Gå til innhold

Trening :) Zumba!?Yoga?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jogget regelmessig ute 3-5 ganger i uka för svangerskapet. Etter hypermesis og 2 mnd med MYE spying og elendig form har endelig kvalmen gitt seg, og jeg meldte meg inn paa treningssenter i dag.

Formen var ikke akkurat paa topp he he, men faktisk bedre enn forventet. Trente rolig paa elipsemaskin og styrkeövelser for ryggen og bekkenet!

De har Zumbatimer paa senteret, har aldri prövd det för. Noen erfaringer? Hvor hardt er det?

Hva trener dere andre?

Jeg kommer til aa satse paa en kombinasjon av elipse, og timer med enkel aerobic/styrke + selvsagt det viktigste; rygg og bekken!!

Er dere andre med paa vanlige yogatimer paa treningssenter eller gaar dere paa gravidyoga?

Er forresten 13+4 og har ikke särlig mage enda.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142620383-trening-zumbayoga/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Zumba er noe av det mest slitsomme kondismessig som jeg har vært med på, men det var fantastisk gøy! Du shaker og danser og rister på hele kroppen. Overhodet ikke noe for de med bekkenløsning, men er du i god form, så er timene fantastisk gøy. Jeg gikk tom for energi etter 30 minutter, var helt utslitt, så angret på at jeg ikke hadde tatt med litt ekstra energidrikk på en flaske i tillegg til vann.

Pilates er fantastisk for bekken/ stabilisering. Anbefaler gravide å trene dette.

Mitt senter har egne timer de tilbyr til gravide, som kombinerer yoga, pilates, kondisjon og styrke.

Bare pass på at du ikke brenner kruttet for fort, det tar lang tid å hente seg inn igjen når du har barn i magen. Kroppen jobber liksom ikke for din del men for barnets del!

Lykke til og kos deg med trening!

Du som har løpt mye har sikkert forholdsvis god kondis, og da bør ikke zumba være noe problem. Jeg har trent masse zumba, gravid og ikke og syns det er en skikkelig morsom treningsform. Nå er magen litt i veien, men så lenge magen ikke er kjempestor er det ypperlig med zumba. Prøv en time og se om det er noe for deg! det viktigste er at du trener et eller annet i svangerskapet:-)

Er uke 20 er superform så jeg trener som før alt mulig. Styrke er favoritten. Men ZUMBA er gøøøøøy =0) er ikke så fan av Yoga litt for alternativt men Pilates er artig =0) Tar ikke gravidyoga gjør alt jeg gjorde før jeg ble gravid så trenger ikke noe spesielt for gravide.

Trener ca 3 ganger i uken, og prøver å variere litt. Jeg går endel på spinning og step også trener jeg styrke. Er bare litt over 12 uker så jogging går fortsatt fint, bare litt redd for å skli på isen!

Zumba har jeg hørt mye bra om (også for gravide), men jeg har ikke prøvd enda!

Zumba er fin trening for gravide så lenge ikke en er plaget med bekkenløsning, som nevnt over.

For min del føler jeg ikke Zumba er den beste kondisjonstreningen da det er moderat intensitet over ganske kort tid, og jeg får sjelden over 140 i puls i de "hardeste" sangene. Men dette er sikkert individuelt, og det avhenger vel litt av instruktøren som setter sammen koreografien.

Min kondisfavoritt på treningssenteret er pulsstep, men ser ikke for meg å sprette opp og ned av kassene når magen blir skikkelig stor, da er kanskje zumba bedre :)

Annonse

Har heldigvis ikke noe bekkenplager, saa da satser jeg paa aa pröve Zumba!

Maa tydeligvis taa det rooolig og trappe gradvis opp treningen, ble veldig kvalm igjen i gaar kveld, begynte aa kaste opp paa kvelden og i dag tidlig igjen. Satser paa at det er forbigaaende og at jeg kan trene fremover uten aa kaste opp, föler meg veldig mye bedre og freshere med litt trening :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...