Evigheten Skrevet 30. november 2010 #1 Skrevet 30. november 2010 I går pumpa jeg ut mm for å gi på flaske om kvelden. Oppbevarte den i tett flaske ca. 8 timer i kjøleskapet, men da jeg skulle gi den til baby både lukta og smakte den skikkelig surt! Det er ikke noe feil med temperaturen i kjøleskapet, men uansett om det hadde vært det, så kan den vel stå 6-8 timer i romtemperatur? Jeg pumpa i to omganger og helte det nye (ca. 30 ml) over det "gamle" (ca. 50 ml). Skulle jeg ikke gjort det?
<3guttemamma<3 Skrevet 30. november 2010 #2 Skrevet 30. november 2010 Nei, melken tåler faktisk ikke å stå så lenge i romtemperatur. Pumpet morsmelk skal avkjøles straks i kjøleskap eller fryser. Så det er ikke rart at melka var sur:) Lar du tine-melka stå fremme i 6-8 timer i romtemperatur før du drikker den? Jeg tipper nei..........
Evigheten Skrevet 30. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. november 2010 Men den sto jo i kjøleskapet...
2010 Mammaen Skrevet 1. desember 2010 #4 Skrevet 1. desember 2010 Det sies at den kan stå 6-8 timer i romtemperatur.. Uansett burde den ikke ha vært sur når den sto i kjøleskapet. Jeg har også opplevd at melken blir sur "uten grunn" noen ganger.... Det har ikke noe å si at det var i 2 omganger. Irriterende å måtte kaste de dyrebare dråpene man har jobbet med for å få ut!
Puddingmama Skrevet 1. desember 2010 #5 Skrevet 1. desember 2010 Tror det er dumt å pumpe i to omganger. Den nye melka er da kroppstemperert og varmer opp den gamle melka, så det blir som om den har blitt varma opp og nedkjølt en ekstra gang. Kan være det som var grunnen.
<3guttemamma<3 Skrevet 1. desember 2010 #6 Skrevet 1. desember 2010 Beklager nissefrøken, leste innlegget ditt litt feil:) Jeg har aldri pumpet og helt oppi melk som har stått i kjøleskapet, men jeg har tømt nedpå det som ligger i frysen for å spare opp til en porsjon. Og det har iallfall gått greit:) Men det er utrolig irriterende å måtte la disse dyrebare dråpene forsvinne nedi sluken...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå