Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 3 uker gammel gutt. Ble sånn at vi ikke fikk til amminga så her blir det morsmelk på flaske.

Lure litt på hvordan dere andre der ute som gir flaske med MM og MME gjør ting.

Hvor mye og hvor ofte gir dere melk?

Og hvor ofte pumper dere på dag og natt?

Hvor lenge tenker dere som pumper og gir MM å gjøre dette? Frem til 6 mnd?

Håper på at noen der ute har noen erfaringer =o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare gitt mme. Hun har fått mme hver 3time fra kl 07.00 - 19.00 og fra 19.00 og utover så sov hun lengre perioder.

har aldri gidda styret med å pumpe, men det må du finne ut selv om du har ork til. Jeg orka ikke tanken på det syns mme funker vel så bra.

Skrevet

Det begynte skrante med melkeproduksjonen min da la petite var 2,5 mnd.

Begynte å gi henne litt tillegg etter at hun hadde fått pupp. Gav vel henne noen hele måltider med mme også. Det gikk ikke lange stunden før det ble full stopp på melkeprodukjonen. Så hos oss gikk overgangen helt av seg selv.

Pumpet en del på før det sa stopp. Hun kom inn i en rutine tidlig hvor hun ikke våknet opp på natten for å få mat, så jeg våknet opp med brystspreng. Etter å ha ammet henne, kunne jeg pumpe ut en del. Men da hun ble litt over 2 mnd var det nesten ingenting der lenger.

Vis du har ork til det, så kan du jo prøve å pumpe en liten stund.

Er jo en fordel å kunne gi mm hvis du har muligheten til det

;)

Skrevet

Hei hei

Her har jenta fått melk fra flaske fra hun var noen dager gammel. Da ga vi vell rundt 60 ml kanskje, og økte etter behov? Vi ga og gir fremdeles melk hver tredje time, men hvis hun ikke er våken da så vekker vi henne ikke, men gir henne melk når hun våkner. Jeg pumper hver tredje time på dagen og to ganger på natta. Det er lurt å pumpe på natta også, selv om det er slitsomt, for det er da produksjonen er størst.

Jeg kommer til å pumpe så lenge jeg greier. Hvis jeg føler at det tar for mye tid bort fra prinsessa så slutter jeg med en gang. Det er viktigere for henne å ha en mamma som er der for henne, og like viktig for meg å nyte småbabytiden, for den får man jo ikke igjen.

Elektrisk pumpe er forresten gull verdt, og gjerne en dobbeltpumpe hvis du har tenkt å pumpe lenge. Frys ned melk hvis du har nok. Og husk at det ikke er noe nederlag å gi en flaske mme i ny og ned, hun får allikevel i seg de viktige næringsstoffene hver gang hun får morsmelk.

Lykke til med pompinga :)

Skrevet

Ja elektrisk pumpe er tingen.

Leide en elektrisk dobbel på Babyshop de 3 første ukene

Hadde en manuel fra Avent etterpå. 2 helt forskjellige verdner.

Skrevet

Takk for svar!!

Jeg bruker medela swing pumpa. Bare en pumpe på den da ( Vet ikke om man får kjøpt så man kan bruke to pumper jeg ) men den funker bra. Men får bare ut 50 ml av den ene puppen og opp til 200 på den andre. Har prøvd å øke men får ikke til. Hvordan skal jeg få til det? Har siden vi var på sykehuset hatt ca samme mengde med melk på hver pupp og det er 3 uker siden. Fåreløpig er dette nok men senere blir sikkert dette for lite.

Skrevet

Hvis du ser inne på ammedebatten så hadde jeg et innlegg om pumping og øking, fikk mange gode svar. Det jeg gjorde for å øke var å pumpe hver andre time, også på natta, i et døgn. Og det er to timer fra du begynner å pumpe. Dette er slitsomt! Men man øker ihvertfall. Du må også huske å drikke MYE.

Drikker du ammete? Det hjalp meg til å øke. Den fra Helio smaker dritt, så i begynnelsen ventet jeg til den ble kald og så styrtet jeg den. Nå elsker jeg den, og koser meg med den.

Skrevet

hei. har selv en gutt på 3 uker nå. og jeg fikk heller ikke til amminga.. pumpet meg jevnlig i starten.. så pumpet jeg bare vekk vesrte sprengen.. og så var det borte.. jeg fikk ut tilsammen 80 ml på begge brystene. og han spiser 120 ml mme til hvert måltid hver 3. time hele døgnet, kan hende det går opp til 4-5 timer dersom han sover gjennom, og av og til bare 2,5 time, er ikke alltid han spiser alt, er mer sulten noen tider og andre ikke så sulten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...