Novadona Skrevet 29. november 2010 #1 Skrevet 29. november 2010 Hei, pappa skal teste ut MME på flaske i dag, er det noe vi bør tenke på, eller er det bare å la Amund ta alt han orker (om han vil ha da) Han er 1 mnd og 9 dager. Jeg vet forrøvrig at han tar flasken, vi har prøvd noen ml med min melk.
lillespire08+10 Skrevet 29. november 2010 #2 Skrevet 29. november 2010 Hei! Er det første gang han skal få mme? Da kan det være han får litt vondt i magen, siden dette er litt tyngre å fordøye enn morsmelk. Så jeg ville ikke gitt for mye mme om gangen. Kan være lurt å starte litt forsiktig. Kanskje 30 ml eller no?? Og trappe opp hvis han skal få flere måltider. Snakker ut ifra egen erfaring, så unger kan være forskjellige.
2010 Mammaen Skrevet 29. november 2010 #3 Skrevet 29. november 2010 Ja, enig med det hun over skriver. For en myk start kan du blande mme med morsmelk og se hvordan han reagerer. Min gutt fikk veldig mye luft og vondt i magen av mme når han prøvde det første gang så det ble en lang kveld for å si det sånn... Han fikk 30 ml første gangen.
Novadona Skrevet 29. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 29. november 2010 Da prøver vi med ikke mer enn 30 ml, ja første gang med MME. Pappaen gleder seg nå Takk jenter...
Novadona Skrevet 1. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 1. desember 2010 Vi prøvde og Amund spiste i god tro!! Kvelden og natten ble VELDIG urolig, og jeg tror det kan være MME som har skylden. Han var våken og okket seg meg hyl i fire, fem timer den natten... Stakkar, skal nok prøve å melk i frysen fra meeg selv heller...
lillespire08+10 Skrevet 1. desember 2010 #6 Skrevet 1. desember 2010 Hei igjen! Ser nok ut til at det var mme han reagerte på ja. Hadde han vært eldre, ville det nok gått bedre. Men når de er så små er tarmsystemet uferdig. Du får prøve å pumpe litt mm Ellers vil han tåle mme bedre etterhvert, det er en tilvenning for magen bare. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå