Gå til innhold

Hmmm...Hva mener dere??? Sjekk dette....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet det, går i mot alt jeg ble fortalt på sykehuset av 15 forskjellige jordmødre.

Nevnte det på helsestasjonen, de mente det hørtes rart ut og sa det kommer av seg selv og at baby bør få bestemme alt nå i begynnelsen.

Skrevet

Jeg tror nok at denne søvnforskeren snakker hovedsakelig om litt eldre barn, i vitenskapelige termer er spedbarn definert fra 0-1 år... Jeg håper ihvertfall det, for å nekte nyfødte babyer mat om natten og tro at et kosedyr i senga liksom skal løse alle søvnproblemer, det blir for meg litt fjernt. Men det som skrives om søvnassosiasjon er relevant også for de minste, og det beste er jo såklart om de klarer å sovne inn på egenhånd, uten pupp eller byssing. Jeg er likevel uenig i at de skal måtte skrike seg i søvn når de er så små, det strider ihvertfall i mot mine instinkter. Les f.eks her;

http://www.sovlillebaby.com/forlatt.htm

Et lite triks som KAN funke, er å bysse dem på armen til de begynner å glippe så smått m øynene, og legge dem ned i vugga da, rett før de sovner. Sovner de på fanget/ i armene våre er det mer sannsynlig at de våkner når de legges ned, dette kalles søvnassosiasjon,

http://www.sovlillebaby.com/assosiasjon.htm

Skrevet

Er forøvrig enig med Pumba over her, i at dette som regel kommer av seg selv etterhvert- så selv om babyen kanskje er avhengig av pupp eller byssing for å sovne nå i starten (som min lille jente er f.eks), så vil de aller fleste oppleve at baby etterhvert som den blir eldre vil klare å roe seg ned selv uten denne ekstra hjelpen. Jeg har ihvertfall god erfaring med å ta dette trinnvis og ikke stresse allerede nå i starten=)

Skrevet

Useriøst tøys og vås at helt nyfødte skal skrike seg i søvn. Håper hun egentlig snakker om eldre babyer - for det á ikke skille i alder mht søvn og metoder får meg til å lure på om hun noensinne har truffet en baby før. Eller om hun bare har sett bilder av dem.

Skrevet

jeg driter i hva de forskjellige sier! JEG mener at det riktige for meg og mitt barn er at hun får mat da hun ber om det, kos da hun ber om det, ny bleie når hun har bæsjet i den, nye klær hvis hun har gulpet på seg osv UANSETT når på døgnet det er...

Alle gjør det beste for sitt barn, og har forskjellige meninger, og ikke faen om jeg lar datteren min på 8 uker gråte bare fordi jeg vil hun skal sove litt lenger...

Hun sover stort sett rundt 4.5 timer strekk i første omgang, så våkner hun hver 2-3 time etter det.. Snill som et lam, når hun først våkner og vil ha mat smiler hun og pludrer, hva i alle dager er poenget i å ignorere henne til hun blir lei seg? Det kunne ikke falle meg inn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...