*Nøtta* Skrevet 29. november 2010 #1 Skrevet 29. november 2010 Flere med små "seigoster" av noen barn her inne? Lotta, på 6 uker, vil absolutt ikke sove alene på ettermiddagen. Dvs,hun kan gjerne ligge i vognen sin og smådubbe i "timesvis",men for at hun ikke skal begynne å hisse seg opp og gråte skikkelig må jeg eller far vogge henne,eller ta henne opp. Får hun sitte på fanget,så sovner hun veldig raskt. Kan gjerne sitte i tre timer i sofaen med et sovende barn i armene jeg (avogtil),men skulle gjerne sett at hun kunne sove alene også på ettermiddag/tidlig kveld uten at hun "okkuperer" hendene mine på denne måten. Hvordan oppfører ditt barn seg på ettermiddagen og hvor gammelt er det?
bitthen Skrevet 29. november 2010 #2 Skrevet 29. november 2010 Nå er min 5,5 mnd, og er ikke veldig begeistret for å sove på ettermiddag. Men det blir en lur eller to likevel. Da han var på din baby sin alder var han som din lille Lotta. I en periode fra han var 1 mnd til han ble 4, måtte jeg pent sitte i sofaen med han i armene om det skulle soves på dagtid. -Det er jo det vi er betalt for har jeg tenkt, hehe. Da han ble 4 mnd gikk det seg til av seg selv. Han blir stadig lettere å legge. Hun trenger nok nærheten deres ennå, bare gi henne det Det er jo litt kos og da
kinaputten Skrevet 29. november 2010 #3 Skrevet 29. november 2010 min lille på nesten 5 uker kan også godt sove i 3 timer på fanget. Legger jeg han i vogna på dagtid tar han kun powernaps på 15-45 min. Det hender dog at han har dager hvor han sover lenge i vogna si og etter en biltur hvor jeg tar han opp av stolen og legger han i vogna, sover han godt. Så disse dagene får man ikke gjort så mye annet enn å kose Men det går seg sikkert til, viktig bare å rigge seg til i sofaen med alt man trenger for de neste 3 timene, siden man er strandet der
*Nøtta* Skrevet 29. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 29. november 2010 Jaja...nå har jeg iallefall akkurat kavet meg opp av sofakroken etter en gooood stund med mobil,seigmenn,vann og potetgull innen rekkevidde--og med en sovende Lotta på fanget. Ikke så ille idag med andre ord.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 29. november 2010 #5 Skrevet 29. november 2010 Jeg har sagt det før, men sier det igjen- bææresjaal.... :D hehe, jada en god ting kan ikke sies for ofte, og bæresjal er løsningen på akkurat samme problem her i gården! Lille loppa mi på 2 mnd er heller ikke så grei når det gjelder dagsøvn nemlig, og spesielt ikke på ettermiddagen, men i sjalet roer hun seg fint ned og kan sove lenge, samtidig som jeg har hendene fri og får gjort litt andre ting i huset/ vært med storesøster. Genialt spør du meg=)
*Nøtta* Skrevet 30. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 30. november 2010 Hahaha,Lykkelig... du og det der bæresjalet ditt. Men du har jaggu meg sikkert rett- jeg fikk et i barselgave som jeg har tenkt å bytte i et annet ett lenge nå,og nå skla jeg jammen og meg gjøre det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå