Gå til innhold

hjemmebesøk av helsesøster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Skal ha hjemmebesøk av helsesøster denne uka, Noen som har hatt det som kan fortelle litt om hvordan det var??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde det med førstemann. Nå med andre må vi på helsestasjonen i stedenfor. Noe spesielt du lurer på? Var igrunn bare en koselig samtale i vår egen stue hvor hun informerte om diverse ting og tang, og vi kunne spørre om ting vi lurte på. Hun hadde med vekt slik at hun veide ungen, og sjekket ellers babyen også.

Skrevet

Ok, nei egentlig ikke noe spesielt, er bare uvant at noen plutselig skal komme hjem til meg. Noen har kommet med uttalelser som at de føler seg vurdert fra topp til tå, mens andre igjen har syntes det bare har vært koselig. Så kjente jeg ble litt undrende.

Skrevet

Jeg tenkte også at det var veldig rart at helsesøster ville komme hjem til oss, men det gikk bra det, og det ble et veldig koselig besøk:) Fikk en del brosjyrer og informasjon om diverse, og så snakket vi litt. Hun hadde med vekt slik at vi fikk veie babyen:) Følte meg absolutt ikke studert eller vurdert på noen som helst slags måte:)

Skrevet

jeg hadde ordnet med masse kjeks og sjokolade og kaffe og brus :)

Hun drakk kun kaffe ; )

Men hun var hos oss en time, skravlet og pratet masse, fikk en del info og paprier (en perm også) ...

En av de første tingene hun sa da hun kom var "vi kommer ikke hjem til folk for å sjekke om de har det rent nok osv, men det er en del nybakte mødre som syns det er deilig å slippe å dra ut, også hvis man lurer på noe privat så er det bedre å snakke om det når ikke det er så mange til stedet". Også kan helsesøster 'hjelpe' deg om du lurer på noe om stelleplass, seng, osv osv :-)

Jeg "grua" meg litt egentlig, men var innmari koselig, og er glad for at hun kom.

Skrevet

Jeg er ganske ung(23 nå) og synes det var skrekkelig irriterende. :P Jeg visste nok innerst inne at det var for oss de gjorde det. Så vi skal slippe å måtte ut, men jeg synes det helt fullstendig unødvendig fordi jeg visste alt og trengte ingen hjelp. Jeg trengte forsåvidt ingen hjelp heller, men jeg hadde jo ikke trengt å ha den holdningen tenker jeg den dag i dag. Jeg er informasjons junkie og må alltid ha rett. Så jeg hadde lest meg opp om alt på forhånd så det var svært lite som kom som sjokk på meg. Også er jeg helsepersonell så jeg visste det meste ang sykdommer, amming og spedbarns stell.

Men for en nybakt mor som ikke er som stae meg må det være deilig å få besøk hjemme og få informasjon og brosjyrer og kunne spør om ting i sitt eget hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...