Gå til innhold

Hva synes dere om...?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingrid er et nydelig navn som godt kan stå for seg selv. Om dere skulle velge dobbeltnavn ville jeg hatt valgt Ingrid Elise, liker ikke Alice. Ingrid Johanne er også fint, men som sagt; jeg liker best Ingrid Elise (hvis det absolutt må være dobbeltnavn).

Hva liker dere av guttenavn da? Dere har jo gamle, solide jentenavn forslag, vil dere ha noe av den samme stilen?

Forslag:

Olav

Andreas

Jonas

Jakob

Emil

Iver

:)

Jeg synes både Ingrid Alice og Ingrid Johanne var fine og koselige navn. Blir ikke feil å velge et av disse.

Synes også disse variantene fungerer:

Ingrid Elise

Ingrid Alise

Ingrid Johanna

Navnet på barnet trenger jo ikke å matche navnet til dere foreldre. Forslag til guttenavn i samme gate som Ingrid Alice/Ingrid Johanne.

Gustav

Oskar

August

Ludvig

Olav

Magnus

Håkon

Håvard

Vegard

Vebjørn

Sigurd

Wilhelm

Mikkel

Kristoffer

Fredrik

Andreas

Er helt enig i at Ingrid er nydelig alene. Skal dere bruke navn nr 2 som mellomnavn eller skal dere bruke begge navnene til vanlig? Om jeg må velge et navn til, ville jeg gått for Johanne. Syns det å er veldig fint, men at begge navnene er penest alene ;)

Syns ikke det er så nøye at barnas navn må "matche" foreldrenes navn, jeg. Guttenavn jeg syns er fine: Mikkel, Nikolai, Jonas, Isak, Lukas, Elias (selvsagt♥), Mats, Jonathan, Leo, Eirik og Emrik.

Lykke til!

Annonse

Vet om en som heter Ingrid Alice, liker ikke kombinasjonen fordi Ingrid er så typisk norskt og krasjer med c-en i Alice. Ingrid Alise er jo greit nok, men heller Ingrid Elise. Ingrid Johanne var jo egentlig ganske fint, men synes det likner litt for mye på Inger Johanne som jeg får maks kjerringassosiasjoner av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...