lillespire, 1ma Skrevet 29. november 2010 #1 Skrevet 29. november 2010 Jeg er nå 11+6 idag, og har vært hos legen på kontroll. For 3 uker siden hadde jeg en blødning uten smerter, som ga seg etter 1 dag. Var ikke så mye som kom, så legen mente at jeg ikke kunne ha spontanabortert uten å vite at jeg hadde gjort det. Hos legen idag ville han sjekke etter hjertelyden, men fant den ikke. Han ville ikke sende meg til tidlig ultralyd, men bare avvente og se. Får jo høre at det heelt sikkert har gått bra, og at man ikke alltid hører hjertelyden så tidlig.. men redselen er fortsatt der..
stjernerogplaneter Skrevet 29. november 2010 #2 Skrevet 29. november 2010 Det er veldig tidlig å høre hjertelyd! Jeg leiter ikke etter hjertelyd hos pasientene mine (er lege) så lidlig, for da blir det redsel og forvirring hvis jeg ikke finner den. Så akkurat det sier ingenting! Den blødningen du beskriver høres helt ufarlig ut. Det har sikkert gått bra! Du har jo kommet så langt at du nesten har kommet gjennom den "farligste" tiden :-). Så bare len deg tilbake og nyt graviditeten du! Og blør du igjen får du insistere på en tidlig u.l, for sikkerhets skyld. Lykke til!
kokosyklus Skrevet 29. november 2010 #3 Skrevet 29. november 2010 oj, ja det var tidlig. Det kommer jo an på hvordan morkaken din ligger. Jeg hørte ikke fosterlyde før i uke 15 eller noe..
Ays73 Skrevet 29. november 2010 #4 Skrevet 29. november 2010 Hei Jeg må bare spørre deg siden du skriver at du er lege. Jeg hadde en kraftig blødning natt til lørdag, det kom en litt stor klump. Dagen etter blødde jeg ikke noe mere og ingen smerter i det hele tatt (ikke natten jeg blødde heller) Kan det allikevel ha vært en SA? Hadde nemlig en SA i oktober. Er 6+5 i dag. Man hører liksom om blødninger og at det ikke trenger være farlig, men hva med blødninger når det også kommer klumper? (en klump). Har fått henvisning til tidlig UL og tok nye HCG i dag hos legen. Veldig glad om du har tid til å svare meg stjernerogplanter
stjernerogplaneter Skrevet 29. november 2010 #5 Skrevet 29. november 2010 som lege kan jeg nesten ikke svare på noen ting her inne (lærer ikke sånt så detaljert på studiet), men litt av erfaring! Jeg har blødde masse for to uker siden, først brunt utflod, siden friskt blod med flere klumper. I tillegg krampeaktige mensenaktige smerter. Så jeg var sikker på at dette var en SA, og fikk en overraskelse da UL viste et levende embryo, med bankende hjerte og greier. Har vært på kontroll etter dette, og alt ser ut til å være i orden. Klumpene kan være slimhinnedeler fra livmor, trenger ikke å ha noe med abort å gjøre. Så det kan absolutt hende at alt er i orden hos deg også,jeg håper det! Hcg med 3 dagers mellomrom kan gi et hint om hvordan det går. Når har du ul?
Ays73 Skrevet 30. november 2010 #6 Skrevet 30. november 2010 Hei igjen stjernerogplanter Var på UL i dag, og JAAAA den lille har det bra og vi hørte hjerte banke Helt fantastisk. Er så ubeskrivelig glad nå Takk for at du tok deg tid til å svare meg Gyn sa at det samme som deg at det var nok blod fra livmorhalsen og at alt var bare bra Føler en sånn lettelse nå Lykke til videre med deg Når har du termin? Min ble 3 dager før, nå til den 19.7.11
stjernerogplaneter Skrevet 30. november 2010 #7 Skrevet 30. november 2010 Ays73, det var gode nyheter, hurra! Da er det bare å prøve å slappe av videre, dette går sikkert bra! Jeg har termin 11. juli. I dag fortalte jeg det endelig til mine foreldre, som selvfølgelig ble veldig glade :-). Selvom jeg måtte fortelle at det ikke har vært helt uten usikkerhet til nå da. Men, vi får nok noen tøffe barn da, som tåler litt motstand, fart og spenning ;-). LYKKE TIL!
Ays73 Skrevet 30. november 2010 #8 Skrevet 30. november 2010 Ja sant det, disse barna våres blir nok noen tøffinger som tåler en støyt skal du se Er ikke for ingenting de virkelig kjemper seg igjennom dette Så koselig at du har fortalt foreldrene dine det. Vi tenkte å pakke inn bildet til dem til jul fra UL og gi sammen med julegavene Masse lykke til videre til deg også
stjernerogplaneter Skrevet 30. november 2010 #9 Skrevet 30. november 2010 det blir en kjempefin julegave! tenkte på det samme, men klarte ikke å vente. Så glade de kommer til å bli! Frkgravid, hvordan går det med deg? Noe nytt? Nå driver Ays73 og jeg og skravler inne på tråden din. Håper du har det bra!
Ays73 Skrevet 30. november 2010 #10 Skrevet 30. november 2010 Uff ja FrkGravid, her bruker vi din trå til skravling. Håper alt er bra med deg og at du har blitt litt roligere ang hjertelyden.. Du kan jo heller be legen din om en henvisning til en UL slik at du får vite at alt er bra og klarer å slappe mere av.. Lykke til Klem
lillespire, 1ma Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #11 Skrevet 3. desember 2010 Alt går bra med meg:) Roet meg med tanken på at det nok var litt tidlig, og at vi finner den på neste kontroll:) Jeg var på tidlig ultralyd i uke 8 og så bankene hjerte, blødningen var i uke 9, men tviiler på at jeg mistet da.. Nå er jeg over 12. uker:D Og det kjennes ut som det er noe der ennå.. Kjenner litt stikninger som jeg tror er at livmoren vokser:) Tiden går såå foort, så den ordinære ultralyden er her om ikke så alt for lenge:) Dette går nok braa!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå