Gå til innhold

Hvor mange av deres embryoer har overlevd?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk ut 5 egg i går, og i dag fikk jeg beskjed om at bare to var befrukta. Er selvfølgelig livredd for at noe skal skje med de til innsett i morra.

Dere som har vært gjennom dette før - hvor mange av de befrukta eggene deres har overlevd og delt seg normalt?

Fortsetter under...

Hei Satya :)

Fikk 8 egg ut på mitt 1 uttak, 5 ble befruktet og 4 delte seg fint videre.

På 2 uttak fikk vi ut hele 13 egg, men bare 4 ville la seg befrukte. Alle fire delte seg videre. Jeg ble litt redd da bare 4 av 13 ville la seg befrukte, men legen på St.Olav sa at dette var helt normalt og at d var et fint forsøk. Får bare tro på de :) Er nå på rugedag 8 og koser meg me ruginga:) Når skal du evt sette inn igjen? Gikk uttaket bra?

Hvis jeg bare leser ordentlig d du har skrevet så ser jeg jo at du skal sette inn i morgen :) LITT distre... Lykke til iallefall! Dette går bra skal du se :) Hadde 2 egg på frys nå og de tok bare opp et fordi d delte seg fint :) Så man trenger ikke så mange bare de vil:)

Godt å høre at flesteparten klarte seg! Uttaket gikk overraskende bra, ikke vondt i det hele tatt. Skal tilbake til klinikken for innsett i morgen ettermiddag hvis alt går bra. Og det satser jeg på at det gjør! Setter inn begge hvis de har klart seg.

Kos deg videre med ruginga, håper du får en positiv test om noen dager!

Så spennende :) Får aldri sette inn 2 vi. Er nok for ung. 27 år.. De klarer seg helt sikkert! ;) Fikk positiv test i dag, men tør ikke juble da jeg har fått d 2 ganger tidligere for så å mistet i SA.. Er en smule nervøs nå ja. Masse lykke til i morgen! Få høre fra deg når du har vært på klinikken da :) Spennende å følge me dere andre om hvordan det går :)

Jeg hadde 8 eggposer ved uttak. Alle 8 hadde egg i seg (fikk vite det med en gang av hun som drev med laboratoriegreier)

2 var ikke modne nok for ISCI som vi måtte ha pga sambos test var veldig dårlig, dvs 6 igjen.

6 egg ble det utført ISCI på og alle ble befruktet. Ved inntak hadde alle eggene delt seg. Ett 4-delt og ett 5-delt egg ble satt inn. Spurte ikke om kvaliteten på dem.

Da var det 4 embryor igjen. De hadde ikke frysekvalitet og ble derfor kastet i søpplekassen. Der og da føltes det helt naturstridig for meg for jeg ville heller gitt dem bort. Men det er som legen sa ulovlig med embryodonasjon i Norge. Tenkte i mitt stille sinn å spørre om å få ta resten av embryone med meg hjem! Sambo satt og tenkte på det samme. Håper hun ikke spør om å ta glasset med seg hjem!

Annonse

Første forsøk fikk vi ut 11 egg, 9 ble befruktet og 7 var fortsatt fine etter 2 dager. Fikk satt inn ett og fikk 6 på frys.

( Ble gravid på fersekegget men ble ikke noe av fryse eggene)

Andre forsøk fikk vi ut 18 egg, 11 ble befruktet og 9 var fine etter 2 dager.

Fikk satt inn ett og fikk 8 på frys.

(Ble gravid på dette ferskforsøket også)

På Riksen setter de inn to dersom begge overlever tining. De blir frosset ned 2 og 2. Jeg satt inn 2 på siste fryseforsøk, jeg er også 27.

Lykke til!!!

Halvparten av embryoene var av god nok kvalitet i vårt tilfelle, men jeg tror kanskje alle overlevde? Ble plutselig litt usikker...

Dollypopp, får alle på riksen som tiner opp to embryo satt inn begge? Trodde kanskje de så an blant annet alder, kvalitet på embryo og årsak til problemet, så jeg har ikke spurt de en gang. Har bare innstilt meg på at det sikkert bare blir satt inn ett. Men kanskje jeg også får muligheten til to da? Nå fikk jeg plutselig litt å tenke på her ;-)

Lykke til i morgen Sataya!

Alle får tilbud om 2 når det er fryseforsøk ja. Det er fordi de blir frosset ned i par. Man kaster jo ikke ett av eggene hvis begge overlever tining og ser fint ut;-)

Men ikke ferske egg altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...