Gå til innhold

IKM uke 52 - et julemirakel :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ganske fersk selv jeg, men man lærer en del her inne! Hehe. Jeg tenkte å teste etter el denne måneden, når man finner ut når el er, så kommer mens vanligvis 14 dager etter dette, alt mellom 12-18 er normalt da har jeg hørt. Så hvis du tester etter el kan du jo gå ut fra at ikm er 14 dager etter, evt 16-18 hvis du vil være på den sikre siden :)

Jeg tester mest fordi jeg vil vite når jeg har el, og også fordi jeg og kjæresten skal være fra hverandre antagelig midt i el-tiden, så er litt gøy å se om el kommer såpass tidlig at det er "vits" i å håpe denne gangen eller ikke. Kommer el så sent at han allerede har reist, så kommer det jo neppe til å gå uansett. Bestillte på billigtester.no jeg, mye billigere enn på apoteket :) Ble det forståelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, selvfølgelig! :) (tenkte bare på gtest jeg..) Takk for forklaringen! Sant at man lærer mye her. Har lyst til det denne perioden ja, siden vi har bommet med mange dager denne måneden. Tiden er plutselig blitt så "dyrbar" :) Takk for tipset om billigtester.no.

Skrevet

Bare hyggelig :) Er litt spent på testingen, håper jeg får de i posten snart :) Kjøpte 14 stk jeg så jeg virkelig kan ha testefest, hehe. Er så spent denne gangen, hååååper så veldig :)

Skrevet

Zassy: Blir bra at vi kan teste på slutten av uka sammen:) Begynner nok å teste etter el dag 9 - 10 i syklusen min og holder på til jeg finner den:)

Har ikke bestilt testene enda, men rekner med å bestille de i morgen. Har tenkt å ikke prøve å henge så fryktelig mye her inne, selv om dere alle er veldig koselige, men merker jeg er EKSTREMT avhengig av å gå inn her hele tiden...skal selvsagt følge med dere og holde dere litt oppdatert, men merker jeg blir litt vel revet med i "kampens hete" og har sikkert brukt opp 8 graviditetstester denne måneden:/ Må prøve å unngå det neste gang, har ikke råd til det. Klarer sikkert ikke å holde meg unna her så lenge, men skal prøve;)

MASSE lykke til alle sammen! Satser på at den sitter nå:):)

Så snakkes vi nok her inne:):):)

Skrevet

Hehe skjønner hva du mener ;) avhengig jeg og, men ettersom jeg ikke har tilgang til pc om bare 1 og en halv uke, så blir jeg her til da, og så snakkes vi ikke før til ikm faktisk :) Blir nok godt for meg å ha en pause ;)

Masse lykke til til deg også, gleder meg til vi snakkes rundt ikm ;)

Skrevet

melder meg inn her. Fikk tanta i går så da er jeg inne i min 10pp. Neste ikm er 1 januar. Hadde vært deilig med en nyttårsspire:-) Blir spennende hvordan det går. Skal ha fult hus i julen, men eggeløsningen skal være over til gjestene kommer:-) Hvis det ikke lykkes denne gangen blir det legetime over nyttår for en grundig sjekk.

Skrevet

Melder meg på jeg også! Første gang jeg er med på dette... har IKM rundt 31.12/01.01, har en litt varierende syklus. Dette blir spennende! Heldigvis at det er mye å gjøre i disse tider slik at tiden vil gå fort! :)

Skrevet

Lykke til begge to :)

Flott med flere her inne :)

I dag fikk jeg el-testene i posten, gleder meg til å starte ! Tr er ferdig for denne gang her, og vi er allerede i gang, hehe!

Skrevet

Tror jeg hører til her inne. :o)

Etter noen dager inne på 1 trimester, så kommer jeg tilbake hit. Spira ville ikke sitte og da må man jo prøve igjen. :o)

Hadde innvendig ultralyd i går og nesten alt var borte, så da er det på'n igjen. :o)

Skrevet

Kjenner til det! Vi er i 3. (ordentlige) pp nå... Alle gode ting er tre! Lykke til! :)

Skrevet

Kjenner til det! Vi er i 3. (ordentlige) pp nå... Alle gode ting er tre! Lykke til! :)

Skrevet

Det ser ut som at jeg kanksje er med i denne uken alikevell!! Har hatt el slim i dag så jeg håper egget løsner de neste dagene. Det rare er at jeg er bare på dag 9.. :S hehe. jaja.. får vell begynne el testingen og kjøre på! hehe..

I følge kalkulatoren kan ikm lande på julaften! så det er kanksje uke 51. hehe.. får se når egget slipper taket :)

Skrevet

det er greit, skal holde av en plass her inne i tilfelle Cryst@l, hehe. Jeg er på dag 8 i dag! Torsdag starter jeg testinga og jeg gleder meg til å være i gang! :-D

Skrevet

Hei, er pa dag 6 i syklusen, tiden flyr gitt, sa na er det paan igjen.

Har ikm den 26 eller 27 des,alt ettersom 26 eller 27 dagers syklus, sà vi far se, nessten godt og se noen kjente navn her, er glad for alle som er blit gravid naturligvis, men man gar rundt med en folelse av at det er bare jeg som ikke blir gravid

Skrevet

Med i denne gjengen jeg også. IKM en gang mellom 26 og 30 des, syklus som varierer litt... Inne i 8 pp så jeg hadde blitt glad om det skjedde noe snart....

Skrevet

Velkommen hit andreita og tossen :) Krysser fingrene for at DETTE er måneden det blir klaff for dere! Og oss alle :) Lykke til!

I morgen starter jeg el-testing, håååper el kommer litt tidlig så vi rekker det.

Ha en fin kveld :)

Skrevet

Hei hei!

Er bare 2.pp for min del, og hadde egntlig ikke tenkt til å registrere meg her, i hvertfall ikke enda, men jeg har også IKM i uke 52, så klarte ikke å la være.. Har alltid sagt til meg selv at når jeg en gang slutter på pilla så skal jeg ikke bli opphengt i verken EL eller noe som helst, og at jeg i hvertfall skulle være tålmodig, men ble skikkelig skuffet da det ikke gikk på første forsøk... men men, ny pp, nye muligheter :)

ønsker dere alle lykke til :)

Ha en fin kveld!

Skrevet

Velkommen i "ikkeopphengtidetheletattklubben! ;p Er flere som hadde DEN planen..velvel..men det er jo ikke så rart at man blir litt opptatt av det, det er jo noe av det største i livet vårt! Ikke rart man blir litt oppspilt :-D

Lykke til mai84 :) Vi begynner å bli ganske mange her inne nå! Husk å skriv dere på ikm-uke52listen :)

Skrevet

I dag tok jeg min første EL-test, ble to streker, en svakere enn den andre, noe som viser negativt resultat, som jeg forventet så tidlig, men gøy likevel å være i gang og å se hvordan negativt ser ut slik at jeg har noe å sammenligne med når det blir positivt :) Skulle ønske det var enten/eller på strek, og ikke svak og sterk, føles som det blir vanskelig å avgjøre da, men mulig det ikke blir så vanskelig når det først blir positivt :P

I helga skal jeg på fest, tar sjansen på alkohol ettersom el neppe er før i neste uke. Håper dere får en fin helg :)

Klem.

Skrevet

Hei på dere, jeg har vært litt fraværende her inne siste uken, Etter TR kom på lørdag, og det var litt trist... Å nå klarer jeg ikke helt å bestemme meg om vi skal prøve igjen denne måneden eller ikke. Problemet er faktisk så trivielt som barnehage, det å få en liten i september å da måtte risikere å vente ett helt år på å få plass i samme barnehage som 2 åringen virker lenge.. Men, kan jo ikke vente ett år heller med å prøve igjen. Å hvem vet, kanskje vi må prøve 10 ganger før spiren sitter. Så heller nok mot å prøve, uten masse testing og mas. La det stå til liksom.. Vi har også sex annenhver dag i det jeg tenker er mulig periode, sånn litt etter mens og nesten frem til den skal komme igjen. Mannen er ikke lei seg for det nei... hehe...

Noen som vet om det går ann å få barnhage plass i samme som første barn selv om man får i september? Bare betale for august også? Kan barnehagen bestemme dette selv, eller er de pålagt å følge listene fra kommunen? Det er en privat barnehage, som vi er veldig fornøyd med. Så har lyst å ha inn begge der.

Skal henge litt her sammen med dere nå, jeg er jo også egentlig veldig skravlette..hihi...

Å, det viktigste av alt, jeg, mannen og sønnen vår er virkelig klar for ett lite vidunder til.

Skrevet

Hei jeg er ikke inne på dette egentlig, men mener søstra mi betalte for noen måneder før minsten startet i barnehage, han er født i oktober :) Så virker som det er mulig!

Skrevet

Jeg har forstått det slik at dersom barnehagen har kapasitet til å ta inn flere barn så ordner det seg med plass i barnehagen. Tror at du ikke må begynne å betale før barnet starter. Min sønn (født i april i fjor) hadde fått plass i oktober men pga at dagmamman ble akutt syk så måtte han ha plass fra september. Jeg kontaktet barnehagen om dette ca en uke i forkant, og det ordnet seg. De måtte hente inn flere ansatte først. Det er en privat barnehage. Så jeg tror det avhenger om barnehagen er full eller ikke, men det vet man jo ikke om den vil bli ett år i forkant. Men du kan jo ringe kommunen og høre ut om dette også. :)

Dette er også et lite dilemma som vi og tenker på, men har den filosofien at det ordner seg... :)

Skal starte el-testing på søndag. Arti og spennende å komme igang!

Skrevet

Sikkert litt mer rom for å fikse ting i private barnehager kanskje? Mener søstra mi måtte betale for noen måneder før, er kommunal, men det var ikke noe problem for de ettersom de bare var glade han fikk plass på samme sted som søsken :) Håper det ordner seg uansett, slike ting har jeg ikke tenkt på en gang, men så har jeg ingen barn fra før heller..men blir glad positiv test kommer når som helst på året!! Men ser den med at det er mer praktisk da og da også. Lykke til iallefall :)

I dag er min dag 11 og andre dag jeg el-tester, og selv om streken fortsatt er litt svakere enn kontrollstreken, så var den ikke mye svakere, kanskje kan det bety at el er like om hjørnet? Tidlig da men..glad vi har safet og hatt sengekos på forhånd iallefall :P

Spent på når jeg får positiv el-test altså! Kan det være slik at den blir sterkere og sterkere helt til den blir positiv? Noen som vet?

Nå skal jeg på treningssenteret å jogge! ;) Ha en fin dag!

Skrevet

Min positive el-test forrige gang var så positiv at den streken kom faktisk før og var betydelg sterkere enn kontrollstreken! Og dagen før var den veldig negativ og dagen etter var strekene like sterke. Jeg ble litt overrasket over at testen ble så plutselig positiv. Hadde egentlig ikke forventet det...

Skrevet

Ok så man kan aldri vite med andre ord :) Har vært streker både i dag og i går, men sterkere i dag enn i går, blir spennende å følge med fortsettelsen! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...