tussipia Skrevet 30. november 2010 #1 Skrevet 30. november 2010 Hei! Jeg lurer på om det er noen som vet om det er vanlig å få pos grav.test tidligere dersom man er gravid med tvillinger? Jeg har mange tvillinger i slekta, og det sies at jeg har større sjanse for å få det... Jeg har nå testet svaaakt positivt 10 DPO. Er det veldig tidlig og tror dere det betyr at det er stor sjanse for at det er tvillinger??
drømmehjerte Skrevet 30. november 2010 #2 Skrevet 30. november 2010 Jeg kan ikke uttale meg så mye om det, men jeg leste om ei som var gravid med tvillinger, som ikke testet positivt før flere uker etter ikm, så det er nok individuelt det der også vil jeg tro Men om du har tvillinger i familien din sies det jo at det er større sjanse for deg å få tvillinger. Gratulerer med positivt svar og masse lykke til videre!!
monca*84*j12 Skrevet 30. november 2010 #3 Skrevet 30. november 2010 Bare skyte inn at det kun er toeggede tvillinger som er arvelig... Eneggede er tilfeldig... Lykke til, håper du får et fint sv.skap
tussipia Skrevet 30. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 30. november 2010 Vi har toeggede tvillinger i hvert ledd... Men selv om sjansen er litt større for meg, er den vel likevel ganske liten. Håper egentlig d bare er en der inne. Alt blir så mye mer komplisert dersom vi får tvillinger. Vi har to fra før.
Gjest Skrevet 1. desember 2010 #5 Skrevet 1. desember 2010 Vil berre legge til at toegga tvillingar kun er arveleg gjennom mor. Etter kva eg har last og hørt (har undersøkt litt, då vi har toegga tvillingar i slekta). For når ein slipper to egg (arvelig), så kan det ikkje førast vidare via ein sønn. Dersom di mor eller mormor har "tvillingtendensar" er det sjangser for at du har det og. Men dersom det er di farmor som har "tvillingtendensar", så har ikkje du arva det. Så sant eg ikkje har missforstått heilt:)
tussipia Skrevet 1. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 1. desember 2010 Min mor har en tvillingbror og hun mistet selv tvillinger ganske sent i svangerskapet. I tillegg har min mormor tvillingsøstre, så d er i hvert ledd...Er i grunnen ikke innstilt på å få tvillinger i og med at jeg har to fra før...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå