Baby Bliss Skrevet 30. november 2010 #1 Skrevet 30. november 2010 Sønnen min er kun to uker, men av og til har han et voldsomt suttebehov og jeg er redd for at det etter hvert blir til at han bare vil ha pupp for kosens del. Han får selvfølgelig pupp så ofte han vil nå for at melkeproduksjonen skal gå oppover og han skal få det han trenger av mat. Jeg har heldigvis allerede mer enn nok melk og han får det han trenger... men til tider søker han noe voldsomt og når jeg legger ham til brystet bare "kosesutter" han. Jeg er blitt fortalt at man skal vente til babyen er 6 uker gammel før man introduserer smokken fordi dette er en helt annen sugeteknikk, men sønnen min suger helt fint på brystet og har teknikken inne. Er det altfor tidlig å gi ham smokk nå, eller bør jeg vente til han er 6 uker?
lillespire08+10 Skrevet 30. november 2010 #2 Skrevet 30. november 2010 Hei! Jeg ga min baby smokk fra dag 1 Hehe! Hadde den med på sykehuset, og ble flau da min lille hadde smokk mens vi på velkomstmøtet på sykehuset ble fortalt å vente med smokk! Har ikke vært problemer med amming vs smokkbruk. Ingen sugeforvirring! Bare vært herlig å kunne putte i smokken innimellom, siden sugebehovet er stort. Jeg er andregangs, og med førstemann ventet jeg 2-3 uker før jeg begynte, fordi jeg trodde det kunne ødelegge ammingen. På sykehuset mente de det kunne være uheldig å bruke smokk, fordi man kunne misbruke smokken når egentlig babyen var sulten men fikk smokk i stedet. Altså dårlig vektoppgang. Det har ikke min pie:) Så hun får nok den maten hun trenger. Du får nesten bestemme selv hva du vil gjøre, du får nok veldig mange forskjellige råd ang.smokkbruk... Lykke til! Ps. Å vente i 6 uker har jeg ikke hørt, men 1mnd.
Puppen og lillemor Skrevet 30. november 2010 #3 Skrevet 30. november 2010 jeg fikk også beskjed om at jeg burde vente til babyen var i hvert fall 3-4 uker, men som deg så skjønte jeg tidlig at babyen hadde et enormt sugebehov. Så etter 2 uker ga jeg henne smokk, og hun tok den med en gang Og vi fikk mer "rutine" på ammingen med en gang.. nå suger hun på puppen når hun er sulten og smokken ellers - mye bedre for oss begge! Men det kan være en risiko for at de blir "sugeforvirret" av smokken hvis den gis før dere er helt i gang med ammingen.. men slik jeg ser det er dette noe du nesten må vurdere selv.. Det er greit med råd og tips fra hjelsepersonell og andre som "vet", men samtidig så er det ditt barn og jeg tror man til en viss grad må stole på seg selv og sine instinkter også.
Pumba78 Skrevet 30. november 2010 #4 Skrevet 30. november 2010 Vi begynte ether to uker fordi Hun lå og kosesuttet på puppen i time etter time og hyyylte om vi tok henne bort. Det har gått fint, hun er 5 uker i dag og vi bruker den for å roe henne særlig om kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå