Gå til innhold

Når begynte dere med mammaklær?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Haha, eg har brukt mammabukse sidan veke 12 og eg er førstegangs...men det var rett og slett fordi magen var så øm, og dei vanlege buksene mine skar seg inn i magen når eg satte meg ned sidan eg var så oppblåst. No er eg 21+1 og bruker vide gensarar i tillegg.

Jeg er andregangs og kjøpte nå i helga, da var jeg 13 uker. Det var strengt tatt ikke nødvendig, men hadde lyst på noe nytt, og da var det naturlig at hverfall jeansene ble mammaklær. Jeg hadde kunnet bruke strech jeansene mine en stund til, men de var smått begynt å bli ubehagelige, og linningen rullet ned i dumpa der arret etter forrige ks er.

Annonse

Jeg er 28+2 og går i vanlige klær enda, men bruker kjoler for det meste. Og har måttet ta frem de jakkene jeg har i m nå for å få lukket igjen,bruker egentlig s.Men måtte kjøpe min første gravidbukse på lørdag,for buksene mine får jeg ikke lenger knappen igjen på.

Jeg er nesten 20 uker og 3'gangs, men går fortsatt i vanlige klær. Dvs har bare ett par bukser jeg bruker og får ikke igjen knappen, men bruker også en del tights/strømpebukse og kjoler så blir vel ikke mammabukser før over jul kanskje ;)

Noen som ser innlegget mitt over her? Det står at jeg har svart men innlegget er borte.. Uansett:

Jeg måtte kjøpe min første gravidbukse i uke 15. På jobb fikk jeg nye klær i uke 5, og de må byttes ut i neste uke:-) Jeg er i uke 21 nå, og har nok brukt mine vanlige klær om det ikke var for at jeg la på meg mye

før svangerskapet ;-) Noen andre som tenkte "nå skal jeg bli tjukk uansett, så da spiser jeg så mye jeg vil"?

Angrer meg på den tankegangen nå, ser mer ut som en flodhest og ikke ut som en gravid;-(

Jøss, jeg er førstegangs og tror jeg begynte med mammabukser når jeg var 10 uker eller noe. Skal sies at det var fordi jeg ble så kvalm av at buksen trykket inn i magen min når jeg satt. Men jeg er bare 16 uker nå og har ikke sjangs til å få på meg vanlige bukser og jakkene mine kan så vidt lukkes over magen. Men vet ikke om det har noe å si at jeg bruker xs-s fra før og har veldig kort overkropp? =P

Men jeg synes bare det er stas hvertfall :) Skulle bare ønske HM hadde tatt inn litt flere bukser i små str.....

Jeg er 18 uker på ei å førstegangsfødende,begynte me mammatights allerede rundt uke 10. Men bruker enda mine "gamle" tights bare har klippa bort strikken i dem :) ellers bruker jeg mine gamle klær,men buksene skal jeg bare glemme å tror ikke jeg har brukt de på eviglenge:P

skulle ønske h og m hadde masse mere bukser å velge mellom,for blir litt for kaldt me tights nå når kulda har sotte inn kjenner jeg:)

fikk tili mage å ser gravid ut å gla er jeg for d,såå gla i magen min:)

Annonse

Her er det andre dagen med mammabukser, brukte ei en dag for ca 2 uker siden, men nå i dag måtte jeg bare begynne å bruke mammabukser og er 19 uker på vei! :-)

Har brukt mine egne bukser som er hoftebukser til nå, men nå blir det for trangt! ;-)

Er i uke 14. og bruker fremdeles de vanlige klärne mine. Men buksene begynner aa stramme litt saa maa aapne knappen paa kvelden, og foretrekker strech-jeans-tightsen ;)

Blir nok ikke lenge til jeg kjöper noen gravidbukser, men haaper aa holde til etter jul he he.

Jeg er førstegangs, 21 uker og bruker fortsatt mine "vanlige" bukser, gensre, jakker osv. Måtte unngå noen av de strammeste buksene de første ukene, da jeg var kvalm. Men nå kan jeg bruke dem igjen.

Synes egentlig det er litt skuffende, for jeg lengter etter fin, stor mage.

Er i uke 17 og har gått over til å bruke bare mammabukser denne uka. Har brukt litt innimellom tidligere når den ene jeg hadde kjøpt meg var rein. Men fant etterhvert ut at den ene jeg hadde satt mye finere og var bedre å ha på seg enn mine gamle vanlige, og gikk derfor til innkjøp av flere bukser. Kunne fint fått på meg de gamle buksene fortsatt, men de glir ned og sitter ikke fint i rumpe og lår. Bruker fortsatt vanlige, litt store gensere (har ikke helt offentliggjort for alle på jobb enda ol.)

Jeg er førstegangs, og var så oppblåst i begynnelsen at buksene ikke passet lenger rundt uke 10 :) men jeg synes jeg har blitt bredere over hoftene også..ikke bare magen.Nå bruker jeg bare mammabukser eller tights. Og oppblåstmagen har gått over til en rundere og fastere gravidmage. :) <3

Skiberta:

Hehehe.. tenkte ikke over det før jeg så hva du hadde skrevet. Mente selvfølgelig at jeg går i klærne jeg brukte før jeg ble gravid, og ikke har kjøpt noen mammaklær enda:)

Jeg er førstegangs å begynte med mammabukser når jeg var i uke 12 ca.. var så sykt oppblåst og oppkast og kvalme ble ikke bedre når buksene mine strammet på magen føltes veldig fort ubehagelig.

Er 16 uker i dag og elsker de buksene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...