Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til de av dere som gir jern tilskudd, hvordan får dere det i de små? Har forsøkt å gi det på sprøyte, men han spytter det bare ut igjen. Vi blander multivitaminene med utpumpet morsmelk, men jeg har hørt at man ikke skal blande jern med melk, da melka hindrer opptaket? noen som vet / har tips? :)

Fortsetter under...

Skrevet

Vi blander Neo- Fer i melka, før jernet tas opp i tarmen er det blandet med maten i magen likevel!!

Skrevet

Hva med å ha det i en flaskesmokk- kun de få dråpene? Evt. ha i bittelitt kokt lunket vann for å øke mengden litt? kanskje han suger det i seg da?? Vi brukte den metoden på vesla en stund da hun enda fikk tran, hun syntes det var skikkelig stygt, men virka som om hun sugde i seg de få dråpene før hun kjente smaken liksom...? Vel, de funka en stund i alle fall, til slutt måtte vi gi opp, er d-vit. dråper her nå.

Jernet tar hun faktisk greit da, brukte først sprøyte, men fant fort ut at skje er bedre- da tok jeg imot det som kom ut igjen, og gav henne igjen-og igjen- til alt var svelget:) Nå er hun seks mnd.og smatter godt når hun får neofer:)

Mht. å blande med melk... vi gav neofer i forbindelse med målltid i starten- for ellers sov hun jo:) Det skal man jo ikke gjøre, men fikk beskjed om å gjøre det likevel - heller enn å vekke henne innimellom.. opptaket blir jo dårligere, men har dere ikke annen mulighet, må dere vel bare blande med melk tenker jeg?? Er uansett bedre å få det i han slik enn å ikke få det i han?

Skrevet

En ting til.. altså-om dere gir neofer i forb. med måltid alikevel- så blir det ingen forskjell om dere blander det i melk for å få det i han. Det beste er å gi neofer utenom måltid- da tas det best opp!

Skrevet

Hei, som en tidligere har sagt kan du jo prøve å gi det i tåteflaskesmokken. Gjorde det i begynnelsen på barna mine, men etterhvert nektet en av barna. Spyttet bare jernet ut igjen, så iallefall det de gjorde på rikshospitalet da var å gi det i morsmelka. Så vil nå tro det går fint, iallefall når de gjør det der:)

• 2 uker senere...
Skrevet

vi brukte aldri noe annet en sprøyte. Greit å ha en mesoft ved siden av munnviken i tilfelle det renner noe ut.

la den lille få sjansen til å svelge. del det gjerne opp i 2 runder.

• 4 måneder senere...

Annonse

Skrevet

Blander med melka, det gjorde de på neo. også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...