Gå til innhold

Har jeg fått brystbetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1 - Det stikker i brystene, de siste to dagene. Smerten er stikkende og jeg må ta meg til brystene og trykke når det kommer. Det er ikke en varig smerte, det kommer og går. (det er ikke så vondt at jeg vil grine!!!)

2 - Jeg har ikke feber, allmenntilstanden er helt fin!

3 - Gutten min vil suge ofte, kan det være lite melk/tette melkeganger? Hatt 14 amminger siden midnatt til nå, og enda er det jo tre timer igjen.

4 - Begge brystene er litt på spreng

5 - Det ene brystet har et rødflammete område rett under brystvorten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammelt er barnet ditt? Kjenner du noen kuler i brystet? Man har gjerne kul i brystet og nedsatt allmenntilstand dersom du har brystbetennelse. Stikkende smerter kan også være en soppinfeksjon. Barnet har da gjerne et hvitt belegg i munnen. Det at gutten din vil suge ofte, kan jo tyde på økedøgn der han trenger mer mat, suger oftere, du får økt melkeproduksjon og derfor også mer spreng. Kan stikkingene i brystet være utdrivningsrefleksen som starter? Jeg kjenner ihvertfall stikkinger når den starter, den kan nesten være litt ubehagelg. Og den kommer og går ifm amming.

Skrevet

Han er 1 mnd og 9 dager. Jeg har ingen merkbare kuler i brystene, og formen er som sagt helt fin!!

Han har hvitt belegg i munnen, det har han hatt helt fra starten, men jeg har googlet trøske, og det ligner ikke helt på det heller. Trøske er liksom mere en bare belegg føler jeg/slik jeg forstår det.???

Det er ikke utdrivningsrefleks, for det kjenner jeg igjen ved amming. Stikkingene er mye mer vondt en når det strammer i utdrivningsrefleksen.

Han har nå på siste ammingen, ligget snart en time og sger fremdeles. jeg har tatt han av, og håndmelket, så jeg ser jeg har melk!! Han tar hånden sin rett i munnen sin og kaver når jeg tar han bort fra puppen (typisk sulten utrykk, slik jeg forstår)!!??

Skrevet

Det høres kanskje ut som soppinfeksjon. Hadde tatt kontakt med helsestasjon dersom det ikke gir seg med stikkingene. Og det kan jo hende ar gutten din bare har et stort sugebehov som dekkes ved brystet. Det blir jo aldri helt tomt, så du vil alltid kunne klemme ut melk. Når han ligger en time, høres det ut som han får dekket sugebehovet hos deg, mer enn at han er sulten. Har du prøvd smokk?

Skrevet

Oij, det var den natta;) hehe. Vet at andre har det værre, men han var oppe i over 4 timer i natt og ville ha pupp, puh :)

Nå ligger han faktisk å suger på smokk, og har det bra. I går når han ville ha pupp hele tiden, så spyttet han ut smokken. Han slukte den fort, og spyttet den rett ut igjen i et hyl!!

Jeg skal følge med på soppinfeksjon, har faktisk time hos lege i mrg og ellers får jeg håpe på en dag hvor han sover/er litt med seg selv...

Takk for svar Hønepøna :)

Skrevet

Jeg har også sånne stikinger i brystet innimellom. Hadde det litt da jeg var gravid også. Vet ikke hva det kommer av...men tror ikke at jeg har verken brystbetennelse eller sopp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...