Gå til innhold

Baby og kulde (igjen...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det blir diskutert baby og soving ute i vogn i kulda. Men hvordan er det med inn og ut av bilen? Maks ett til to minutter ute i kulda? Er det greit, eller bør jeg holde babyen min inne hele tiden? Hun er snart tre måneder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inn og ut av bilen går greit.. Men er det under 10 kuldegrader kan du jo henge et teppe over bilstolen mens du bærer henne ut.. Da skjermer du litt for den kalde lufta.. Jeg bruker et helseteppe..

Skrevet

Jeg ringte helsestasjonen ang. dette. Det de sa til meg at å bevege seg fra A til B er ikke farlig, dvs. 15 minutter gåtur f.eks. Men ikke sove ute og ikke gå lange turer.

Spurte om dette med å legge helseteppe over åpningen på vogna og det var fortsatt FY FY. Av den enkle grunnen at luftkvaliteten inne i vogna hos babyen blir kjempe dårlig.

Litt sunn fornuft er bra å ha. Så her triller jeg til butikken og hjem igjen. Tar ca. 10 min hver vei.

Skrevet

Hvis helseteppe foran åpningen er FYFY, Hva er da regntrekket???

Jeg har søsken vogn fra Mountain Buggy og de trekkene der er jo så og si helt tette:/

Men tenker at hvis man kan bruke dem i regn uten problemer er det vell greit og bedere å bruke på vogna i minus grader?? Eller?

Har ikke testet det ut, men fikk litt klaus da jeg leste at små barn ikke skulle ut i kulden ved minus 10.. Og det er meldt kaldere her hele uken..

Noen som tror det kan funke, eller må man rett å slett bli inne resten av vinteren!!! Puhh..

Skrevet

Det er jo ofte en stor lufteluke på regntrekkene.

Men regntrekket til min TFK bag var så og si lufttett. Jeg kastet det. Kjøpte et annet regntrekket med god lufteåpning.

Skrevet

Jeg ringte både fastlegen vår og helsestasjonen. Begge fagpersoner sa det samme; ikke ut i kulden med de små. Jeg bruker 10 min til barnehagen og det blir da ca 20 min tilsammen fram og tilbake, og fikk beskjed om kun inn/ut av oppvarmet bil.

Så det er tydeligvis forskjellige anbefalinger rundt omkring, noen sier ok fra A til B mens andre sier absolutt nei.. Blir så forvirret, nå hadde jeg slått meg til ro med det disse 2 sa og så er det en annen helsestasjon som mener noe annet igjen! At ikke alle bare kan være enige!?! Men sånn er det vel i alle situasjoner..

Skrevet

Det er vel kun om barnet sitter midt i regnspruten at du tetter igjen en kort stund! Ellers blir det jo som å sove i en plaspose, og det sier seg jo selv at det er en risiko for lite luft forbundet ved det.

Skrevet

Inn og ut av bilen må vel gå greit, og jeg ville gjort som hun over...lagt et teppe over bilstolen. Er jo snakk om sekunder man er ute mellom bolig og bil... Lurt å varme opp bilen først da, hvis man har mulighet til det. Håper på varmere vær snart!!!

Skrevet

jeg fikk også beskjed fra helsesøster at korte trilleturer for å komme seg fra A til B er helt greit.. også når det er -10! Kle på godt og dekk til i hvert fall deler av åpningen til vogna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...