Gå til innhold

fler med hard mage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har plutselig fått hard mage :S merkelige greier.. noen som har tips? uten om å spise svisker å drikke vann? vil drygen lengst mulig med å ta avf middel :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spis fersk annanas. det har iallefall fått fart på sakene hos meg. vet ikke om det er tilfeldig eller, men det har iallefall virket hver gang for meg =P

Skrevet

Tusen takk, er forresten straks i uke 34=) men kanskje det er normalt å bli hard i magen på slutten ?

Skrevet

Epler, te, litt bevegelse (ikke bli sittende/liggende for lenge)...

Skrevet

Jeg har slitt med samme problem nesten hele svangerskapet. Er nå 35+2. Det som har hjulpet meg er et par t-skjeer med linfrø i en yoghurt om dagen, en kiwi eller to før frokosten og også druer... En tur om dagen er også ikke dumt:)

Gjest Mentha♥Høygravid♥
Skrevet

Linfrø er velkjent for å få fart på magen, og i tillegg sunt og godt :) Hiv en neve i alt fra frokostblanding til smoothies! Ellers kan du prøve brenneslete, det er også bra for mye annet i graviditeten :)

Selv tar jeg probiotika, det regulerer magen, men er ganske dyrt. Biola er et billigere alternativ :)

Skrevet

jeg er i uke 35+1 og hatt dette problemet et par uker nå. av og på.

tror det er normalt å være plaget av dette mot slutten. jeg vet iallefall om flere gravide som har gått igjennom det samme :) hos de har syrlig frukt også hjelpet. :)

Skrevet

Linfrø

Biola/yoghurt (men ikke FOR mye heller)

Gulrøtter eller andre fiberrike grønnsaker

Gå en liten tur flere ganger daglig

Og vann i store mengder jevnt fordelt utover dagen (totalt tre liter)

Skrevet

Jeg hadde steinhard avføring. Jeg følte at jeg bæsja noe mellom golfballer og tennisballer. Jeg syns det var lettere å presse ut et babyhode for å si det sånn :P

Vann funker som pokker om man i tillegg spiser fibberrik mat. Men det må være masse vann. Du må nesten drikke hele dagen. Litt kjipt når man føler man går mer enn nok på do. Fruktsalat er fint.

I det siste har jeg spist masse klementiner og glemt å drikke vann, men avføringen har blitt tilnærmet normal. Fortsatt bittelitt hard, men laaangt ifra så ille som det var.

Håper det bedrer seg for deg :)

Skrevet

Vil forresten bare si at det ikke er merkelig at avføringen din har blitt hard. Det er noe som ikke er så uvanlig under svangerskapet, da tarmene går tregere og alt av glatt muskulatur i kroppen blir slappere. Fordøyelsene går tregere og dermed suger tarmene opp mer væske enn det som er normalt, derfor denne forbaskede harde avføringen... Har slitt med det i begge mine svangerskap, men de råd og tips jeg kom med, de funker til en viss grad. Men har man allerede hard avføring så må den selvsagt ut først. Men mye vann og fiber for å forebygge hard avføring fremover ;)

Skrevet

Du går ikke tilfeldigvis på jerntabletter ? Det gir hard mage :)

Skrevet

Kulturmelk med linfrø skal hjelpe, det hjalp meg. La frøene ligge i melken ei lita stundt før du drikker det.. Fikk i gang fordøyelsen min værtfall! :)

Lykke til

Skrevet

Tusen takk alle jenter =) gikk på jerntbl i 4-5 dager, men sluttet da jeg ble så hard i magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...