okt78 Skrevet 29. november 2010 #1 Skrevet 29. november 2010 Vi har benyttet saltvannsoppløsning og har også testet morsmelk for å løse opp i tett nese. Det hjelper litt, og kortvarig, men blir fort tett igjen. Er det noen med gode erfaringer, eller tips, de kan dele? Datteren vår synes ikke å få spist godt nok når vi ammer da hun slipper puppen når hun ikke får luft.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 29. november 2010 #2 Skrevet 29. november 2010 la hun ligge med hodet litt opphevet om natta. Prøv nesesug fra apoteket(den grønne funker kjempe godt,men den hvite er bare tull), saltvannspray kan du bruke så mye du vil av og ellers tørk i nesebordet(helt ytterst) med en q-tip. Lykke til
sthans Skrevet 30. november 2010 #3 Skrevet 30. november 2010 Jeg oppdaget at effekten med morsmelk først ble god når jeg dynget på ganske masse. 4-5 teskjeer i hvert nesebor. Vet ikke om det gjelder deg, men bare litt mm gjorde ikke susen her i alle fall. Verdt et forsøk, hvis du ikke allerede har prøvd :-)
<3guttemamma<3 Skrevet 30. november 2010 #4 Skrevet 30. november 2010 Jeg bruker å håndmelke nedi en sprøyte (har ei mor som er sykepleier som jeg får sprøyte av når jeg trenger:p) og så spruter jeg alt inni begge neseborrene. Funker som juling:D Skal litt til for å få god effekt, som sthans skriver. Bruker kun morsmelk på tett nese.
Lise* Skrevet 30. november 2010 #5 Skrevet 30. november 2010 Jeg bruker også en sånn liten sprøyte for å få inn morsmelk i nesa. Ikke spesielt digg for den lille, men den renser opp litt. Jeg bruker 2,5 ml på begge nestebordene tilsammen. Har også kjøpt den nye nesesugeren fra Otribaby. Den man stikker inni nesa og suger selv. Fungerer sånn passe. Den hvite man trykker på er bare tull, funker ikke i den hele tatt.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 30. november 2010 #6 Skrevet 30. november 2010 Saltvannsnesespray (otribaby) er helt super. Den spruter det mye bedre inn enn med dråper. Morsmelk fikk jeg beskjed om av barnelegen at kan ha en fortettende effekt på tett nese, faktisk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå