Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #1 Skrevet 29. november 2010 Jeg har noen trekk på personlighetsavvik fikk jeg formidlet av min psykolog i dag. Han ga klart uttrykk for at jeg ikke har noen ren personlighetsforstyrrelse som f.eks borderline, men at jeg har noen trekk i min personlighet som kan virke litt forstyrret ( spesielt da intensiteten i mine følelser). Sliter med angst og depresjon, har gått til han snart et år men han har ikke nevnt dette tidligere. Er ikke alle litt personlighetsforstyrret innimellom da? Kjente jeg ble litt forvirret etterpå om hva han egentlig mente og hva slags eventuelle konsekvenser dette har for meg. Noen andre som er litt forstyrret? :/
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #2 Skrevet 29. november 2010 vi er nok alle litt forstyrret! Men noen mer enn andre, og i en slik grad at det preger ens hverdag (og de rundt en) i større grad enn hos de fleste andre. Det finnes mange forskjellig typer personlighetsforstyrrelse, paranoid (ser seg selv), schizoid (innadvendte, lite intr. i andre, isolerte), histrionisk (overdrevet emosjonell, teatralsk, dramatisering, selvopptatthet, overdrivelser), emosjonelt ustabil (borderline), dyssosia (sosiopater bla), tvangspreget, unnvikende, avhengig. Vi har vel alle litt av alt til tider, men det er ingen diagnose man får uten videre Jeg ville spurt ham litt mer hva han mente neste gang jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå