Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt ammete, lurer på:

Hvor ofte drikker dere det?

Og hva slags effekt hadde det?

Prøver nå alt, hun er så sulten om kvelden!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drakk det rett før jeg skulle amme. Det som hjelper med ammete er at du fremskynder refleksen til at melka kommer fortere slik at ungen ikke trenger å suge så lenge før det kommer noe melk. Det produseres ikke noe mer melk av teen. hvis du skal ha mer melk, bør du pumpe deg etter at babyen har spist ferdig og kanskje pumpe mellom et måltid i ny og ned. Det hjalp for meg, men det var mye styr, så etter par uker valgte jeg å ikke stresse med det og heller ga mme. Nå ammer jeg litt om morgenen bare.

Lykke til!

Skrevet

Hva? Ikke mer melk??? Åh, skuffa...

Skrevet

Jeg har kjøpt ammete for å få opp produksjonen. Det står iallefall det på teen min at det er en av effekten, samt mindre luft i magen. Har prøvd bare noen dager og merker ikke noe ennå..

Skrevet

Jeg drikker fennikelte (pluss at babyen får 2,5 ml 2-3 ganger om dagen), og synes den har god effekt mot magevondt for veslegullet. Om den har noen effekt på melkeproduksjonen min vet jeg ikke, men jeg tror uansett det mest effektive da er å la babyen die ofte + eventuelt pumpe etter amming og mellom amminger..

Skrevet

Det øker ikke melkeproduksjonen. Jeg undersøkte nettet, venner, alt av bøker om amming og o.s.v om det var noe jeg kunne spise/drikke for å produsere mer melk, men det eneste som hjalp var å amme hyppigere og/eller pumpe. Det hjalp å pumpe. Jeg fikk bryst spreng 4 timer etter jeg hadde tømt de, men jeg syntes det gikk veldig inn på meg psykisk og drive med dette og tulla ble ikke fornøyd med det jeg hadde så jeg valgte å gi opp istedet. Men det er verdt forsøket. Kan hende du lykkes bedre enn meg.

Jeg fikk høre i ettertid at du kan få et legemiddel fra legen din som vissnok kan øke produksjonen faktisk, men jeg vet ikke navnet på disse pillene... spør legen din.

Skrevet

Hm, jaja, får amme masse da.

Vanskelig å pumpe da j aldri vet når hun våkner.

Skrevet

..må legge til at det er jo SÅ godt da!!! Varm drikke uten koffein men MYE smak,...Nammis!

Skrevet

Enig, lukter gress, men er veldig godt, drikker det i stedenfor den grønne teen nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...