Ronjadatterdatter Skrevet 29. november 2010 #1 Skrevet 29. november 2010 Jeg har en brennede, sviende, tidvis stikkende smerte øverst på livmoren, nå da fremme under brystet. I tillegg bak under ribb beina. Kommer og går, har gjort det over uker. er 39+3 i dag Noen foreslår galle smerter, andre strekk smerter, noen mener det er en syste som har fulgt med hele veien som irriterer mot nervene. Poenget er at det er sinnsykt i hel...... vodt, å hemmer meg. Skal ikke klage, er eneste ondten jeg har hatt i svangerskapet, men blir jo litt bekymret om noe er galt. Har ikke lyst å gå til legen for å bli sendt hjem med at de ikke kan gjøre noe..., vil ikke at de skal mene jeg beser og bruker opp tiden deres. I neste runde skal jeg til jordmor men det er ikke før på termin dato om ei uke. Hadde vært så fint om noen "med søstre" kjennte dette igjen å kunne berolige meg.
Margarita -- Skrevet 29. november 2010 #2 Skrevet 29. november 2010 Hei du:) Høres ikke godt ut! Smerte under ribben kan bety svangerskapsforgiftning, altså smerte i mellomgulvet! Du burde kanskje sjekke Bt/urin? Jeg har noen ganger hatt en intens smerte på høyre side, rett under ribbenet. HAr ligget og grått, det er helt sykt vondt. Nesten så jeg trodde at noe sprakk der inne. Jordmor sa at det anatgelig var baby som sparket i morkakefestet, noe som vistnok kan gjøre veldig vondt. Denne smerten kommer o ggår, men gir seg etter 10 min... Har også veldig vondt på baksiden der, men det er muskulært sier kiropraktoren min. Mye som spenner seg/strammer/strekkes i kroppen, og smerte kommer ikke de fleste unna... Sikkert en helt naturlig forklaring på smerten din, men ville vært obs på svangerskapsforgiftning....
BirteLill Skrevet 29. november 2010 #3 Skrevet 29. november 2010 Kjenner igjen det ja! Har det under venstre ribbein og har hatt det i ukesvis! Jordmoren har ingen annen forklaring enn at det kommer av at ting blir presset oppover og det blir et slags gnagsår under der... Er visst kun hvis du hare vondt under ribbeinsbuen på HØYRE side du skal være obs på sf. Hos meg har det kun vært venstre men det er sååå vondt når det kommer! Litt opp og ned men merker det ekstra godt hvis jeg bøyer meg eller vrir meg helt rundt i sengen. Jeg er 34 uker.
Reese Skrevet 29. november 2010 #4 Skrevet 29. november 2010 Jeg har det akkurat som du!!! Perfekt beskrivelse det du har skrevet. Jeg tror selv det er en form for strekksmerte. Regner med at du ikke er særlig høy? Jeg er 160 og legen min sa at det var typisk for litt korte gravide å oppleve denne strekken. Gjærne hvis man stod mye oppreist eller kavet en del i løpet av dagen. Her kjenner jeg det på ettermiddagene og kveldene. Kjenner det litt igjen fra forje svangerskap også, men mer inntenst denne gang. Tror rett å slett det er kroppens måte å fortelle deg om å ta det rolig. Det gjør jeg nå, for er dritlei den smerten der. Føler magen revner ovenfra av og til.. Du trenger ikke bekymre deg
Margarita -- Skrevet 30. november 2010 #5 Skrevet 30. november 2010 Husk at ingen her inne er eksperter, og mange mener forskjellige ting. Og alle tilfeller av smerte er indviduelle, og kan ha mange forskjellige årsaker... Tror du må følge DIN magefølelse i forhold til dette, og hva du skal gjør/om du skal gjøre noe:)
Gjest Skrevet 1. desember 2010 #6 Skrevet 1. desember 2010 Dersom du/dere har smerter når dere ligger på høyre side, så kan det faktisk rett og slett være det at babyen glir ned på høyresiden og kutter gjennomstrømmingen i tarmen.... Det er SINNSYKT vondt !!! (lå og grein i 2 t en natt da jeg ikke visste hva det var...) Er dette tilfellet, blir det fikset enkelt ved å snu seg over på venstre side.. ) Gallesteinsmerter er rett under høyre ribbein, det blir vondt og ømt. Men da blir man ofte kvalm også, og urinen får en rød/oransj farge. Ellers kan det jo, som de sier over her, variere fra strekk til forgiftning... Det er ikke bare, bare med disse gravid-greiene... )
vannkvinne82 *060208* Skrevet 2. desember 2010 #7 Skrevet 2. desember 2010 Hei! Det er sikkert ikke noe farlig, men jeg hadde ringt legen, tror jeg. Legen min sier at de har en tommelfingerregel om at det er vanlig med smerter i på sidene og under magen, men smerter øverst skal en sjekke, for det er der morkaken er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå