Gå til innhold

Slår dere av adventstaker og julestjerner når dere legger dere om kvelden??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller står de på døgnet rundt??

Skrevet

Slår de av for natta og om vi blir borte lenge

Skrevet

Her står de på hele døgnet. Syns det er så koselig. Vet at det ikke er helt heldig sånn i forhold til brann, men...

Skrevet

Skrur alltid av om natten, når vi er borte på dagen, og om vi reiser bort.

Slike lys er veldig brannfarlige.

Skrevet

Hva er så brannfarlig med en adventstake?

Skjønner at julestjerner i papp ikke akkurat er ufarlige..

Skrevet

Ja, stenger de av på dagtid når vi ikke er hjemme og om natten.

Skrevet

Selvfølgelig! Brannvesenet advarer jo mot å la julestjerner og julestaker stå på hele døgnet hvert eneste år.

Skrevet

Slår selvfølgelig av både om natten og når vi drar hjemmefra.

Det er etter anbefalinger av brannvesenet.

Skrevet

Ja! men ingen av naboene våre gjør det.. ser mange hus nå som har tente adventsstaker i ellers mørklagte hus.

Skrevet

Ja! Faren min er brannmann, og han ringer meg flere ganger i løpet av desember for å minne meg på dette.

Skrevet

Slår de selvfølgelig av på natta, er jo veldig brannfarlig! Slår de av når vi ikke er hjemme også! Tar ingen sjanser med tanke på brann! Samme med juletrebelysningen når den kommer på lillejulaften.

Skrevet

Lar de aldri stå på uten tilsyn over lengre periode. De skrus av på natten og når vi er borte på dagen.

Hadde aldri turt å sove med dem på!! En brann kan starte raskt, og man skal få ut hele familien. Tør ikke tenke tanken en gang.

ALLE BØR SLUKKE JULELYSENE NÅR DE IKKE ER TILSTEDE SELV!!

Skrevet

Hehe! Jeg forventer alle her skifter brannvarslerbatterier i fleng 1 desember:D

Skrevet

Julestjerna i metall står på hele tiden, men adventsstaken som er i tre lar jeg ikke stå på hele tiden, den er bare på når jeg er hjemme og våken.

Skrevet

08.46: Hvorfor skulle vi skifte brannvarslerbatterier "i fleng"? Vi sjekker selvsagt brannvarlser jevnlig (les veldig ofte!!!), er ikke bare i desmeber det kan begynne å brenne skjønner du!! Lurt å være bevisst på det, ingen grunn til å være hånlig!

Skrevet

Skrur de av om natta og om vi skal bort, har andre lys som kan stå på når vi er borte så det ikke ser helt tomt ut for innbruddstyver. Oppvokst med å slå de av så det er en vane jeg ikke tenker over.

Skrevet

vi har de på hele døgnet.. koselig med lys i vinduet da alle andre lys er slukket... jeg er vokst opp med julestjerner som er på døgnet rundt, og har alltid hatt det selv....

Og elsker å titte ut på kvelden, natta og morningen å titte i naboenes koselige julevinduer ... (har en nyfødt så er oppe sent, på natta og tidlig på morran)..

Skrevet

Julekulen med lys som henger i vinduet står på hele tiden, men staken som står (hoho :P) i det andre vinduet slår jeg av når jeg drar eller legger meg. Det er fordi jeg synes pærene i den blir varme. Julekulen blir aldri varm uansett. Kan sikkert ta fyr for det, men ...

Skrevet

Jeg risikerer ikke mine barns liv pga noen adventslys.

Slår de på om ettermiddagen, og av om kvelden.

Brannvarsleren sjekkes jevnlig, den er tilkoblet brannvesenet.

Skrevet

Står på hele døgnet og er vel ikke mer brannfarli enn andre lamper og elektriske innretninger.. men da skal det sies at vi har ikke noe som er i direkte berøring med lyspære/skjerm/dioder..

Ikke redd for brann..

Skrevet

Jeg er sikket litt naiv, men julestjernen lar vi stå på med mindre vi er borte i mange dager. Den er av den dyre typen og i metall, og vi bruker en svak sparepære i den som ikke blir noe videre varm. I tillegg henger den midt nede i et svært vindu med lakkerte karmer, så evt gnister som skulle sprette ut av den vil neppe klare å antenne noe. Jeg velger å ta sjansen.

Det andre av julebelysning skrur vi av, dem stoler jeg ikke på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...