Gå til innhold

Leier, og blir gaaal av dusjen her som lekker vann over hele gulvet!! Kan jeg få gjort noe med det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et helt nytt bad, med glassdører i dusjen. Men, det er helling nede på gulvet der, og glassdørene går ikke helt ned, så alt vannet renner jo uteover gulvet... Må da kunne fikses på en enkel måte kanskje?

Noen med tips? Tenkte å si ifra til huseieren, men greit å ha en ide for løsningen i samme slengen :)

Skrevet

Rørlegger.. Blandebatteriet er kanskje gåent, og det er det kun rørlegger som kan fikse. Selv har jeg også det samme problemet og rørleggeren kommer faktisk imorgen:) Eier av leiligheten ringte rørlegger med en gang, uten tvil.

Skrevet

Mener du at det lekker vann (som i at det renner når du ikke har krana på. eller at vannet renner når du dusjer?

Om det lekker er du jo pliktig til å informere huseieren om slikt med en gang. Når det drypper mye vann fra en kran koster det huseier mange penger, derfor bør han være ivrig på å få gjort noe.

Om det renner ved dusjing må du også si i fra til eier. Er ikke sikkert han ønsker å utbedre det, da dette er en kostnad. Om du har krav på at det utbedres er jeg usikker på. Vet ikke om det kan kalles en defekt at man må dra over gulvet med kosten etter endt bruk.

Skrevet

Renner kun når jeg dusjer ja, burde vel ha skrevet det ser jeg :)

Er vann over hele gulvet etterpå, så bruker en haug med håndduker for å tørke det opp.. irriterende!

Tenkte hvis det fantes en slags kant man kan sette nederst, så kanskje det hadde tatt bort det verste? Finnes det noe slikt?

Skrevet

Om det er slik hun beskriver ovenfor, er det best å gi en lyd til husverten slik at han vet om det.

Om det er mulig å fuge med silikon (koster ca 150 kr) kan du gjøre dette selv. Og få penger tilbake fra husvert.

men om det er dusjvegger som du flytter (de moderne som skyves inn til vegg etter bruk) ville jeg ha kjøpt en nal. Kan kjøpes på clas ohlson for 50 kr ca. Evt litt mer med langt skaft. Eller ha et håndkle som du legger rundt når du dusjer, da minimerer du spredningen av vannet på gulvet.

For på bad skal det være helling, for at vannet renner ned i sluken.

Skrevet

Vi kjøpte en slik lav list (lav nok til at dusjveggene gikk over slik at vi kunne ha dusjveggene inn mot veggen begge veier). Listen var i stål eller noe sånn, og hadde en helt rund overflate. Denne løste ikke heeele problemet men halverte tiden det tok å ta seg en dusj. (Pga opptørking etterpå.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...