Gå til innhold

Hvordan holder dere ut modningsrier/maserier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er -8 dager, har siden lørdag hatt maserier. Det har ikke ført til noe fornuftig, annet enn 2 netter på sykehus, tårer, biting, hyling...

Smertene er så jævlig intentse, de varer i alt fra 15 sek - 60-70 sek., med forskjellig intensitet. Noen klarer jeg å puste meg igjennom, andre hyler jeg og gråter av smerte..

Hvordan holder dere andre ut? Noen tips?

Fikk morfin natt til i går, og noe som skulle stoppe riene i natt slik at jeg får sove. På morgenen er jeg fin, mens på ettermiddagen og kvelden er det heeelt jævlig.

Har stått i dusjen til jeg brukte opp varmtvannet i dag, hatt på varmeflaske, prøvd å gå, stå, ligge i forskjellige stillinger.. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff, stakkars deg, dette hørtes jo veldig slitsomt ut. tror jeg ville spurt på sykehuset om det var mulig å få noe modningshjelp jeg - altså settes i gang. når du er -8 bør de jo begynne å tenke den tanken uansett.

håper fødselen setter i gang snart og lykke til :)

Skrevet

uff, stakars deg... husker selv hvor jævlige maseriene var.. jeg var innom sykehuset to ganger med ca 14 timers mellomrom og trodde jo at jeg var nær fødsel, men neida bare maserier og jeg ble sendt hjem med bare en cm åpning.... heldigvis så førte dem til noe etter 2 døgn og jeg ble lagt inn med 4 cm... har ingen tips til hvordan holde ut, men synes bare synd på deg.. jeg ville nok bedt de om hjelp til å sette alt i gang....

lykke til :-)

Skrevet

jeg hadde modningsrier i 30 timer.. i tillegg hadde jeg lest til eksamen 2 netter før disse startet, så jeg var utslitt.. Jeg hadde kun nesten 1 cm åpning da jordmor foreslo epidural, så jeg skulle få hvilt litt.. DA slappet kroppen av, alt åpnet seg og 1,5 timer senere var gutten født..

Skrevet

Settes i gang på onsdag, så jeg får vel bare holde ut til da :)

Skrevet

Sfinx'n ♥ 03+08+11♥ Akkurat det skjedde med meg og..... det er visst noen som trenger epidural for å få åpning, og jeg klarte ikke slappe av så det sto bare heelt stille fram til jeg fikk den. er derfor veeldig spent på om det samme skjer med meg denne gangen...

jlille - om du ikke holder ut, så kanskje du kan få det du og for å kunne slappe av??

• 3 uker senere...
Skrevet

Det ble fødsel 1. desember i stedet for, så jeg holdt ut ;)

Skrevet

Gratulerer med vel overstått fødsel!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...