Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det et tegn på forestående fødsel også? Eventuelt hvor snart da...? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg trodde du ville vite hva det betød så jeg sjekket med wikipedia. den kunne fortelle meg at diaré er middelaldergresk og betyr "renne igjennom". hehe;)

men ellers så er diare et tegn på at maten passerer for raskt gjennom tarmene eller en infeksjon i mage/tarm. Men man kan også få diare som følge av psykiske påkjenninger og stress, som jo en graviditet i sluttfasen ofte fremkaller.

enkelte hevder at diare er kroppens måte å kvitte seg med ting som opptar plass når barnet er i ferd med å gjøre seg klar til å komme ut.

uansett så er diare et velkjent fenomen i slutten av svengerskapet;)

Skrevet

Hehe, kan tenke meg at det betyr "renne gjennom", ja! :)

Takk for svar! :)

Skrevet

Kroppen sin måte å renske systemet før fødsel ;)

Naturlig klyster...

Skrevet

JM fortalte meg i dag at det kan skje pga kynnere og irritasjon i livmoren, som igjen vil irritere tarmene dine og gi deg løs avføring/diare. Det er rett og slett kroppens naturlige måte å kvitte seg med avfallsstoffene på før en evt fødsel:)

Hvor langt er du på vei? Har du hatt andre symtpomer på fødsel?:)

Skrevet

Jeg er i 36. uke.

Det ble registert rier (modningsrier) på CTG på søndag, og de på sykehuset sa at det kom til å skje snart (men hva betyr SNART??!!), Modningsriene har roet seg. Kjenner ingen mensensmerter lenger, bare kynnere - magen er helt hard nesten hele tiden. I går hadde jeg diare, men det har jeg ikke i dag. Kanskje det tar en stund likevel..?

Skrevet

Under min graviditet begynte jeg med diaré i uke 36 og i uke 37 kom hun! :-)

jordmor og lege tok dette som et tegn på at kroppen gjorde seg klar, og jammen gjorde den det. Selv 3 uker før tiden :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...