Gå til innhold

Søvnprosjekt - del 1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå sitter jeg og hører på min vakre, kjære datters såre gråt oppe mens mannen bærer på henne. Hun vil ha PUPP! Det er mindre enn 2 timer siden sist og hun har spist godt i dag (også litt grøt). Problemet vårt er at hun vil ha pupp til alt.. Sove, bæsje, kose, trøste.. Og jeg har vel kanskje vært litt dum å gi henne pupp for alt dette i snart 6 mnd.

Dette gjør at hun kan våkne hver halvtime i perioder på natta - og da for å få den puppesmokken i munnen sånn at hun kan sove igjen. Jeg forstår at hun har behov for nærhet, men det kan ikke fortsette sånn. Så da har vi bestemt oss for at hun ikke skal få mat mer enn hver tredje time på dagen og natten, med mindre det er noe spesielt. Hun veide 9 kg på 5 mnd og var 65 cm, så hun går ikke sulten..

Fikk henne til å sovne av seg selv i dag ved å holde en hånd på brystet hennes. Har vært oppe to ganger siden hun sovnet kl 1830 og nå er hun sinna som fyyyy. Grusomt å høre på dette, men noe må vi gjøre.

Hun blir også krakilsk når mannen forsøker å trøste /legge henne.. Noe jeg synes er trist.

Vi får håpe at det blir bedre etterhvert ;-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff ja, dette hørtes slitsomt ut, skjønner godt at dere prøver med litt avvenning nå! Men tar hun vanlig smokk? Det gjør nemlig ikke lilleloppa mi, så her er det pupp for alle penga, og jeg må si at jeg blir litt bekymret for hva fremtiden vil bringe, siden hun nekter smokken...

Skrevet

Jeg har øvet med snuppa mi nå i tre uker for å ta smokk. Det er fordi hun ikke klarer å roe seg selv til å sovne. Nå begynner det å løsne, hun klarer å kose seg med smokken og sovner bedre av seg selv. Selv om vi fortsatt må bysse litt. Jeg er ikke glad i smokk egentlig, men jeg ser at hun trenger et hjelpemiddel for å sovne inn selv.

Lykke til!

Skrevet

Ja- hun tar heldigvis smokk:-) men det virker som det kun er mamma som gjelder 80 % av gangene, enten pupp eller bare nærhet. Pappaen er helt uaktuell.. ;-/

det gikk sånn-så som så- i natt. Fram til kl 0200 sov hun i egen seng - etter det endte hun i senga vår, må ha vært trøttheten som gjorde der ;-/ i går kveld roet hun seg ikke med pappaen, men med en gang jeg kom var det ok, og hun sovnet igjen i sengen sin. Vi prøver igjen i kveld ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...