Lykkeliten *På overtid* Skrevet 30. november 2010 #1 Skrevet 30. november 2010 Junior her er 8 dager gammel,så han er ikke akkurat store karen enda. Jeg har ei datter fra før som jeg også ammet, og jeg var så heldig at jeg ikke hadde noen problemer med ammingen. Ikke engang litt såre bryster. Men denne gangen fikk jeg skikkelige såre bryster. De sprakk og flasset endel og gjorde sinnsykt vondt. Men nå er sårheten gått nesten over, men etter at jeg har ammet får jeg vondt i brystvorten. Kjennes ut som om noen klyper meg skikkelig hardt i brystvorten en liten stund også slepper det. Det samme skjer da jeg går ut i kulden. Er dette vanlig? Eller kan det være sopp for eksempel? Burden jeg gå til legen, eller skal jeg se det ann litt til med tanke på at det kunn er gått 8 dager? Håper virkelig noen kan hjelpe meg litt. Det skal sies at jeg har en lege som er veldig glad i å gi ut medisiner, og jeg er veldig skeptisk til å ta medisiner så det skurrer litt der. Er litt redd han skal gi meg medisiner "for sikkehets skyld" også hadde jeg kanskje ikke trengt dem. Må jeg gå til legen for å sjekke om det er sopp, eller kan jeg gå til en helsesøster på helsestasjon?
Hønepøna Skrevet 30. november 2010 #2 Skrevet 30. november 2010 Kanskje det kan være krampe i brystet (ikke i brystkaassa, men i puppen, altså;-))? Mener å ha hørt om det, men vet ikke helt hvor du kan lese om det. Tror blant annet brystknoppen kan bli helt hvit da. Helt ufarlig, men vondt! Kanskje "ammehjelpen" kan hjelpe eller helsestasjon.
Evigheten Skrevet 30. november 2010 #3 Skrevet 30. november 2010 Akkurat sånn kjennes det ut for meg også. Ikke etter jeg har amma, men når jeg går ut i kulda eller ut av dusjen. Og også når baby har tatt noen ordentlige sugetak og jeg kjenner melka kommer strømmende. Har vært sånn helt siden fødsel for 2,5 mnd sia. Det er mitt første barn, og første gang jeg ammer, så jeg har bare godtatt at det er sånn det skal være jeg. Aldri tenkt på om det kan være noe galt. Hm...
Hønepøna Skrevet 30. november 2010 #4 Skrevet 30. november 2010 Kan også være utdrivningsrefleksen som gir litt stikkinger i brystet. Den starter jo etter at barnet har sugd litt, når melka begynner å renne. Den starter ofte i hytt og pine i starten, og gjerne i eller etter dusjing når man er varm eller når som helst ellers. Når det stikker/prikker i brystet, sjekk om det drypper fra brystene da :-)
<3guttemamma<3 Skrevet 30. november 2010 #5 Skrevet 30. november 2010 Første tiden jeg ammet kjentes det av og til ut som at de reiv i puppen, helt bak i ryggen faktisk.. Var veldig vondt! Aner ikke hva det var, men det forsvant etterhvert, og jeg har ikke hatt det på snart 3 måneder:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå