Gå til innhold

Tante kjip? I underkant av 200 kr pr gave til tantebarn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er student og har dårlig råd. men føler meg litt gnien..Treffer aldri disse ungene, og de har alt, får også være en unnskyldning..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan legge til at det er ca 16 gaver jeg kjøper, inkludert fadderbarn..

Skrevet

Ikke i det hele tatt. Jeg har god råd og har 3 jeg skal kjøpe til, men legger ca 200 i hver gave (og jeg ser barna ofte). Hvis det er noe spes ifht aktiviteter osv, kan jeg gi mer, men til ting - 150-200 er mer enn nok.

Det viktigste er at man får en liten oppmerksomhet og ikke noe annet!

Ser du dem ofte er det jo også mulig at gavene kan være litt gjennomtenkte, men skjønner at det ikke er situasjonen for deg.

Skrevet

Har ligget på det samme i mange år jeg, og har ikke vært student. Her er det snakk om 10 tantebarn.

Skrevet

Kommer jo an på hva det er da. Er det bare noe billig tull som blir ødelagt 1. juledag eller de fort mister interessen av så er det litt kjipt. Men er det skikkelige/nyttige ting er det vel helt greit.

Har selv ikke altfor god råd i år, så kniper inn på gavebudsjettet en del. Men jeg kjøper skikkelige ting og begynner i god tid, kjøper på salg osv.

Har noen sånne mine/dine/våre tilfeller, og for de jeg ikke har kjent så lenge eller ikke har særlig kontakt med kjøper jeg bare for 100 kr, men er som sagt skikkelige ting.

Skrevet

Nei, vil ikke si det nei

Får jo mye fint til barn for 100-150,- (under det og...)

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Vi har veldig få barn vi kjøper gave til, men pleier å kjøpe for rundt 200 til hver. Søsken får for 250 av meg og mannen, og foreldre det samme. Til foreldrene kjøper vi gjerne en større ting for ca 500.

Til hverandre bruker vi ca 400 og barna får i år for ca 300 hver. Jeg kjøper ofte fine ting som jeg vet mottaker blir glad for på tilbud. Ordner en del om sommeren og utover høsten.

Tilsammen bruker vi rundt 4000 på julegaver, og jeg synes det er nok. Senere blir det dyrere gaver til barna og forhåpentligvis tantebarn å kjøpe til.

Skrevet

16 tantabarn som du kjøper gaver til??? Nei, tante-kjip er du absolutt ikke!!! Jeg kjøper for 300 kr til mitt ene tantebarn. Det er lov å komme til enighet å ikke kjøpe gaver til hverandre altså.. Spesielt hvis du ikke har så godt kontakt med dem ville jeg gjort det. Det kommer nok vi til å gjøre etterhvert som alle søsknene her får barn, og vi er en søskenflokk som har veldig god kontakt :)

Skrevet

Er det jeg kjøper for til mine 4 tantebarn og 2 fadderbarn også.

Får mye fint og ordentlig for den prisen. Jeg kjøper heller ett par skihansker, enn dilleleker som vil ligge strødd etter to dager. Er mer opptatt av det jeg. Altså at presangene skal komme til nytte, bli brukt og forhåpentligvis glede mottakeren.

Skrevet

Kan gjøre mye for de pengene. Er ikke prisen på gaven som avgjør hvorvidt tante er kul eller ikke :)

Synes det er trist at samfunnet har blitt sånn. En gave er liksom ikke lenger bra nok hvis den ikke har kostet en dullion og man har blakket seg fullstendig - hva er det for slags tankegang??

Vi er råblakke denne jula, og jeg lager alle julegavene i år; baker brød, boller og lignende, lager konfekt og snacks, og slår det sammen i gavepakninger. Så får folk si hva de vil om at vi er gniene, men vil de ikke ha så kan jeg godt beholde det selv.

Skrevet

Nei, du er ikke kjip:) Det er tanken som teller!

Skrevet

Er tanken som teller :) ikke pengene man har lagt i gaven :)

Skrevet

Er "merketing" jeg har kjøpt,da.. petshop og starwarslego og sånne greier.. takk for svar.. da skal jeg pakke inn den dårlige samvittigheten i fint julepapir med glitter på;-)

Skrevet

kjip?!?!? hvorfor det når du har så mange?

jeg synes det er helt ok.tanken som teller ikke summen.

selv har jeg bare 5 tantebarn+ 2 venninnebarn jeg kjøper til.og mine tantebarn får for 200-250 kr i julegave.synes det er helt ok og vi har gitt beskje til søsknene våre at vi gjør det sånn så trenger ikke de bruke mere på våre.

både jeg og sambo har full jobb men synes ikke man trenger å kjøpe så enormt i jula.våre egne barn får gave sammen for ca 1000 kr i julegave fra oss.ikke over iallefall.mulig vi er litt gjerrige,men summen gir ingen lykke hvis gaven bare er noe som er ønsket og kan komme i bruk ;)

Skrevet

Jeg forventer ingenting fra ungenes tante - hun er også student, med en jobb ved siden av som såvidt får inn nok penger til at hun kan klare seg greit.

Skrevet

Hehe ;)

Du er nok ikke tante kjip.. Tenk på at de fleste gavene du fikk fra dine tanter og onkler opp gjennom årene nok har gått i glemmeboka..

I år investerer jeg og mannen min i rumpeakebrett til alle tantebarn+ foreldrene dems.. Og legger ved et flakslodd.. Så får de se om de vinner 500 000kr.. Da er man i alle fall ikke verdens kjipeste..

Så vi kommer til å bruke ca 60 kr pr gave i år...

Skrevet

Nei, du er ikke en kjip tante. Kan finne mye fint for 200 kr. Det er det samme jeg gir til mine tantebarn og jeg er ikke student:)

Skrevet

Kjip, nei! Jeg er en blakk alenemor som har 21 stk på julegavelista mi.. Dattern min får gave til 400,- mens resten får for 100-150 kr. Når valget står mellom dyre julegaver eller mat så er det ikke så vanskelig å ta det rette valget. Dessuten så har folk flest så god råd for tiden at julegaver til andre enn barna blir omtrent som å bytte penger..

Skrevet

Hehe! Hvis det er noen som er kjip, så er det meg, ikke du :P

I fjor brukte jeg den nette sum av 280 kr på alle tre tantebarna mine..til sammen altså! Alle ble strålende fornøyde, så det ér virkelig tanken som teller. Litt fantasi, bare :)

Jeg er den som alltid kjøper billigste presanger, men alltid de populære. Rart det der ;)

Skrevet

Nei, du er absolutt ikke kjip! Her fokuseres det ikke på hva gaven koster, det viktigste er at de får en liten hilsen fra oss. Får masse fint for under 200 kr :)

Skrevet

Jeg er tante til 13stk og i vår familie er det avtalt at vi kjøper for 100-150kr til tante/onkelungene.. Er så utrolig mange å kjøpe til så jeg har ikke råd til å bruke masse penger på alle.. Jeg er også flink til å kjøpe ting på salg slik at de får en ålreit gave selv om det ikke koster så mye..Hender jeg bruker mindre enn 100kr også hvis gaven egentlig er verdt mye mer.. Mulig jeg er kjip der, men har 25stk å kjøpe til og skal ha penger igjen til mat til oss selv også..

Skrevet

Du er langt fra gnien.

200 kroner er mye!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...