Gå til innhold

Håper noen kan gi litt tips om veien videre...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, etter år med prøving testet jeg positivt i forrige uke og det var lykke. Men nå har jeg fått menssmerter og litt blødning. Er nå 5+6. Er dette noe kroppen ordner selv? Bør jeg kontakte fastlege eller direkte til gynekolog? Hvordan sjekker man evt om hvorvidt det er liv fortsatt?

Uff... syns det er så mye å ta stilling til når jeg egentlig bare vil ligge og gråte...

Fortsetter under...

Heisann....

så ufattelig kjedelig ...og urettferdig...... ikke noe greit når man mister... jeg hadde en MA i uke 12+5.....

men jeg tror og mener jeg har hørt at det er lite en gyn kan gjøre når man ikke er komt lenger... ja at kroppen da orner opp selv.... men det er jo fortsatt mulig at det er liv.... hadde ringt legen for henvising til ul eller ta privat.... det er jo litt ok å vite med sikkerhet om der er noe der eller ikke.....

det er lov å håpe.....

Lykke til

klem

Hei. Ring legen din! Da kan de iallefall måle om hcg-nivået ditt stiger eller synker. Det gir en god pekepinn på hvordan ting ligger an.

Blødde selv mye, begynte når jeg var ca 5 uker, tror jeg. Den ene kvelden kom det en del sammen med smerter. Jeg var helt sikker på at det gikk galt, tok på meg bind, og la meg og ventet på at det hele virkelig skulle sette i gang. Hadde alt tatt første blodprøven som målte hcg, og skulle ta neste dagen etter for å se om det var stigning. Og det var det! Den var helt fin! Så det kan være håp! I veldig mange prosent av tilfellene så går det greit tross blødninger! -Det har jeg virkelig fått lære dette svangerskapet.

Men det er klart at det kan gå galt også, så ta kontakt med legen for å få sjekket det. Ikke gå i uvisshet!

Huff, håper virkelig at du slipper å miste etter å ha lengtet så lenge etter spiren din! Krysser fingrene for deg!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...