Sanna_90 Skrevet 30. november 2010 #1 Skrevet 30. november 2010 Var for 3 uker siden inne og tok Glukosebelastning (fordi jeg er i risikogruppen pga BMI over 27) jeg hadde da 5, 4 før og 7,8 etter testen. Legen sa dette var helt fint. Ble litt overasket når jeg kom hjem og leste at det skulle ligge un der 7 når man er gravid, men tenkte ikke noe mer på d.. Legen har alltid rett tenkte jeg Idag var jeg hos jordmor igjen, og fikk utslag på sukker i urinen, så nå må jeg inn til legen å ta den testen på ny. Kan legen ha tenkt feil ang blodsukker forje gang? at jeg egentli var over grensen når jeg hadde 7,8 eller er det vanlig å få sukker i urinen i svangerskapet? Er nå 30+1 uker Håper noen kan svare meg, blir litt oppgitt nå kjenner jeg. Jeg sliter veldig med kvalme, og hadde helst sett at jeg kunne slippe å ta denne testen på ny!
Neminas Skrevet 30. november 2010 #2 Skrevet 30. november 2010 Har opplevd det samme 2 ganger i løpet av uke 30-38 men ettersom at blodtrykket er fint,lite hevelser i kroppen og ingen protein i urin så er alt bra. Pass bare på at du begrenser inntaket av sukker og følg med på blodtrykket.
Sanna_90 Skrevet 30. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. november 2010 Takk for svar Jeg har fått endel hevelser i kroppen, men ingen protein i urinen da. Blodtrykke var også fint, så regner med alt er bra Får passe litt ekstra på inntak av sukker ja!
hippmamma Skrevet 30. november 2010 #4 Skrevet 30. november 2010 Hei, Jeg har fått delvis sv.diabetes. Hvis du ligger i risiko-gruppen for å utvikle sv.diabets,sånn som meg, anbefaler jeg deg å gå inn på lavkarbo.no og lese om forskjellige ting man heller bør spise enn andre Er virkelig ikke verdt å få det. Fikk beskjed i uke 33 at jeg skulle på ukentlig oppfølging på RH fordi de var redd jeg hadde fått dette. Er ikke noe farlig i seg selv, men er jo stor risiko for et veldig stort barn og utvikling av diabetes etter svangerskapet. Så har bestemt meg for at det skal ikke jeg ha. Endokrinologen på RH(hormonlegen) som er spesialist på sv.diabetes, ga meg masse tips på hva jeg skulle spise og ikke. Man skal helst leve på en lavkarbo diett, så godt som. Sukker gjemmer seg ofte under karbohydrater, når man leser innholdsfortegnelsen på ting man kjøper i bytikken. Hvetemel,sukker,poteter,hurtigris og lys pasta er noe man burde holde seg unna hvertfall. også må man passe på fett inntak. GREAT, tenkte jeg.. kan jo ikke spise noenting jeg liker..! Men du finner ting du kan spise også.. Jeg har en juksedag i uka.. Helige lørdager, som gjør at jeg klarer å spise knekkebrød med kalkunskinke restn av uka hehe Lykke til hvertfall!! Og pass godt på
Sanna_90 Skrevet 30. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 30. november 2010 Takk for gode tips! Dette skal jeg ta med meg. Vil virkelig ikke få svangerskapsdiabetes, så jeg får bare passe på så godt jeg kan. Trodde egentli jeg var ganske flink jeg da, men etter å ha lest litt om hva jeg bør unngå så har jeg visst ikke vært særlig flink allikevell Nå er det visst bare å holde seg i skinnet å tenke på at det er det beste for barnet. ALT blir så mye enklere å gjennomføre dersom jeg tenker slikt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå