogner. Skulle egentlig kjøpe emmaljunga modial, men da vi fant ut at vi ventet to måtte vi ut å titte på nytt på nettet.

Noen som vet om andre vogner man kan feste maxi cosi bilstol på??

Har ikke vært i noen butikker ennå, er 17 + 3 på vei bare, så syns det er litt for tidlig å begynne å handle de store tingene. tenker jeg venter en måned eller to til :) selv om man nesten ikke klarer å vente.....

Jeg får ikke prøvd vogner jeg da vettu, bor i en liten by, her hadde de bare "billige" tvillingvogner. Nå mener jeg ikke at de skal være dyre, men som butikkdama sa, så var de i den "midterste prisklassen" og det merktes. Var sånn hardplast, og virket puslete vognene. Nå har jeg en simo fra før, så har lyst på noe robust.

Som jeg skrev over så har jeg forstått det sånn at maxi cosi kan festes på understellet til mountain buggy også.

Kan feste maxi cosi på Tfk twinner twist duo iallfall :)

Mener på å huske at Mountain Buggy ikke har håndbremse,men mulig jeg husker feil.

Jeg mener at man bør prøve vognene før man kjøper dem :)

Har iallfall bestemt oss for vogn,men blir vel ikke å kjøpe den før i April/Mai :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...