Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 30. november 2010 #1 Skrevet 30. november 2010 Jeg har hatt en unge som har spist så jevnt og trutt at jeg så og si aldri har opplevd brystspreng. Men i natt bestemte han seg plutselig for å sove hele natten og maken til sprengte bryst har jeg aldri opplevd før!! Står dere opp og pumper? Tar dere sjansen og venter på at babyen skal våkne..? Har ikke lyst til å tulle for mye med melkeproduksjonen, da tiden for nattavvenning snart nærmer seg uansett. Jeg aner ikke om dette var et engangstilfelle. Han tok riktignok 5mnd vaksina i går og var helt utslitt på kvelden, sovnet på 2 min... Men formen hans var bra sånn ellers.
mlkg Skrevet 30. november 2010 #2 Skrevet 30. november 2010 Dette er mitt tredje barn. Jeg må amme på natten for min egen del. Tar opp ungen for amming dersom den sover. Orker ikke så mye spreng.... Når de begynner å spise fast føde går produksjonen ned, så da blir det en annen sak.
Vimse + gullene Skrevet 30. november 2010 #3 Skrevet 30. november 2010 hehe, min første natt uten amming og, hoho! Holdt på å få sjokk da jeg våknet i 6tiden og ungen ikke hadde spist siden 7tiden i går. Kjente litt spreng ja, så gikk og hentet barnet alias pumpen min og så sov vi videre sammen. Luksus! bestiller flere slike netter!
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 30. november 2010 #4 Skrevet 30. november 2010 De få gangene det har skjedd, står jeg opp og pumper og fryser ned. Kjekt å ha et lite lager også
Hønepøna Skrevet 30. november 2010 #5 Skrevet 30. november 2010 Du kan også bare håndmelke litt for å lette litt på det verste sprenget. Etterhvert vil produksjonen avta på natten, og du kan soooooove...Pumper du, vil jo melkeproduksjonen bare opprettholdes. Målet må vel være at dere begge kan sove natten gjennom ;-)
jentemamma Skrevet 30. november 2010 #6 Skrevet 30. november 2010 Må bare advare mot litt mot brystbetennelse!!! Nå er min jente yngre enn din da så det er ikke sikkert det er aktuelt for deg, men når vesla var 2 mnd sov hun plutselig natta igjennom og jeg våknet selvfølgelig med spreng. Før det var det som regel 2 nattmåltider.. Jeg begynte å vekke henne på natta for å opprettholde nattammingen og hun begynte å våkne av seg selv slik at jeg slapp å stille klokka, men så skjedde det igjen til helgen at hun sov natta igjennom. Og her sitter jeg da med ny brystbetennelse!!! Hvis du velger å ikke stå opp og pumpe ville ejg i hvert fall forsikret meg om at brystene blir godt tømt når du står opp om morgenen! Kos deg ellers med god nattesøvn:) Deilig når de sover!
Gjest poäng har fått baby <3 Skrevet 30. november 2010 #7 Skrevet 30. november 2010 Sønnen min har sove natten gjennom i vel en måned nå. Jeg fikk brystspreng, men han var så sulten da han våknet at han tømte begge brystene (!) så det var ikke noe problem. Men nå har et annet problem meldt seg, nemlig det motsatte. Når han sover hele natta, så går det utover melka på dagen :/ Og de to siste morgenene har jeg ikke hatt spreng engang om morgenen! Skal begynne å pumpe meg 1-2 ganger etter han har lagt seg om kvelden, før jeg legger meg, tenker jeg. Må stimulere litt!
2010 Mammaen Skrevet 30. november 2010 #8 Skrevet 30. november 2010 Det er nok lurt å lette litt på trykket ved håndmelking for å unngå sprengte bryst og tette melkeganger. Ellers kan det jo være et engangstilfelle pga vaksinen? Her i gården ble gutten også veldig trøtt av vaksinen, men dagen etter var han tilbake til vanlig ;-)
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 30. november 2010 #9 Skrevet 30. november 2010 Takk for svar, folkens! :-) Ja, jeg har en sterk mistanke om at dette er engangstilfelle, da jeg måtte måle tempen hans i stad... Han har svak feber (38,3), så kan være derfor han har blitt slått ut. Men uansett så hender det jo engang, så det er greit å være forberedt! :-) I dag pumpet jeg ut 160ml fra det ene brystet. Han våknet like etterpå, så da fikk han tømme brystet skikkelig og spise det andre. Han spiser normalt bare et bryst om gangen og han har faktisk trappet ned på nattspisinga si de siste to ukene, da han bl.a har sovet i 7 timer uten mat. Det beste hadde jo vært om denne nattavvenninga skjedde av seg selv (det er lov å håpe!). Men jeg er jo redd for produksjonen på dagtid, da jeg ønsker å amme lenge som mulig og han ikke er igang med fast føde ennå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå