Gå til innhold

Dere som har opplevd utskrapning...

Anbefalte innlegg

Har fått time imorgen på gynekologisk poliklinikk og skal komme fastende. Er ganske sikker på at spiren ikke lever lenger, har hatt magesmerter i 2 dager nå men ikke nok blødning til at alt kan ha kommet ut, mye mindre enn mensenblødning... Så da blir det nok utskrapning. Kan jeg gå på jobb etterpå? Blir det lokalbedøvelse? Er det vondt? Jobber i butikk så det er ikke akkurat tiden for å ringe og si at en er syk...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142620158-dere-som-har-opplevd-utskrapning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du ikke er helt sikker på at det er en SA, så be uansett om en UL før inngrepet. Dette skjedde nemlig med meg også når min siste datter ble født. Blødde mye og endel store klumper og skulle møte til utskrapning. Det ble tatt UL og det viste seg at det måtte ha vært tvillinger siden fosteret levde og hadde det veldig bra:) Hun er i dag en frisk og rask jente på 9 år :)

utskrapning skjer som sagt under full narkose. selve inngrepet tar ikke mer en 15-20 minutter.

men etter eg våknet opp igjen, trengte eg noen timer å komme meg på før eg kunne forlate sykehuset.

du kan komme til å blø en del etterpå. en del i starten, oxo avtar d til mer normal mens-blødning.

eg var sykemeldt noen uker etterpå, men d var mest pga psyken min. hadde ingen smerter etter inngrepet, men følte meg litt støl på en måte like etter inngrepet, men d kom seg ikke så lenge etterpå.

men husk å få en skikkelig UL, før d blir utført inngrep.

med meg ble d oppdaget MA på tidlig UL, og måtte vente en uke, før eg fikk time til inngrep. Fikk da utført to UL, av to forskjellige personer, for at de skulle være sikre på at d var MA, før de gjorde noe.

Med meg hadde eg ingen smerter eller blødninger. Så ble et sjokk når de sa på tidlig UL at d ikke var liv, og ikke hadde vært d på noen uker.

Ja nå har jeg sagt at jeg ikke kommer imorgen. Håper jeg slipper utskrapning, ikveld har det kommet masse blod og klumper, men går ut ifra at de tar ul for å se om alt er ute.

Det er blandede følelser, var slett ikke planlagt å bli gravid med nr 4 og var ganske fortvila i begynnelsen men det er rart hvor fort en blir vant med tanken! Nå er det litt trist, men kommer nok ikke til å prøve på flere, synes 3 er nok egentlig. Nå må jeg bare komme ut av gravid modus og glede meg over de 3 nydelige barna jeg har:)

Annonse

Det står da i overskriften " til dere som har hatt utskrapning" så du trenger ikke lese om du ikke vil... Og øverst på siden her står det at det er for ALLE i 1 trimester. Det er selvfølgelig ikke meningen å skremme noen men nå er nå det å miste ikke så veldig uvanlig og jeg må få si at om du kommer i en lignende situasjon noen gang så vil jeg tro at du hadde satt pris på å ikke få kommentarer om å henvende seg en annen plass når det er noe du lurer på. Takk for at du gjorde det enda tristere!

Uff Katsi, det var trist!! :( Er bestandig trist å gå igjennom en SA! :( Hadde selv en for 4 år siden.. Jeg kom inn på sykehuset 8.15, ble trilla inn på operasjon kl 09.00, våkna kl 9.30, fikk et par brødskiver og vart utskrevet kl 10.15....

Selvsagt så skal du ha lov til å skrive her inne om en SA Katsi! Alle vet jo det at det foreligger en sjanse for SA i første trimester og vil man ikke lese om det så er det ikke verre enn at man ikke klikker på linken!

Jeg ville kanskje ha møtt opp fastende uansett til UL i morgen tidlig i tilfelle de ser rester igjen der oppe.. Jeg blødde forferdelig lite etter utskrapinga og hadde nesten ikke smerter heller så jeg er glad for at jeg slapp å blø ut alt! :)

Sender deg en stor trøste-godbedring-klem jeg!

Hilsen fra

Støtter deg 100% her Katsi. Hadde akkurat samme tanken når jeg leste innlegget nederst her..det er trist nok at noen må gjennom utskrapning og mistet barnet sitt, om ikke andre skal synes synd på seg selv for at de blir skremt! Det er nå bare til å holde seg langt unna slike innlegg da, og lese de som ikke er skremmende..

Har selv mistet 4 ganger, og har hatt en utskrapning. Og det må være lov å gi beskjed om sånt her inne når man tross alt har blitt kjent med mange. Så har ingenting til overs for folk som ikke kan se lenger enn sin egen nesetipp.

Håper det går bra med deg Katsi, for det er ingen lett ting å oppleve. Men heldigvis har vi mennesker evnen til å se fremover, og da blir det bedre etterhvert.

Trøsteklem fra meg :)

wspørsmålet var om det ikek var egene underforum for slike ting. for det burde det være så en lett finner info som andrfe har opplevd. og så det her inne kunne vært noe anna enn elendigheter til tider.

jeg å fasta og dro for utskraping sist. men endte med et bankende hjerte. så opp med motet.

men mener enda det burde vært et eget underforum, hvis det ikek alt eksisterer!

Lykke til . Håper du slipper! Ikke bekymre deg for smerter, ikke vondt. Jeg lå i narkose i 25 min. Ømt og blødde en del da jeg våkna. Var sjukemeldt 1 uke pga det psykiske aspektet. Du blir godt ivaretatt.. Ikke det hyggeligste samtaleemne på 1. tri. , men desverre et aktuelt emne, så du har all rett å spørre! Ikke så mye aktivitet på ufrivillig abort forumet, så skjønner at du spør her.

Heisann. Jeg var sykemeldt i en ukes tid etter inngrepet. Var ganske dårlig og følte meg "hul" innvendig noen dager etterpå. Og jeg blødde mye. Når jeg våknet fra narkosen hadde jeg voldsom hodepine og var kvalm. Så et par dager i sengen etter et slikt inngrep er vel på sin plass, kanskje greit og få la kroppen vile.. er jo en påkjenning bare med narkosen... Lykke til!!

Annonse

Takk for gode ord og støtte! Det har ikke vært en kjekk dag dette her nei. Slapp heldigvis utskrapning men fikk en stikkpille for aborten var inkomplett. Hadde aldri klart å gå på jobb idag, verken fysisk eller psykisk. Det var en tøffere opplevelse enn jeg hadde trodd, selv om det ikke var en planlagt graviditet og jeg har 3 fra før. Utrolig hvor mye følelser som settes i sving når en oppdager en er gravid og hvor mye en omstiller seg og planlegger på kort tid. Skulle vært 9 uker idag, men selv om det var tidlig følte jeg at jeg hadde vært gravid i en evighet allerede;)

Lykke til alle sammen, håper det går myyyye bedre med dere enn med meg! Takk for meg;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...