to søte små jenter Skrevet 29. november 2010 #1 Skrevet 29. november 2010 Kanskje litt feil å spørre om det på dette forumet. Men det nærmer seg jul, og i denne advetstiden er det hyggelig å kose seg med litt bakst. Jeg liker å prøve ut nye oppskrifter på både kaker og konfekter. Kanskje noen kan komme med noen gode ideer og oppskrifter? Lefse og pepperkaker skal jeg iallfall lage:-) Hva med dere?
Willy Wonka Skrevet 29. november 2010 #2 Skrevet 29. november 2010 Må bake pepperkaker og pepperkakehus med 3 åringen..men ellers så MÅÅÅ jeg ha klementiner...mmmm..
Spinella Skrevet 30. november 2010 #4 Skrevet 30. november 2010 Hver morgen i jula lager vi julefrokost, med masse godt pålegg og kakao. Da må jeg ha hjemmelagede rundstykker. Bruker også å bake loff. Og så må vi ha brente mandler, for det er så godt. Er ikke så gla i småkaker, så det eneste jeg lager er kransekakestenger dyppet i sjokolade. Mmm.
tine0810 Skrevet 30. november 2010 #5 Skrevet 30. november 2010 Enig med hun over her......klementiner og pepperkaker:-):-) ellers baker jeg litt småkjeks og sånn, får se hvor mye tid jeg får etterhvert! Karameller er også digg!
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 30. november 2010 #6 Skrevet 30. november 2010 Marsipanpølsene fra Nidar, de tynne med sjokoladetrekk!! Kan spise mange av dem og denne jula skal jeg kose meg! Jeg klarte ikke å spise sjokolade de første 16 ukene av graviditeten, så da ble det ikke mye kos i jula i fjor! (Men så gikk jeg ikke opp et gram før jeg kom til uke 16 heller da.. ) Jeg baker ikke så mye jeg. Hvis jeg baker så ender det alltid opp med kakemenn og noe med mandler i.
07 +08:) +10:-) Skrevet 30. november 2010 #7 Skrevet 30. november 2010 valnøtter, klementiner, smultringer og krummer:) ellers så skal jeg bake litt fler småkaker og konfekt:-)
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 30. november 2010 #8 Skrevet 30. november 2010 Slyte, lefse, pepperkaker, klementiner. Ellers lager jeg marsipan, kransekake, krumkaker, peppernøtter, ingefærnøtter, peppermyntekonfekt og sandkaker. Det er ikke så veldig nøye med hvilke kaker jeg baker, men synes jeg bør ha noen slag siden vi får litt besøk. Ellers blir det ikke jul uten velling, risengrynssuppe med rosiner i, tror det må være det beste jeg vet!
mammatetogansketette:)) Skrevet 30. november 2010 #9 Skrevet 30. november 2010 Tropisk Aroma Pepperkaker Rundstykker Godt kjøttpålegg Klementiner Hjemmelaget gomme Røkt ørret (og kokt egg..)
to søte små jenter Skrevet 30. november 2010 Forfatter #10 Skrevet 30. november 2010 Tror jeg skal prøve å lage mintstenger jeg. har hørt det skal være så godt:-) Og Oreokuler. Må også ha masse pålegg til julefrokosten 1.juledag! Nå er det ganske kjedelig å se inn i kjøleskapet. Må "faste" litt før jul :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå