Gå til innhold

Tidlig ultralyd, når??

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å få tatt en tidlig ultralyd, men når er det mest gunstig å gjøre det? Jeg vil bare vite at hjertet slår og at ting er i orden...

Er 7+4 i dag, men synes jeg har lite symptomer og er litt bekymret for om ting er som de skal. Hadde vært så godt å få en bekreftelse nå, så jeg kan nyte julen uten bekymringer... :)

Tenker i tilfelle å bestille en time privat. Har neste kontroll hos fastlege i uke 12, altså i romjulen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142620723-tidlig-ultralyd-n%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var i 1 trimester leste jeg at det ikke lønner seg å ta før etter uke 7, hvis hjertet ikke har begynt å slå enda kan det føre til unødvendig sorg stod det. Men det stod ikke på noen legesider, var i bladet gravid, vet jo ikke hvor medisinsk riktig det er...

Jeg tok første ul i uke 8, da så vi både sprellende baby, hjerte som slo og ryggmarg som hadde lukket seg. Og gynekolog sa at når man har sett et dunkende hjerte og vital baby i uke 8 , er ikke nedtellingen til uke 12 så viktig lenger, da går det stort sett bra :o)

Lykke til :o)

Annonse

ikke for å skape frykt, men det har det iallefall ikke gjort hos meg :(

2 ganer etter ultralyd har jeg mistet(totalt 3)

men så hører jeg nok til den lille % som er uheldig og...

bare til ettertanke at man vet aldri...

så jeg kalrer nok ikke slappe av før jeg ahr passert godt over 12 uke

Jeg skal på innvendig UL på fredag, da er jeg 7 uker på vei. Det er gynekologen min som har satt meg opp på denne timen, sikkert fordi jeg har tatt pergo og der er en liten fare for flerlinger.. :P

Jeg gleder meg i alle fall, og hadde sikkert bestilt meg time privat om jeg ikke gynekologen min hadde gitt meg en time.

Når man er 7 uker på vei, skal jo hjertet begynt å slå, og det er jo betryggende å se =) Faren for at det skal gå galt synker jo også om man har sett et hjertet slå.. =)

Lykke til !

Jeg var på tidlig ul når jeg var 6+0 og så godt at hjertet slo. Og så var jeg igjen igår, da var jeg 7+5 og så mye mer! Legen så at fostervannsmengden var bra, navlestrengen, fosteret hadde perfekt størrelse, så hjerte dunke mellom 130-160 slag pr min! Mye kjekkere i går en den første, selv om vi fikk en bekreftelse på at babyen hadde det bra og at hjertet slo! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...