bambi - stolt mamma Skrevet 30. november 2010 #1 Skrevet 30. november 2010 Har en baby som er målt til å være rundt 4 kg. Jeg selv var 4200 g når jeg var født, og det er normalt å få en baby med ca samme fødselsvekt som en selv hadde har jeg hørt. Stemmer dette? Uansett så ligger han veldig høyt oppe i magen enda. Magen er kjempe hard pga baby, og virker litt firkantet. Synes selv at baby ligger mer øverst i magen, enn nederst i magen. Jordmor sa at alt var greit, men at det er en stor baby. Hodet er festet og alt er klart, vi venter bare på rier eller at vannet skal gå. Han har også roet seg litt de siste dagene. Det er en del bevegelse, men ikke like mye som det pleier.. Fosterlyd er helt fin. Er det flere som har en baby som ligger høyt i magen??? Blir litt små nervøs... Har forresten overtids ultralyd 2 dager etter termin pga stor mage... noen som har vært borti noe lignende?
Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 30. november 2010 #2 Skrevet 30. november 2010 pleier vist å være normalt å få barn med lik fødselsvekt som du selv eller dine søsken, jordmor pleieer å spørre om din og eventuelle søskens vekt ved fødsel. Skremende tanke for min sin del, da mine søstre var sore babyer, mor syntes jeg lignet en prematur, fordi jeg "bare" veide 3900 Det sies jo at når det nærmer seg fødselen, så blir ungen mindre aktiv. Er selv bare i uke 29 (28+5) men livmora mi ligger på høyden med uke 31, og da har den roet seg kraftig, i uke 17 var den på høyde med det som er normalt i uke 22/23! Men er en "familie" ting her, min søster bar sønnen sin høyt, og mor bar alle oss tre jentene høyt.
Gulljentene Skrevet 30. november 2010 #3 Skrevet 30. november 2010 Har fortsatt HØY mage selv om baby har sunket godt ned i bekkenet(ligger der og skrur seg ned så det stikker til i smerte ganske ofte!), men hun(?) kommer til å bli rundt 4 kilo og laaaang ifølge jordmor :/ Er vel derfor hun føles som at hun ligger høyt - tar all plass hun kan få! Må si jeg gruer meg litt, for hadde ikke trodd jeg skulle gå til termin...da blir hun jo STOR! Har 5 dager til terminen nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå