<3 Mamma til Birgitte&Lucas <3 Skrevet 29. november 2010 #1 Skrevet 29. november 2010 Jeg skal på første legebesøk imorgen og lurer på om jeg kan muligens høre hjertet? er 7+1 idag
SuperMoM <3 Skrevet 29. november 2010 #2 Skrevet 29. november 2010 Det er nok altfor tidlig enda å høre hjertelyden. Er vel rundt 12/13uke de måler hjertelyd,siden det er for tidlig å klare å høre den før det.
Gjest Skrevet 29. november 2010 #3 Skrevet 29. november 2010 Tidlig å høre det i uke 7, vi kunne ikke høre det i uke 9 i alle fall, men kunne se hjerteslagene på UL Vanlig å begynne å høre det i uke 11-12 ++, men det kommer litt an på hvordan morkaken din ligger, den kan "sperre" for hjertelyd.
Ellois Skrevet 29. november 2010 #4 Skrevet 29. november 2010 Tenker som "Nollo" at man kanskje ikke kan høre, men at man ihvertfall kan se, på UL? Jeg har tenkt å ta UL når jeg er 7+0. Forventer ikke å høre noe, men å se... et lite blaff eller to! :-) Lykke til imorgen!
eple3 Skrevet 29. november 2010 #5 Skrevet 29. november 2010 Man kan se hjerteaktivitet på UL i uke 7, men kan ikke høre noe før tidligst uke 12 - jordmor bruker ikke å ville lete etter lyd før rundt uke 15-16, for å ikke "skremme" der de ikke hører lyd enda. Vi IVF -gravide tar rutinemessig UL i uke 7 for å bekrefte graviditet, og man ser en bitteliten klump med "prikker" på skjermen beveger seg superraskt - dette er hjerteaktiviteten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå