Mamma mø har snart 2 ♡ Skrevet 29. november 2010 #1 Del Skrevet 29. november 2010 Posetiv test idag, kjempe glad for det:) men så kom bekymringene, om hvordan "storebror" på snart 3 kommer til å takle dette, han er jo vårt første barn og første barnebarn.. med andre ord vant med mye oppmerksomhet!! noen som har flere barn som har noen erfaringer å dele? Elsker jo gullgutten min, og tror det kommer til å gå hardt inn på meg om han skal bli veldig sjalu eller føle seg tilsidesatt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142620956-n%C3%A5r-3-blir-4/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
3+et lite nurk Skrevet 29. november 2010 #2 Del Skrevet 29. november 2010 Det kommer helt sikkert til å gå mye bedre enn du tror. Vær litt beviste på hvordan dere er mot han den første tiden etter at babyen har kommet. Ikke sprett opp av sofaen så fort babyen gråter, men kanskje se om han reagerer og kan si fra at babyen trenger mat eller trøst. Oppmuntre han på alt han gjør bra og la han delta i det nye livet deres. Ikke la babyen få skylden hver gang han må være stor gutt, da kan han lett bli sjalu. Dette kommer nok til å gå som en drøm. Vi har en datter på 3,5 år og jeg er 5 + 2 idag:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142620956-n%C3%A5r-3-blir-4/#findComment-142620989 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma mø har snart 2 ♡ Skrevet 29. november 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 29. november 2010 Ja, de måå gå bra:) vi får prøve å være beviste Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142620956-n%C3%A5r-3-blir-4/#findComment-142621767 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trultemora er presseklar!! Skrevet 29. november 2010 #4 Del Skrevet 29. november 2010 Satser ¨på at det kommer til å gå helt fint ja! Har selv ei datter mars-08 som er veeeldig mammadalt, hun vil gjerne ha en lillebror sier hun, hun er veldig flink til å bytte bleie på dokka si etc, men spennende å se hva som skjer når lillebror/søster faktisk kommer i juli neste år ja! hehe... Men vi kommer nok ikke til å si at jeg har en baby i magen før jeg har vært på UL greitt å vite at alt er i orden og at det er greitt å ikke fortelle det fr tidlig og, for da blir ventetida grusomt lang!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142620956-n%C3%A5r-3-blir-4/#findComment-142622364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
katrineev Skrevet 29. november 2010 #5 Del Skrevet 29. november 2010 her også må snuppa lære seg på dele på en helt ny måte. tror det vil gå fint. sikkert uvant i starten men så lenge en er opptatt av å gi den store lit ekstra oppmerksomhet av den foreldren osm ike holder på emd barnet så tror jeg det går bra jeg assa. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142620956-n%C3%A5r-3-blir-4/#findComment-142622396 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 30. november 2010 #6 Del Skrevet 30. november 2010 Hei på deg Titter innom fra 2. trimester litt i dag Gratulerer så masse med positiv test - så gøy for dere!!! Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver at du bekymrer deg om. Jeg var i akkurat samme situasjon for 4 år siden Da var jeg gravid med Emma og hadde Elias på 2 fra før. Han var første barnebarnet på min side, og hadde VIRKELIG fårr all oppmerksomheten alene der. Jeg slet veldig med dårlig samvittighet, faktisk, overfor han. Stakkars liten...dette er ikke noe han har valgt...nå blir han andreprioritert osv... Men la meg bare si det sånn...han som kom å besøkte oss på sykehuset da lillesøster ble født...han var altså så inderlig kjærlig med henne (2,5 år!!!) og man kunne se gleden og stoltheten lyse av han - dette var hans -og BARE hans - lillesøster!!! Ingen andre sin. Bare han sin - alene!!! Han var så fornøyd! Å det gjorde helt vondt å se på at han faktisk reagerte slik. Fordi det var så godt samtidig - at jeg egetntlig hadde bekymret meg helt uten grunn!!! Vi var veldig oppmerksomme på at alle som kom på barselbesøk til oss, skulle henvende seg til Elias - som tross alt hadde blitt storebror. Det var han som skulle stå i fokus - å få lov til å vise frem den nye lillesøsteren sin Å det fungerte så utrolig bra! Selvfølgelig kom det tider hvor han ble sjalu på lillesøster - men det ble aldri sånn at jeg fikk vondt av han, liksom. Det kommer liksom helt av seg selv etter hvert, at lillesøster/bror blir en helt naturlig del av hverdagen og familien - selv for den som har blitt storebror/søster De tilpasser seg og justerer seg veldig bra - helt imponerende bra! Det det handler om er hvordan man velger å innstille seg selv til den nye situasjonen. Det er hva du/dere gjør ut av det som bestemmer hvordan storebror takler forandringen med et nytt familiemedlem - mener jeg jaffal Nå er jeg gravid med nr 3, og har igjen kjent på denne litt "vonde" følelsen...stakkars de to vi allerede har...MEN de er helt oppi skyene av glede og forventninger til å skulle få en lillesøster nå, at det er helt nydelig å se I tillegg er de blitt ganske store - Elas er snart 7 og Emma er 4,5. Dessuten er Emma så elskverdig glad i dukkene sine og ekstremt opptatt av babyer...Jeg tror at, ved å la henne få slippe til med det hun har lyst til å hjelpe til med osv...så vil dette bare være en stoooor og sann glede og kilde til personlig vekst hos henne. I dag har hun med seg ULbilde i barnehagen for å vise de andre der babyen som HUN skal få i april ♥ Så mitt råd til deg er å kose deg masse med sønnen din nå mens det fortsatt bare er han der...og la han få oppmerksomheten ved å bli storebror - ikke BARE oppmerksomhet til den lille Han skal få pakke fordi han har blitt storebror - barselgave til den lille kan gies litt i skjul for den saks skyld - den lille merker ikke noe til det likevell Masse lykke til - å gled deg til å få oppleve mirakelet ved å gi ditt barn et søsken - å ikke minst få oppleve å få enda et barn å gi din kjærlighet til Klem, Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142620956-n%C3%A5r-3-blir-4/#findComment-142622897 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå