2.gangsgravid Skrevet 29. november 2010 #1 Skrevet 29. november 2010 Beina hovner opp, jeg sliter med å få på meg sko, sliter med vond rygg når jeg ligger, tungpustet, blir sliten bare jeg henger opp klær. Det begynner virkelig å bli tungt nå, både fysisk og psykisk. jeg er nå kommet i uke 37, og det nærmer seg egentlig med stormskritt, men jeg føler at det er en evighet til den lille kommer.. Håper på at h*n kommer før termin, men jeg vet av erfaring at det slettes ikke er sikkert. En skulle ikke tro at det er slitsomt å bare sitte rett opp og ned i sofaen en hel dag, men det er det. Det tærer mest på psyken min, det er så mye jeg kunne/skulle gjort, men får ikke gjort noe særlig fordi jeg ikke har energi til det. Når jeg først får litt energi må jeg passe på så den ikke blir brukt opp. Kan ikke huske at det var slik i forrige svangerskap... Er det flere som kjenner seg igjen??
*Lissi* Skrevet 29. november 2010 #2 Skrevet 29. november 2010 Jeg var også slik i uke 37. Nå er jeg i uke 39 og energien er tilbake. Magen har sunket, og sliter plutselig ikke med ryggen lenger. Vasker, rydder og baker for fult:-)
2.gangsgravid Skrevet 29. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2010 Det var godt å høre :-) Kanskje energien kommer tilbake her også, det hadde ikke gjort noe ;-)
Gulljentene Skrevet 29. november 2010 #4 Skrevet 29. november 2010 Kjenner meg igjen dessverre :/ Her gikk piffen ut av meg den dagen jeg ikke fikk jobbet lenger(var da 36+5 og hadde jobbet 100% til da). Siden det har det kun gått nedover med energien, er nå 39+3...ikke for å skremme deg altså Klarer å gjøre fornuftige ting i huset i maks 5 minutter før jeg må sette meg ned pga tungpustethet, stikking i underlivet/lysken, kynnere e.l. Jeg er også 2. gangs gravid forresten...er riktignok hele 4 1/2 år siden sist da. Håper snart det er overstått her!
2.gangsgravid Skrevet 29. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 29. november 2010 Du nærmer det jo slutten da :-) Jeg klarer å gjøre helt mest nødvendige husarbeidet her også. Bare å kjøre bil for å levere i barnehagen er tungt nok. Jeg har vært 100% sykmeldt i 4 uker og begynte på permisjonen i dag. Så jeg har gått hjemme en stund allerede. Håper på at det skal gå bedre nå etterhvert, eller at den lille kommer snart ;-)
tamillaen*STOLTMAMMA* Skrevet 29. november 2010 #6 Skrevet 29. november 2010 Hei! Føler meg nesten litt flau nå..Men jeg er førstegangsfødende og 33+4 idag, jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier..Spesielt ryggen.Så jeg tar meg gjerne 1-2 dusjer elstra om dagen og "knar" litt på den under varmt vann..Sliter også veldig med å sovne om kvelden uansett hvor trøtt jeg er..Ganske slitsomt men var hos jm idag og hun mente det ikke var noe å gjøre med det..
En rosa og en blå Skrevet 30. november 2010 #7 Skrevet 30. november 2010 Sitter her og tenker akkuratt det samme! Gud så sliten jeg er.. Har 44 dager igjen til termin. Idag er ikke formen på topp, tunpusten, trøtt og det er tungt. Synes det er tyngre nå med nr 2 enn med førstemann. Skal bli godt å bli kvitt de ekstra kiloene. Vi får holde ut og tenke på belønningen som kommer for slitet!
mamma til 2 vakre stjerner Skrevet 30. november 2010 #8 Skrevet 30. november 2010 Åh, jeg kjenner meg så igjen!! Er i uke 39 og har 12 dager igjen til termin. Jeg er så lei!! Og jeg er enig i at det er psyken som sliter mest. Vi får bare bite tennene sammen, vi er jo tross alt helt opp under målstreken:-) Og tenk som så at dette er siste sjansen vi har til å kunne sitte på rompa og ikke gjøre for etter at vår lille er kommet vil vi nok savne rompeslitasjen:-) Masse lykke til!! og hold ut:-) Vi er snart i mål!
2.gangsgravid Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #9 Skrevet 5. desember 2010 Det har du helt rett i! Det vil endre seg drastisk etterpå ;-) Men det skal bli utrolig godt å bli ferdig nå, men det er som du sier; vi er snart i mål! Begynner også å merke at det sliter litt på at andre hele tiden skal kommentere at det ikke er lenge igjen,, Masse lykketil du også!
Gjest gry1986 Skrevet 6. desember 2010 #10 Skrevet 6. desember 2010 er i uke 37 og har slitt med bekkenløsning og vann i kroppen lenge. men siden torsdag har jeg hatt konstant mye vann i beina, nytter ikke å sitte høyt med beina heller..... magen sank litt for halvannen mnd siden og hadde sunket mer på kontroll sist uke. håper inderlig nurket velger å komme før jul, kjenner at jeg ikke gleder med til jul og mas fra familiene sånn jeg er nå. har i tillegg sittet med influensa siden torsdag....... uff. mye soving, drikking av vann får i meg lite mat....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå