Gå til innhold

Sniker meg inn til ekspertene i håp om råd og oppmuntring :) Hvordan gjorde dere det og hvor laaaaaaang tid tok det???

Gullis :)

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg hörer ikke hjemme her siden jeg nå snart går over i min pp2. Er 39 år, har 3 barn fra för men ny mann og vi vil så gjerne. Han har ikke barn fra för men er verdens beste bonuspappa!! Jeg ble så raskt gravid de andre gangen , var da 27-30 så kanskje ikke så rart så jeg skjönner at jeg må regne med lengre tid men uroen for at vi ikke får det til pga min alder ligger jo der! Hva gjorde dere, pröverör? Uten hjelp? Hvor lang tid tok det?? Blir så glad for svar! Föler meg litt bortkommet sammen med de yngre bli gravid jentene, og på over 35 skjer det ikke så mye

Fortsetter under...

For noen tar det lang tid, for andre går det lett. Jeg ble gravid på 1-3 prøveperioder som 38, 41 og 43-åring. Ble også veldig lett gravid da jeg var yngre...Så det er vel bare å prøve noen måneder før du evt søker hjelp:) Lykke så masse til ihvertfall!!

Trenger ikke ta så lang tid. Jeg har bare fått barn etter 35. Med unntak av førstemann (da ble jeg gravid som 34-åring), har jeg enten blitt gravid på første forsøk eller ikke rukket å komme i gang med prøvingen hhv som 37, 39 og 41 åring. Tror i alle fall jeg ville slappet av først og ikke stresset bare fordi det er noen år siden sist. Veldig lykke til!!

Hei bonusbarnet.

Hvis du er urolig/utålmodig så kan du bestille en gyn time. De kan se med ul hvor mange egg du har igjen, men det sier ikke mye om kvaliteten. Du kan be gyn å teste S-FSH nivået (det sier noe om eggkvalitetene dine) og AMH (anti muller hormon). Disse er blodprøver som må tas på bestemte dager i syklussen. Samme sted kan din man levere sin bidragr for å teste svømmedyktigheten. Men anbefale først og fremst å ta en time og diskuter m gyn. Det skader ikke, da vet du om du har god tid til å prøve og feile eller må du ha litt hjelp. Uvitenhet er verst, synes jeg

Lykke, lykke til :)

Tusen takk for svar! Kjenner at det er godt å väre på et formun hvor jeg föler meg litt mer hjemme, på bli gravid formuet föler jeg vel at jeg ikke kan henge helt med, Det er utrolig flott å höre om dere som har blitt gravid i moden alder på en ganske så grei måte og andy69, tusen takk for veldig konkrete tips!!! AKkurat hva jeg trengte. KJäresten min skal ta en sädtest for sikkerhetsskyld, selv om vi akk har beg. Like greit å vite med en gang hva vi har å forholde oss til ;fastlegen min er utrolig forståelsesfull og sendte med meg en henvisning til gyn og bad meg beg å sjekke disse tingene med en gang. Jeg har ikke fått time hos off gyn för i februar så jeg vurderer å ta en time på Volvat. Helt enig i at uvitenheten er värst! Jeg gjör det som skal til for å få dette barnet, jeg må bare vite HVA jeg skal gjöre!

Annonse

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...