Gå til innhold

IKM uke 52 - et julemirakel :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei =)

Jeg er litt stille her inne, men leser vel omtrent alt..

Jeg har vel EL nå, eller rett rundt hjørnet.. El slimet er ihvertfall på plass og smerter i går og i dag..

Vi prøver å legge inn aksjer hver dag =) Så vi koser oss masse=) Er så deilig at sambo også har veldig lyst. Han kom og å fortalte på mandag at min svigermor hadde sagt til ham at vi trengte ikke å være forsiktige og om ikke vi skulle ha snart=) Da er jeg ihvertfall godkjent ;)

Lykke til alle sammen =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en dårlig følelse ang denne perioden.

Selvfølgelig altfor tidlig å si, men tror ikke det klaffet for oss denne gang.

Med mine andre graviditeter har jeg nemlig kjent at noe skjer veldig, veldig fort. Men håpet er ikke vekk av den grunn :o)

Men det er kanskje like greit om det ikke skjer noe denne måneden, så får jeg pumpet opp folatmengden litt før en spire setter seg (selvtrøsting på høyt plan her ;o) )

Skrevet

camien, godt å vite at man er godkjent ja ;) og at andre gleder seg på deres vegne :)

Tieran: Hva har du kjent de gangene du har vært gravid før da, og hvor tidlig? :) Men husk at alle graviditeter er forskjellige så ikke mist motet ;)

Skrevet

Yes! :) Har positiv el-test i ettermiddag! Og den var så positiv at det ikke kan mistolkes. Så da blir det sengekos i kveld. Eller kanskje jeg skal vente til i morgen kveld? Hva mener dere jenter?

Skrevet

Med førstemann vet jeg hvor jeg var da hun festet seg!!

Ikke tull engang.

Jeg vet det høres helt sykt ut, men det er i hvert fall slik det var.

I hvert fall.. Jeg kjenner at det er noe "rart" med kroppen noen dager etter el. Det er som om det har kommet en liten og fast klump i magen nedenfor navelen.

Puppene blir ømme og såre. Nærmere ikm har de allered begynt å mørkne litt helt ytterst.

Jeg blir småkvalm titt og ofte.

Når det ikke er titt og ofte har jeg veldig, veldig lyst på noe å spise hele tiden.

Hm..Tror det var et eller to tegn til, men husker ikke nå :o)

Jo, magen blir oppblåst og jeg får et litt utstående...eh..hva heter det området da? Over skambeinet?

Skrevet

Maika81; jeg hadde lagt inn aksjer både i dag og til og meg lørdag for å være på den sikre siden! haha:) ei venninne av meg ble gravid 3 dager etter (!) el... tok test mens mannen var bortreist og sengekos bare den ene dagen:) så d e mulig!

Skrevet

Ok, da satser vi på gullaksjen i kveld og/ fredag. Oftere enn annenhver dag er visst ikke å anbefale da sædmengden må økes...

Heldig hun venninnen din! Men alt er jo mulig! HAHA! :):):)

Skrevet

Tror jammen dagen er i dag!! har hatt litt sterke el tester i to dager, i dag var den enda sterkere og i dag kjenner eg de berrømte el smertene i eggstokkene!! De prøver! ehhe.. Kryser fingrer og tær!! :D

Skrevet

Så spennendes Zassy!

Jeg tror jeg hadde el på onsdag. Tok en test da og streken var kjempesterk. Kjente smerter i magen også, så kan nok stemme. Men vet liksom ikke om jeg skal være optimistisk el ikke...føler meg ikke særlig gravid enda:S Har liksom alltid forestilt meg at man skal "føle" det på seg når man er gravid...men ikke sikkert jeg gjør det.

Får krysse fingrene!!

Skrevet

Vil bare skrive litt om hvordan det går her jeg :)

På tirsdag begynte volsomme smerter nederst i magen, så var sikker på EL.. Fortsatte på onsdag, og på torsdag var jeg støl i magen.. Tok en EL test på torsdag, da var den neg, så tenkte at nå var EL over. Men fant ut i går at jeg skulle ta en ny, men jaggu, den var positiv. Fikk lurt sambo med på en runde.. Han ville egentlig ikke pga hodepine, men etter en stud fortalte jeg om testen, da var han snar og hadde det veldig travelt med å sette i gang.. :P

Er veldig kjekt å se hvor lyst han har på barn. Jeg ville bare sove på torsdag, og nå får jeg høre det om jeg er sikker på at el ikke hadde vært, han er maser om at vi kanskje har bommet (han fleiper altså).

Men er så kjekt å se. Forholdet vårt har på en måte fått en ny glød siden vi tok avgjørelsen. Ikke at det ikke gikk bra før altså, men nå viser han veldig omsorg. Og etter sist runde i høyet, fikk jeg ikke stå opp med en gang. Han satt og dyttet rumpa mi i været. Han henter vann og duller, noe han ikke har gjort siden de første ukene vi var dammen :) Han er så skjønn.

I dag har jeg atter kramper i magen (underliv). Så går bare og tripper og venter på IKM.

Vet nå da at denne syklusen er på ca 30 dager..så blir spennende å se nyttårshelgen.

Får håpe jeg er like fruktbar som min mormor, tante og mamma. De har bare sluttet med prev, og der satt det en spire... Spennende =)

Skrevet

Hehe, herlig å høre om engasjerte samboere :o)

Tvi tvi :o)

Skrevet

Takker =) Han er engasjert ja ;)

Men nå skjønner jeg ikke hva som foregår. Måtte bare sette meg ned.. Veldige kramper nederst i magen, nesten som ved mensen, men sterkere, og ryggen tar knekken på meg.. Samtidig som jeg ble utrolig kvalm.. Kan dette være eggløsningen? Eller er jeg bare dårlig?

Skrevet

Det kan være eggløsning du har der ja. Det er noen som har slike symptomer du beskriver... Men de varierer fra kvinne til kvinne. Men en kan ikke utelukke sykdom heller i disse sykdomstider. Vanskelig dette. Det spørs litt om du har hatt slike symptomer i tidligere periode, om det er noe du gjenkjenner?

Skrevet

Har ikm om halvannen uke, og føler meg ikke gravid..

Men..

Jeg har fått såre brystvorter, samt litt mørkere ring rundt ytterkanten.

(hvisker dette; Har også vært litt mer hormonell de siste dagene. Hysj..)

Ser at det er flere som har hatt 2 eller flere like graviditeter for så plutselig oppleve et (begynnende) svangerskap som ikke er likt i det hele tatt.

Overleting etter symptomer eller er jeg en av de som opplever helt forskjellige symptomer?

*sukk...

Over en uke til jeg evt kan begynne å teste.

Førjulstiden har aldri gått så treigt noen gang ;o)

Skrevet

Vi er nå på 3. pp, EL 16. des. og IKM 30. des. Har hatt unormalt mye utflod de siste dagene nå etter EL, tidligere har jeg blitt nokkså tørr rett etter EL. Jeg har heller aldri hatt så mye utflod at jeg må bruke truseinnlegg. Kan det være et graviditetstegn tro? :o)

Krysser fingrene for at det blir en spire denne gangen.

Skrevet

Jeg opplever også ganske store smerter nederst i magen. Kjenner det spesielt når jeg nyser eller setter meg ned litt brått. Det føles ut som om noe presser på der inne, litt annerledes enn EL-smerter, men tenker at det kan være det også... Tror jeg hadde EL 15.des, men blir litt usikker.

Prøver å ikke tenke på graviditetstegn, men det er umulig. Trøtt, søtsug, må ofte tisse... Bare synd at det kan ha andre forklaringer :)

Jeg har hørt at mye utflod kan være graviditetstegn, ja. Men jeg har hatt mye utflod før uten å være gravid, så det er ikke godt å si. Vi får vel ikke vite noe mer før uke 52 :)

Skrevet

Lurer på om jeg kan være gravid.....Negativ eggløsningstest forrige tirsdag, positiv eggløsningstest onsdag(som forventet), eggløsningssmerter onsdagskveld\natt, negativ eggløsningstest torsdag. Liten blødning på dopapir natt til søndag (har aldri blødd i mellom TR før, festeblødning?) og i ettermiddag, bare på gøy, en EL test som igjen gir meg et smilefjes. Hmmm dette blir spennende...er jo enda noen dager før jeg bør teste med mine CB digital...

Hva tror dere?

Skrevet

Blir helt sliten av å vente, jeg! Stresser meg opp med alle disse symptomene..:P Og idag til morran fikk jeg en liten blødning, dvs det kom bare såvidt litt lyserødt på papiret! Håper det er en festeblødning hehe..:) Nå kommer jeg ihvertfall til å tenke meg ihjel! frem til IKM :P

Skrevet

Glow2011; d opplevde jeg sist jeg var gravid...el testen slo ut positivt ca 5 dager før en veeeeeeeeldig svak graviditets test...2 dager etter stod d gravid på db sin digitale:) (anbefaler den of der er d ingen svake streker! hihi) lykke til!

Skrevet

Hva skjer a??

Har alle mensen symptomene her nå.. kvisene popper ut, magen står rett ut.. Trykket lettes bakentil, og menssmerter i korsrygg og nede i magen.. blir lettere forvirret her!!

Skrevet

En venninne av meg hadde en mage som sto rett ut ca en uke før mens! Når er ikm? D kan jo være tegn til graviditet...

Jeg for min del hadde positiv el-test for en uke siden (15.), og har ingen symptomer enda. Den 16. fikk jeg vondt i halsen og feber og har vært mer eller mindre dårlig siden. Var hos legen i går som kunne konstantere virus. Har de siste 3 dagene vært potte tett i hodet og vondt i ører og mistet stemmen. Håper ikke dette virusangrepet ødelegger for denne prøveperiode!! Blir litt bekymret når jeg ikke har fått noen symptomer enda.

Ved siste graviditet så hadde jeg ikke noe symptomer før en uke før ikm, og da fikk jeg forferdelige vonde bryst. Så jeg bør få noen symptomer innen helgen er over... Men det varierer sikkert fra graviditet til graviditet...

Lykke til!!!

Skrevet

Ja.. Jeg har ikke IKM for ca 1/2.. Så jeg har nettopp hatt EL.. Og hadde egentlig glemt at vi skulle prøve.. Helt til jeg i går plutselig ble full i kviser.. Har ellers følt meg uvel, oppblåst (stor mage!), Vond rygg, og vondt i lysken.. Har problemer med å stå oppreist lenge.. Og i dag har jeg bare villet sove.. var oppe 06.45 som vanlig, men sovnet på sofaen flere ganger..

Jeg hadde positiv EL test 17og18.. Litt vel kort tid siden til å få symptomer mener da jeg...

Majka81, jeg tror det varier fra graviditet til graviditet og.. varierer jo veldig hvordan kroppen reagerer.. Får håpe viruset ikke har ødelagt ja =)

Lykke Til!!

Skrevet

Ja, da har vi lagt inn aksjer så det holder, (håper jeg), så nå er det bare å vente på IKM den 1.januar... Jeg krysser fingrene for oss alle sammen :) Fortsatt God Jul:)

Lykke til!

Skrevet

Jeg fikk positiv test igår på ettermiddagen! Den var veldig svak, så tok en CB til morran nå, og der var det et klart kryss :) 4 dager før IKM! :D

Skrevet

OI!!!

Gratulerer gratulerer!! =)=)

Snakker om flott julegave!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...