Gå til innhold

Dere som har prøvd både Pampers og Libero!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini veier 5,5 kg og bruker Libero str. 3.

Tenkte å prøve Pampers, siden vi brukte den i begynnelsen og syntes egentlig den var bedre enn Libero...

Men går Pampers nr. 2 fra 3-6 kg og nr. 3 fra 5-7 kg sånn som Libero?

Og hvilken synes dere er den beste?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

libero går fra 5-8 kg. Vet ikke med pampers, men syntes også de var bedre i nyfødtperioden. Pampers var mye mykere enn libero, men libero bleiene blir bare mykere og mykere jo større de er;D

Skrevet

Oi, mente 5-8 kg :)

Syntes også at libero 2 var bedre enn 1, libero 3 var bedre enn 2 igjen. Men de lekker fortsatt ganske ofte. Vet ikke om det er bleiene, eller om det er jeg som er kløne med å sette dem på :P

Skrevet

Pampers str 3 går fra 4-9 kg!

Skrevet

Jeg likte pampers best i nyfødtstørrelsene og libro sine etter det. Har aldri brydd meg så mye om disse kg-anbefalingene. Gutten vår på 2 år (som er tynn) bruker samme bleie som lillesøster på straks 6 mnd. Hun er brei rundt lårene og magen, og nummer 5 passer rett og slett best inn i valkene hennes.. Hihi. Hun er vel straks 10 kg tipper jeg, og storebror er vel 12.

Skrevet

tror det er litt forskjell på libero og pampers... husker ikke helt kg og str :)

Syns Pampers er best...

Skrevet

Huff, jeg kan virkelig ikke fordra Libero. Kjøpte 4 pakker pga bleieavtalen på Kiwi, men sliter med å få brukt de opp. Sverger til Pampers her!

Libero:

- lekker veldig...dobbeltsidig lekkasje HVER morgen, og kald misfornøyd baby :( Den suger rett og slett ikke opp fort nok, når den store dosen med morgentiss kommer!

- er uhorvelig klumpete og hard! Lillemann spreller veldig når vi tar den på også (noe han ikke gjør med pampers), så det virker som han er enig. De er mye tjukkere enn pampers, uten at de suger bedre.

- gjør at stumpen fortere blir sår, og han har alltid masse "lakenbretter" på lår/rompe, noe som jeg kan tenke meg klør. Han har også iblant røde prikker der bleien har sittet, uten at han er sår pga bæsj.

Liker ikke! :)

Skrevet

Min erfaring er at pampers 1-3 er bedre enn Libero. Libero er så stive i de minste str. Der er Pampers mye bedre. Men fra nr 4 (7-14kg) er Libero MYE bedre.

Eneste problemet vi har hatt med lekking er Libero Up&Go str 4.

Pampers har str:

(3) Midi 4-9kg

(4) Maxi 7-18kg

(4) Maxi Plus 9-20kg

(5) Junior 12-25kg

(6) Ekstra Large 16+kg

Lykke til:)

Skrevet

Her sverger vi til Libero:) Syns de er MYE bedre nå som han bruker str 4

Skrevet

Synes også pampers er best. De er også mer fleksible i str, Bruker nå str 4, men måtte låne en i str 3 forleden og det gikk helt fint det også.. Da vi besøkte noen venner sa de at vi ikke trengte å dra med bleier til dem da de har en på samme alder som vår. De brukte imidlertid Libero.. Da vi kom hjem etter helgen hadde gutten vår "sprekker" langs "bleiekanten" ved lysken... Han har aldri vært sår en eneste gang (han er over 6 mnd) og vi har bare brukt Pampers. Kommer til å fortsette med det.

Skrevet

Lekkasje, sprelling og merker etter bleia...akkurat sånn er det her også. Da er det ingen tvil om at vi skal prøve Pampers igjen ihvertfall!

Takk for svar, folkens :D

Skrevet

jeg liker libero best jeg .. :) storesøster bruker libero, hun blir sår og får utslett av andre merker spesielt mye av pampers.. hun har veldig ømfintlig hud.. gutten min på 3 uker har brukt pampers til nå, de er litt mykere, men går over til libero nå, for frem til nå har han tisset på seg, 1-3 ganger nesten hver natt..

Skrevet

haha! Vanskelig å svare på, men jeg "blander" meg inn i debatten fordiom..

Mi er bare 7-8 uker, men har prøvd begge bleiene.

Min erfaring er følgende.

Pampers lekker bæsjen oppover ryggen..

Limero lekker bæsjen OG tissen ut ved lårene..

MEN foretrekker pampers nå når hun er liten hvertfall. Virker som de er mykere slik at hun får bedre bevegelsesfrihet til beina. Libero virker så stive og klumpete.. og hun får sånne prikker her og der..

Skrevet

Kan virkelig ikke forstå at noen velger og bruke libero fremfor pampers. Libero er jo så tykk, stiv og klumpete. Synst nesten synd i babyene som må bruke de jeg.. Pampers active fit er bleien over alle bleier;) Har brukt og bruker fortsatt den til gutten min og bruker den til nye jenten min og.

Skrevet

har testet begge ved hvert trinn. Bruker nå 4. pampers var best de første str, deretter har jeg stort sett foretrukket libero. den strikken i ryggen har vært alfa omega for å forhindre lekkasje oppover ryggen. syns rett og slett de suger opp mer. Vi har også hatt episoder med sårhet etter pampers. Nå er vi litt på libero natt og morgen, og pampers etter dagens bæsjebleie er unnagjort. For ja. pampers er mykere og sitter veldig bra!

Skrevet

Nå bruker jeg str 1 og begynner på str 2 nå til snuppa mi. Libero liker jeg ikke. Altfor stive i disse størrelsene i hvertfall. Så jeg skal bruke pampers i str 2 også. Dem er mye mer myke.

Skrevet

Vi bruker pampers active fit til jenta vår på 6mnd. Den er så utrolig mye bedre å ha på enn libero. Mye tynnere, mykere og mer fleksibel. Pottetett på dagtid, men om natten holder den ikke. På natten bruker vi libero, den tjukke saken holder alltid tett :)

Skrevet

Jeg synes pampers er best. Ikke så tykke som Libero og de sitter bedre på. Antall kg på bleiestr. står på pakken. Pampers har også en str. som overlapper.

Skrevet

Vi sverger til pampers! Synes de er mye mykere og tynnere enn de stive og tykke libero bleiene hehe:) Bruker pampers babydry maxi 7-18 kg er det vel, nr 4. Har prøvd active fit, og den bleien er bare helt super! Har brukt å kjøpe jumbokartonger med bleier, så når jeg har brukt opp denne babydry'en skal vi over på active fit igjen. Den er så myk og god..

Mini har adri hatt et eneste bleieutslett, og han er straks 4 måneder:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...